Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2022-09-01 >>>

 

O edukacji nie tylko ubezpieczeniowej

 

Nawigacja

2022-09-02  

|<<

   

 >>|

2022-09-01  

<<<

>>>

 >>|

2022-08-31  

|<<

     

 

Data publikacji: 2022-09-01

Dz.U. nr: 5565

Starość

(CBOS, RPO, Uniqa)

W poprzednim felietonie "recenzowałem" reklamowanie produktów finansowych, które namawiają do oszczędzania na okres starości (zobacz: Reklama). Według reklamodawców - i co podkreślałem - mediów, które reklamy zamieszczają, mówi się wtedy na ogół o dodatkowej emeryturze. Tak też mówi reklama, której treść krytykowałem. Stwierdziłem, że reklamowe namawianie do przezorności finansowej na okres starości nie dziwi i namawianie do tego - pod określonymi warunkami - oczywiście popieram. Chodzi jednak o to, aby przy okazji nie mącić Kowalskiemu świadomości (świadomości społecznej), dotyczącej zasad funkcjonowania systemu emerytalnego o zdefiniowanej składce. Nie mącić świadomości społecznej, która już i tak jest rozchwiana przez wypowiedzi i decyzje polityków, także przez komentarze medialne do tych decyzji, a nawet przez język używany przez uczonych zajmujących się zagadnieniami emerytalnymi.

W edukacji przywiązuję duże znaczenie do pojęcia starości. Dzisiaj, w nawiązaniu do "recenzowanej" reklamy, właśnie o starości w niezwykle znaczącym sensie "emerytalnym". Pisałem, że wyrazy bliskoznaczne do reklamowania, jak popularyzować, zaznajamiać z czymś, mogą zbliżać dobrą reklamę do procesu edukowania, także do edukacji w zakresie emerytalnym.

- Tadeusz Szumlicz, redaktor naczelny portalu edukacyjnego "Jest ryzyko jest... ubezpieczenie (!?)"

 

Określenie "mącenie świadomości" znam od dziesiątków lat z wypowiedzi...

Całość liczy znaków: 6085


ZAMÓW PRENUMERATĘ!!!

 

 

 

Logowanie dla subskrybentów "Dziennika Ubezpieczeniowego"

Prosimy o podanie adresu e-mail, na który przesyłany jest Dziennik Ubezpieczeniowy:

Na podany adres przesłany zostanie specjalny e-mail z "otwierającym" Archiwum Dziennika Ubezpieczeniowego linkiem.

 

Uwaga!

W przypadku spółek, które wykupiły otwartą subskrypcję Dziennika (rozsyłany wewnętrznie lub w intranecie), można wpisać po prostu swój adres email, np: Jan.Kowalski@TwojaFirma.pl.

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.