Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2023-01-17 >>>

 

20-lecie LINK4

 

Nawigacja

2023-01-18  

|<<

   

 >>|

2023-01-17  

<<<

>>>

 >>|

2023-01-16  

|<<

     

 

Data publikacji: 2023-01-17

Dz.U. nr: 5658

 

W styczniu 2003 roku sprzedaż ubezpieczeń oficjalnie rozpoczął LINK4. Rozdzwoniły się pierwsze telefony od klientów. Z niecierpliwością czekali na nie ci, którzy wcześniej z wielką energią i zaangażowaniem szykowali cały projekt. I nie musieli czekać długo... LINK4 wystartował i jest jedynym tego typu przedsięwzięciem, które przetrwało na polskim rynku. Oto opowieść o 20-letniej historii pierwszego ubezpieczyciela directowego w Polsce. Historii barwnej, nieszablonowej i interesującej, o której opowiedzieli nam ludzie związani z LINK4 kiedyś i dziś. Historii, która okazała się również niezwykle ważna i inspirująca dla całego rynku ubezpieczeń. I właśnie o niej jest ten cykl. Zapraszamy do lektury.

- Anna Trzcińska, Karolina Zysk-Wieczorek, zastępcy redaktora naczelnego

Zwinni w transformacjach

(LINK4, PZMot, UFG)

Z czym kojarzy się LINK4? Od samego początku to historia o zwinnym graczu, który 20 lat temu zaproponował nowe podejście do ubezpieczeń. Dwie dekady temu chcieliśmy odpowiadać na ważną potrzebę klientów: potrzebę prostoty. I wciąż chcemy - zarówno w obszarze prostoty sprzedaży, jak i prostoty produktu. Ubezpieczenia mogą być proste, przyjazne i zwinne. Oraz kolorowe!

- Katarzyna Wojdyła, Michał Chyczewski, zarząd LINK4

 

Kiedyś mówiło się, że ubezpieczenia są dla klienta jak piwo bezalkoholowe: mało atrakcyjne, mało angażujące. Dziś piwo bezalkoholowe jest na topie... a nam marzy się, by na topie były też ubezpieczenia. Właśnie dlatego LINK4 chce być widoczną, pełną kolorów marką.

Mamy poczucie, że charakter naszej firmy nie zmienił się przez dwie dekady działalności. Cenimy dobrą atmosferę w firmie, brak barier oraz przedsiębiorczość i poczucie sprawczości dawane pracownikom. W biznesie chodzi również o to, by ludzie dostali przestrzeń do rozwoju i by wspierać ich odwagę - to dlatego umiemy być zwinnym graczem. Stawiamy na prostotę i nierozbudowaną linię produktową. Staramy się z naszej oferty wyciągnąć wszystko, co się da, jednocześnie mocno ścigając się z kosztami. Stąd jak najwięcej zautomatyzowanych procesów. Stąd nasza zwinność i umiejętność szybkiej adaptacji do warunków rynkowych.

Wszystkim nam zależy, by zachować taki charakter. Dziś oczywiście jesteśmy firmą zdecydowanie większą niż 20 lat temu, ale wciąż śmiało możemy powiedzieć: LINK4 jest w czołówce najbardziej nowoczesnych ubezpieczycieli w Polsce. Tę nowoczesność mamy w genach.

Po naszemu

LINK4 lubi odmieniać to, co zastałe. W trakcie 20 lat obecności w Polsce z pewnością zmieniliśmy podejście do pricingu. Nasza taryfa nie była oparta - tak, jak dotychczas się to działo na rynku - o tabelkę z pojemnością i kodem pocztowym. Rozpoczęliśmy rynkową transformację wokół taryfikacji, do której po czasie dołączyli tradycyjni ubezpieczyciele. Również w 2010 roku - kiedy wyszliśmy do multiagentów - daliśmy im automatyczną taryfę, na bazie której liczą i sprzedają.

Przemiany pricingowo-technologiczne, których dokonaliśmy w ostatnich latach, pozwalają nam monitorować naszą pozycję rynkową w zakresie cen i na tej podstawie podejmować szybkie decyzje. Mocno modyfikujemy także obszar underwritingowy. Naszym zdaniem rynek nieco pomija obszar underwrittingu w automatyzacji procesów na podstawie danych. My sami do tej pory mieliśmy inspekcję pojazdu w casco częściowo robioną zdalnie, a częściowo przez PZMot. Teraz całkowicie przechodzimy na online, a dodatkowo jeszcze zdjęcia aut są oceniane przez algorytmy AI. Budujemy rozwiązania, które pozwolą nam oceniać pojazdy, a także pracujemy nad jeszcze większym wykorzystaniem informacji o klientach z baz CEPiK i UFG. Możliwe, że pojawią się i inne zewnętrzne źródła danych, co pozwoli nam nie tylko jeszcze lepiej oceniać ryzyko, ale również jeszcze sprawniej wychwytywać potencjalne fraudy. Rozpoczęta w 2018 r. transformacja data driven i zarządzania firmą ubezpieczeniową poprzez dane jest dla nas szczególnie ważna i przynosi wymierne efekty.

Charakter LINK4 nie zmienił się przez dwie dekady działalności. Cenimy dobrą atmosferę w firmie, brak barier oraz przedsiębiorczość i poczucie sprawczości.

