Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2022-08-25 >>>

 

O edukacji nie tylko ubezpieczeniowej

 

Nawigacja

2022-08-26  

|<<

   

 >>|

2022-08-25  

<<<

>>>

 >>|

2022-08-24  

|<<

     

 

Data publikacji: 2022-08-25

Dz.U. nr: 5559

Reklama

(Uniqa, ZUS)

Reklamowanie produktów finansowych to z pewnością sztuka, jeszcze większa maestria to reklamowanie ubezpieczeń, jeżeli rzeczywiście chodzi o ochronę ubezpieczeniową. Reklamowe namawianie do przezorności finansowej na okres starości nie dziwi. Powinno dziwić, że takie oszczędzanie nazywa się oszczędzaniem emerytalnym lub na emeryturę. Czepiam się? Nie, bo wbrew pozorom ma to istotne znaczenie dla edukacji emerytalnej.

Na długookresowym zarządzaniu czyimiś pieniędzmi można dobrze zarobić, a więc warto reklamować. Reklamowe namawianie (nie tylko do produktów finansowych) ma też inną zaletę, bowiem reklamodawca płaci za to jakiemuś medium, które bez pieniędzy nie wyżyje.

Problemy emerytalne ocierają się oczywiście i o fundusze, i o ubezpieczenia. Pytanie jednak, czy w reklamowaniu funduszy i ubezpieczeń, powiązanych z zabezpieczeniem finansowym na okres starości, nie powinno się zadbać o jakiś poziom etyki. Czy etyka w biznesie - nauczana na różnych poziomach wyksztalcenia ogólnego i zawodowego - nie obejmuje zachowań reklamowych? Reklamodawca płaci mediom za nadanie komunikatu reklamowego i ma nad tym komunikatem pełną kontrolę, ale powstaje pytanie o odpowiedzialność za treść - moim zdaniem - po obu stronach, również odpowiedzialność natury edukacyjnej.

- Tadeusz Szumlicz, redaktor naczelny portalu edukacyjnego "Jest ryzyko... jest ubezpieczenie"

 

Stwierdzenie "reklama dźwignią handlu" (autor: Anastas...

Całość liczy znaków: 5874


ZAMÓW PRENUMERATĘ!!!

 

 

 

Logowanie dla subskrybentów "Dziennika Ubezpieczeniowego"

Prosimy o podanie adresu e-mail, na który przesyłany jest Dziennik Ubezpieczeniowy:

Na podany adres przesłany zostanie specjalny e-mail z "otwierającym" Archiwum Dziennika Ubezpieczeniowego linkiem.

 

Uwaga!

W przypadku spółek, które wykupiły otwartą subskrypcję Dziennika (rozsyłany wewnętrznie lub w intranecie), można wpisać po prostu swój adres email, np: Jan.Kowalski@TwojaFirma.pl.

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.