Artykuł: <<< 2022-01-26 >>> Data publikacji: 2022-01-26 Dz.U. nr: 5414 Kilka słów o zamykaniu sprzedaży W procesie sprzedaży często zdarza się, że ktoś nawiązuje kontakt z klientem, określa jego wartości, rozpoznaje potrzeby, przedstawia swoją ofertę i nie prosi o podjęcie wiążącej decyzji. Badania pokazują, że w trakcie procesu kupowania należy ponowić pytanie średnio pięć razy, zanim klient wyrazi zgodę na określoną propozycję. Niestety 80% sprzedawców kończy proces jedną prośbą o podjęcie wiążącej decyzji, albo w ogóle ją pomija. Widać to przede wszystkim w sytuacji, kiedy próbę sprzedaży podejmuje osoba, która na co dzień zajmuje się głównie obsługą. Na przykład w multiagencji, gdzie pracownicy przede wszystkim odpowiadają na zapytania klientów, próba sprzedaży dodatkowego rozwiązania jest po prostu "za delikatna".
- Adam Kubicki, trener i konsultant branży ubezpieczeniowej Z lęku przed tym, żeby klient nie poczuł się dociskany, marnujemy mnóstwo... Całość liczy znaków: 6344 ZAMÓW PRENUMERATĘ!!! Logowanie dla subskrybentów "Dziennika Ubezpieczeniowego" Prosimy o podanie adresu e-mail, na który przesyłany jest Dziennik Ubezpieczeniowy: Na podany adres przesłany zostanie specjalny e-mail z "otwierającym" Archiwum Dziennika Ubezpieczeniowego linkiem. Uwaga! W przypadku spółek, które wykupiły otwartą subskrypcję Dziennika (rozsyłany wewnętrznie lub w intranecie), można wpisać po prostu swój adres email, np: Jan.Kowalski@TwojaFirma.pl. Profesjonalnie o ubezpieczeniach.. | | |