Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2021-06-10 >>>

 

Technologia w likwidacji szkód

 

Nawigacja

2021-06-11  

|<<

   

 >>|

2021-06-10  

<<<

>>>

 >>|

2021-06-09  

|<<

     

 

Data publikacji: 2021-06-10

Dz.U. nr: 5256

PZU wykorzystuje moduł AI od firmy Audatex z grupy Solera

(Audatex, PZU, Solera)

PZU jest pierwszym polskim ubezpieczycielem, który wykorzystuje sztuczną inteligencję firmy Audatex z Grupy Solera do wyceny koszów naprawy samochodów w procesie likwidacji szkód. Współpraca ma na celu modernizację procesu likwidacji szkód polegającą na minimalizacji wykonywania oględzin w terenie.

 

Grupa Solera, światowy lider w zakresie oprogramowania oraz danych wykorzystywanych do zarządzania procesami likwidacji szkód, ryzykiem oraz szeroko pojętymi aktywami dla branży ubezpieczeniowej oraz motoryzacyjnej, poinformowała, że PZU, czołowy polski ubezpieczyciel i największa grupa finansowa w całej Europie Środkowo-Wschodniej, z sukcesem wdrożyło nowej generacji oprogramowanie oparte o Sztuczną Inteligencję (AI) Grupy Solera, standaryzując procesy likwidacji szkód zgodnie z regułami biznesowymi PZU.

Obsługując około 500 tys. szkód komunikacyjnych rocznie, PZU korzysta z zespołu blisko 400 rzeczoznawców mobilnych, którzy w 90% przypadków przeprowadzają ocenę szkód w terenie. Po zakończeniu projektu pilotażowego, Visual Intelligence - nowej generacji moduł Sztucznej Inteligencji Solera, automatycznie rozpoznający uszkodzenia oraz wykonujący kalkulację na podstawie dokumentacji zdjęciowej uszkodzonego pojazdu - pomoże PZU przyspieszyć i ujednolicić procesy technicznej likwidacji szkód.

Piotr Paczuski, Regionalny Dyrektor Zarządzający Solera Audatex Polska, podkreśla:

"Solera od wielu lat jako kluczowy partner strategiczny współpracuje z PZU. Wiedzieliśmy, że najważniejszym czynnikiem sukcesu projektu pilotażowego będzie wdrożenie nowej platformy QapterClaim jako środowiska implementacji Visual Intelligence wykorzystującego Sztuczną Inteligencję z uwzględnieniem aktualnie funkcjonujących procesów po stronie Klienta. Proste i dobrze zaplanowane wdrożenie obu produktów w procesach kalkulowania szkód spowodowało, że ?? rzeczoznawcy mobilni w ciągu kilku tygodni byli w stanie bez problemu wykorzystać nasze rozwiązanie".

Visual Intelligence pomoże PZU przyspieszyć i ujednolicić procesy technicznej likwidacji szkód.

Robert Zielonka, dyrektor ds. Technicznej Likwidacji Szkód w PZU, dodaje:

"Oceniając narzędzie QapterClaim z wykorzystaniem rozwiązań AI, określiliśmy kryteria sukcesu, opierając się na naszych trzech strategicznych filarach: dokładność, łatwość obsługi i wysiłek związany z wdrożeniem. Można śmiało powiedzieć, że jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników, które przekroczyły wszelkie oczekiwania w fazie pilotażowej. QapterClaim w połączeniu z modułem Visual Intelligence pomoże nam ujednolicić i przyspieszyć proces oględzin w całym kraju".

Wprowadzając rozwiązanie Qapter, wykorzystujące Sztuczną Inteligencję w procesie technicznej likwidacji szkód, PZU jest pionierem w zakresie znormalizowanego podejścia do kalkulacji szkód, skracając jednocześnie czas wykonania oraz optymalizując wycenę pod względem kosztowym.

Aby uzyskać więcej informacji na temat produktów wykorzystujących Sztuczną Inteligencję firmy Solera, odwiedź witrynę Qapter.com.


Solera jest światowym liderem dostarczającym firmom z branży motoryzacyjnej oraz ubezpieczeniowej sprawdzone rozwiązania do zarządzania procesami likwidacji szkód, które spełniają najwyższe standardy bezpieczeństwa i integralności danych, ułatwiając kolejne kroki wyceny kosztów naprawy pojazdu. Narzędzia oferowane przez Solera, dzięki jednej platformie informatycznej, integrują wszystkich uczestników procesu likwidacji, w tym poszkodowanych, firmy ubezpieczeniowe, warsztaty naprawcze oraz rzeczoznawców, umożliwiając podejmowanie najbardziej optymalnych decyzji w realizowanych procesach biznesowych. Nowoczesne oprogramowanie, szeroki zakres danych, wykorzystanie zaawansowanych algorytmów oraz rozwój wykorzystujący procesy machine learning'u, zapewniają optymalne utrzymanie infrastruktury oraz implementowanych produktów. Grupa Solera działa w ponad 90 krajach na sześciu kontynentach, przetwarzając ponad 300 milionów transakcji rocznie dla 235 tys. klientów i partnerów biznesowych. Opierając się na wiodących rozwiązaniach i najlepszych praktykach w zakresie procesów biznesowych na całym świecie, Solera zapewnia niezrównaną skalę i siłę przy doskonałej wydajności, jednocześnie dostarczając innowacje, które są doceniane przez wszystkie środowiska związane z branżą motoryzacyjną i ubezpieczeniową.


Partnerem artykułu jest Audatex, grupa Solera.

 

Zobacz firmy: Audatex, PZU, Solera

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2021-06-10 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.