Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2023-04-14 >>>

 

Konferencje

 

Nawigacja

2023-04-17  

|<<

   

 >>|

2023-04-14  

|<< 

<<<

>>>

 >>|

2023-04-13  

|<<

     

 

Data publikacji: 2023-04-14

Dz.U. nr: 5720

Poczta Polska Dystrybucja zawalczy o rynek

(Agro TUW, Bank Pocztowy, Benefia, Ergo Hestia, Link4, PAUF, PZU, Poczta Polska, Poczta Polska Dystrybucja, Pocztowe Życie, Uniqa, Warta)

Poczta Polska Dystrybucja na nowo rozwija sieć sprzedaży, poszerza liczbę zakładów ubezpieczeń w ofercie, a także wprowadza nowe rozwiązania dla agentów, m.in. porównywarkę i CRM.

- relacjonuje Anna Sitarek

 

Wczoraj w wyjątkowym Hotelu Bryza w Juracie Poczta Polska Dystrybucja zgromadziła elitarne grono 50 najlepszych agentów na 2-dniowej Gali Mistrzów Sprzedaży.

Jarosław Kotra, prezes Poczta Polska Dystrybucja, otwierając spotkanie mówił: "przywróciliśmy do życia projekt, który kiedyś funkcjonował. Na bazie Pocztowej Agencji Usług Finansowych 2 lata temu rozpoczęliśmy proces budowy integratora sprzedaży usług finansowych. W ten projekt niewielu wierzyło, ale on się udał. Zgromadzeni na sali agenci są tego dowodem. To dzięki nim nam się udało".

Poczta Polska Dystrybucja ma 3177 OFWCA.

Ubiegły rok w liczbach

Galę prowadziła Cecylia Słupianek, dyrektor sprzedaży PPD. Zaczęła od podsumowania tego, co się wydarzyło w ubiegłym roku. A zaznaczyć należy, że PPD znacznie poszerzyło grono partnerów, z którymi współpracuje. Obecnie jest to 18 brandów. Choć podkreślano, że kluczowymi partnerami nadal pozostają Bank Pocztowy i Pocztowe Życie, które pochodzą z tej samej grupy kapitałowej.

Na ten moment Poczta Polska Dystrybucja może pochwalić się 3177 OFWCA, większość sprzedaje też, oprócz ubezpieczeń, produkty Banku Pocztowego. PPD ma 204 doradców klienta, którzy pracują w 200 punktach obsługi klienta. Oprócz tego jest 2417 OFWCA, pracujących w prawie 1400 urzędach pocztowych. Dystrybutor chwali się także blisko 600 umowami o współpracy multiagencyjnej. Jednocześnie PPD cały czas się rozwija i poszukuje nowych owiec.

Jeszcze do niedawna PPD było mocno nastawione na sprzedaż Agro TUW. Teraz rosną udziały innych ubezpieczycieli w portfelu m.in. Ergo Hestii, Warty, PZU, a także Benefii i Uniqi. Interesujące są także dynamiki sprzedaży poszczególnych zakładów ubezpieczeń. W tym obszarze wyróżnia się przede wszystkim Link4 z dynamiką na poziomie 6855%, dalej PZU 1749,2% i Warta 687,8%, co dało jej 3. pozycję wśród partnerów agencji. Ogólna dynamika sprzedaży PPD wyniosła 236%.

Rosną udziały Ergo Hestii, Warty i PZU w portfelu PPD.

Plany na 2023

W styczniu PPD uruchomiło porównywarkę ubezpieczeń. Na razie, jeśli chodzi o liczbę dostępnych ubezpieczycieli, jej zakres jest ograniczony do 6 brandów. Porównywarka będzie jednak sukcesywnie rozwijana o nowe zakłady ubezpieczeń i nowe funkcjonalności.

W maju agenci otrzymają dostęp do bazy CRM z dużą liczbą funkcjonalności. Będzie ona zwierała m.in. bazę klientów, ofert, ubezpieczeń, produktów bankowych, dane sprzedażowe oraz szanse sprzedażowe. Agenci zyskają możliwość wysyłania klientom za pomocą SMS-ów przypomnień o wznowieniach, ratach czy życzeń urodzinowych.

Ponadto wprowadzone zostaną nowe funkcjonalności rozliczeń prowizyjnych, konta klientów i dostęp do szerokiej bazy wiedzy merytorycznej i szkoleń zawodowych w jednym miejscu.

Wszyscy nagrodzeni

Podczas wczorajszego spotkania nie mogło zabraknąć nagród dla najlepszych agentów. Było wiele kategorii zarówno w obszarze sprzedaży ubezpieczeń, jak i produktów bankowych. Każdy z agentów został wyróżniony, a co za tym idzie - nikt nie wyszedł z sali z pustymi rękami. Oficjalną część gali zakończyła kolacja i zabawa muzyczna. Dziś druga część spotkania. W programie jest jeszcze prezentacja oferty Pocztowego Życia i Banku Pocztowego.

Anna Sitarek


Bardzo przyjemna konferencja. Bez nadmiernego zadęcia. I w zupełnie niestandardowym miejscu, jeśli chodzi o takie spotkania. Wyróżnikiem był także brak przedstawicieli innych partnerów, spoza grupy Poczty Polskiej.

Jednak najważniejsze - Poczta Polska Dystrybucja na nowo zaczyna odbudowywać (i to całkiem skutecznie) swoją pozycję na rynku multiagencyjnym. Pamiętamy przecież, że kiedyś PAUF był potentatem w tym obszarze.

Z jednej strony PPD ma jeszcze wiele do zrobienia, bo w przypadku większości czołowych multiagencji zarówno porównywarka, jak i choćby CRM to rozwiązania funkcjonujące od dawna. Z drugiej - niezależnie od pewnych braków cały czas zdobywa kolejnych sprzedawców i partnerów do współpracy.

Wielu śmiało się, gdy Poczta Polska mówiła o sprzedaży ubezpieczeń przez listonoszy. Ba, nawet sami byliśmy wielokrotnie sceptyczni. Jednak gdy widać w wynikach, że listonosz z powiatu Łęczyce pozyskał ponad 950 tys. zł składki, tylko z 47 polis rolnych dotowanych, to robi to wrażenie. I pokazuje też potencjał. Bo jak mówiono podczas konferencji, w ciągu miesiąca przez jeden urząd pocztowy przewija się ok. 250 tys. osób.

Wygląda na to, że o PPD usłyszymy jeszcze nie raz. Trzeba zatem bacznie obserwować ten projekt.

Anna Sitarek

 

Zobacz firmy: Agro TUW, Bank Pocztowy, Benefia, Ergo Hestia, Link4, PAUF, PZU, Poczta Polska, Poczta Polska Dystrybucja, Pocztowe Życie, Uniqa, Warta

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2023-04-14 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.