Omnikanałowi

Naszym DNA jest directowy model sprzedaży ubezpieczeń. Przez 20 lat naszej historii zbudowaliśmy najlepsze na rynku kompetencje sprzedaży ubezpieczeń w oparciu o kanał telefoniczny. Niemniej już teraz około 80% naszych klientów rozpoczyna podróż w internecie. Zbudowaliśmy wygrywającą kompetencję pozyskiwania klientów w tym kanale i obecnie pracujemy nad nową, jeszcze bardziej omnikanałową odsłoną naszego modelu sprzedażowego. Wierzymy w prostotę, a więc dostosowanie sposobu obsługi w procesie sprzedaży, ale również w procesach posprzedażowych, do preferencji klienta. W przyszłości coraz większą rolę będzie odgrywał czat, wspierany przez sztuczną inteligencję oraz kanał oparty o połączenie wideo. O tym, jak duży potencjał ma ten kanał, świadczy poziom absorpcji komunikatorów, jak również wielkie poruszenie związane z debiutem rynkowym ChatGPT, który integruje funkcjonalność czatu ze sztuczną inteligencję na skalę, która do niedawna była trudna do wyobrażenia. Stawiamy również na rozwój procesów opartych o zaawansowane algorytmy big data, dzięki którym możemy automatycznie dostosowywać kanał komunikacji do preferencji klienta oraz optymalizować ilość interakcji. Pracujemy intensywnie nad wdrażaniem automatycznych procesów scenariuszowych, opartych o rozwiązania marketing automation, dzięki którym możemy proaktywnie reagować na zachowanie klientów, świadczące o ich preferencjach co do produktu, kontaktu oraz zaangażowaniu w proces zakupowy. Niedługo zobaczymy nową odsłonę naszego portalu, zaprojektowanego z podejściem "mobile first" wraz z kalkulatorem, który znacznie upraszcza i skraca ścieżkę ofertową. Wierzymy, że bezpośredni kontakt z konsultantem LINK4 pozostanie naszą przewagą, przy czym nowoczesna technologia umożliwia nam poprawę doświadczeń klienta, którego podróż zaczyna się w internecie, ale prowadzi przez wiele różnych kanałów kontaktu, obsługiwanych z reguły na smartfonie.

Jesteśmy innowatorem. Nasza strategia jest ukierunkowana na wykorzystanie potencjału zmian zachodzących zarówno na rynku, jak i w zachowaniach oraz oczekiwaniach klientów.

W kanale multiagencyjnym naszym klientem pierwszego kontaktu jest agent. Proponujemy agentom najwyższy na rynku poziom obsługi, który jest oparty o opiekę przedstawicieli terenowych, ale w coraz większym stopniu również odbywa się zdalnie. Nasze doświadczenia i kompetencje, wyniesione z modelu directowego, pozwalają nam rozwijać procesy zdalnego wsparcia sprzedaży i obsługi agentów, czym wyróżniamy się na rynku. Dzięki wykorzystaniu zaawansowanej analityki jesteśmy w stanie wspierać naszych partnerów multiagencyjnych w przygotowywaniu i realizacji planów sprzedaży. Jesteśmy dobrym, aktywnym partnerem, który nie tyle wymaga, co pomaga w osiąganiu wspólnie wypracowanych celów. Wierzymy bardzo mocno w budowanie przewagi konkurencyjnej w oparciu o doświadczenia agenta, analogicznie do doświadczeń klienta w kliencie direct, a synergia między tymi dwoma kanałami polega na wykorzystaniu tej samej technologii i tych samych kompetencji w relacji odpowiednio do klienta i agenta.

Coraz większą rolę w naszej sprzedaży odgrywa kanał bankowy. Obserwujemy różne podejścia na rynku w rozwoju bancassurance, przy czym wspólnym ich mianownikiem jest przekonanie o tym, że aplikacja bankowa może zapewnić klientowi ergonomiczny dostęp do znacznie szerszej palety usług niż wyłącznie usługi oferowane przez bank. Kibicujemy każdemu podejściu i staramy się być partnerem pierwszego wyboru przy wprowadzaniu ubezpieczeń komunikacyjnych do sprzedaży w bankach.

Biegnąc...

Jesteśmy innowatorem. Nasza strategia jest ukierunkowana na wykorzystanie potencjału zmian zachodzących zarówno na rynku, jak i w zachowaniach oraz oczekiwaniach klientów, a kluczowym jej parametrem jest ich satysfakcja. Sposobem na nią jest ciągły rozwój kompetencji w obszarze technologii, innowacji oraz zaawansowanej analityki. W przyszłości ubezpieczenia będą w bardzo dużym stopniu zautomatyzowane i omnikanałowe, co zapewni szybkość, sprawność i prostotę z punktu widzenia klienta, niemniej jednak jesteśmy przekonani, że to muszą być również ubezpieczenia humanistyczne, w których zaufanie oraz kontakt osobisty będzie odgrywał istotną rolę z perspektywy opieki nad klientem na przestrzeni całej jego podróży. Będąc innowatorem, jednocześnie silnie trzymamy się fundamentów, na których został ufundowany LINK4 - a są nimi prostota i osobista opieka.

Katarzyna Wojdyła, Michał Chyczewski

Zarząd LINK4

 

Linki:  

Zobacz także:

Dorosły gracz z młodzieńczą duszą

Historia LINK4 w trzech aktach

Rynek dzięki LINK4

Kuźnia talentów, kuźnia standardów


Partnerem cyklu jest LINK4.

 

Zobacz firmy: LINK4, PZMot, UFG

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2023-01-17 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.