Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2021-06-08 >>>

 

Grupa PZU

 

Nawigacja

2021-06-09  

|<<

   

 >>|

2021-06-08  

<<<

>>>

 >>|

2021-06-07  

|<<

     

 

Data publikacji: 2021-06-08

Dz.U. nr: 5254

PZU wprowadziło truck assistance

(Eurostat, GUS, PZU)

Istotną część portfela klientów flotowych PZU stanowią floty ciężkie. Dlatego stale rozszerzamy ofertę ubezpieczeń komunikacyjnych dla tego segmentu. Chcemy pomagać polskim przewoźnikom w rozwijaniu przedsiębiorstw i zwiększaniu ich konkurencyjności na rynku, szczególnie tym międzynarodowym.

- Tomasz Piekarski, Konrad Owsiński

 

PZU oferuje obecnie kompleksowe podejście do ubezpieczania flot ciężkich. Oprócz ubezpieczeń, które są powszechnie znane, czyli OC, AC, NNW kierowcy, naszą ofertę rozszerzyliśmy o usługę truck assistance. Chcemy pomagać zarówno klientom flotowym, jak i klientom indywidualnym.

Przewoźnicy istotną gałęzią gospodarki

Transport ciężki to bardzo ważna gałąź polskiej i unijnej gospodarki. Z danych Eurostatu i GUS wynika, że Polska jest na pierwszym miejscu, jeśli chodzi o transport samochodowy w Unii Europejskiej. W 2019 r. polscy przewoźnicy przemierzyli 230 mln tonokilometrów. To ponad 3 razy tyle, co znajdująca się na drugim miejscu Hiszpania, która osiągnęła poziom 70 mln tonokilometrów.

W Polsce mamy ok 35 tys. przewoźników, którzy posiadają ponad 200 tys. samochodów transportowych. To bardzo różne firmy: poczynając od dużych przedsiębiorców z flotami setek pojazdów, a kończąc na małych, rodzinnych firmach z kilkoma ciągnikami siodłowymi. Średnio na firmę przypada 6-7 pojazdów. Przeważa zatem sektor MSP, który działa często na rzecz większych przewoźników.

Priorytety kierowców naszymi priorytetami

Pracując nad produktem truck assistance, kierowaliśmy się wartościami istotnymi z perspektywy klienta. W przypadku assistance najważniejsza jest niezwłoczna i profesjonalna pomoc w trakcie zdarzenia na drodze w trybie 24/7. Pomoc zawsze potrzebna jest tu i teraz. Istotne również jest ograniczenie nieprzewidzianych i zwykle wysokich kosztów związanych z wypadkiem lub awarią. Z naszych danych wynika, że zdecydowanie częściej zdarzają się awarie niż wypadki. A w przypadku awarii aż połowa dotyczy uszkodzenia ogumienia. W przypadku samochodu ciężarowego sprawa jest dosyć poważna i sam kierowca nie zawsze jest w stanie wymienić koło samodzielnie - potrzebna jest pomoc. Naprawa takiej awarii: nierzadko holowanie, czy korzystanie z dźwigu to koszty sięgające od kilku do nawet kilkunastu tysięcy euro. Truck assistance z jednej strony pozwala na ograniczenie kosztów, a z drugiej - na zminimalizowanie dezorganizacji transportu.

Kompleksowa oferta ubezpieczenia flot ciężkich od PZU.

Rozmowy z fleet managerami wskazywały na dwie ważne kwestie: pierwsza to aspekt ekonomiczny - inwestycja w ubezpieczenie musi być niższa niż potencjalne koszty poniesione w przypadku zdarzenia. A druga to minimalizacja dezorganizacji usługi transportowej, którą przewoźnik realizuje. Dostarczenie towaru na czas jest zawsze sprawą najważniejszą dla przewoźników. PZU organizuje pomoc w całej Europie dla pojazdów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 t do 44 t. Jesteśmy w stanie zaoferować naszym klientom zarówno ciągnik zastępczy, jak i organizację przeładunku towaru. Świadczymy pełen zakres usług assistance w bardzo różnych sytuacjach: rozładowanie akumulatora, brak paliwa, zatrzaśnięcie kluczyków czy nawet kradzież auta, choć w ostatnim czasie kradzieży jest coraz mniej. Dodatkowo nagłe zachorowanie lub nawet śmierć kierowcy - w takich przypadkach organizujemy wizytę lekarską, konsultację medyczną bądź kierowcę zastępczego.

Usługi dodatkowe

Wśród kierowców istotną grupę stanowią osoby ze Wschodu mające problemy z naszym językiem. Dlatego w ramach telefonicznej pomocy na miejscu wypadku oferujemy wsparcie nie tylko w języku polskim, ale również ukraińskim i rosyjskim. To bardzo istotne zwłaszcza w przypadku wypadku lub kolizji - w sytuacji stresu kierowcy zawsze lepiej rozmawia się w języku ojczystym. W przypadku zdarzenia pomagamy wezwać służby ratunkowe i zabezpieczyć dokumentację. Tłumaczymy, jak zrobić zdjęcia, żeby uchwycić okoliczności zdarzenia, drogę, inne pojazdy. Jest to niezwykle istotne, by ustalić odpowiedzialność. Wtedy też PZU może szybciej rozpocząć obsługę szkody i wypłacić odszkodowanie. Dodatkowo pomagamy kierowcy porozumieć się ze służbami ratunkowymi czy innymi uczestnikami zdarzenia. Warto pamiętać, że gdy do zdarzenia dojdzie na terenie poza Polską, możemy mieć do czynienia z innym prawem i z innymi zwyczajami.

W przypadku assistance najważniejsza jest niezwłoczna i profesjonalna pomoc w trakcie zdarzenia na drodze w trybie 24/7.

Jesienią ub.r. PZU rozszerzyło ofertę ubezpieczeń ochrony prawnej dla przedsiębiorców (PZU Auto Ochrona Prawna) również na samochody dostawcze i tabor ciężki. Gwarantujemy świadczenia związane z szeroko pojętą reprezentacją prawną, porady prawne, ale też i zastępstwo procesowe. Jest to przydatne zwłaszcza w przypadku zdarzeń zagranicznych, gdy ubezpieczonemu trudno jest rozeznać się w sytuacji, nie znając tamtejszego prawa. Jednak ochrona prawna to nie tylko pomoc w poważnych sprawach związanych z kolizjami, ale też wsparcie w działaniach, które przedsiębiorcy wykonują na co dzień: umowy, umowy kupna-sprzedaży, uszkodzenie samochodu na dziurawej drodze, utrata prawa jazdy, zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Pomagamy i doradzamy jak w każdym z tych przypadków postąpić.

Zarządzanie ryzykiem i prewencja

PZU - co jest unikalne na rynku - oferuje flotom ciężkim wsparcie w zakresie zarządzania ryzykiem. Usługi realizowane przez inżynierów z Zespołu Zarządzania Ryzykiem Flot są bezpłatne i dostępne dla każdego klienta flotowego obsługiwanego w Pionie Klienta Korporacyjnego PZU. W ramach współpracy inżynierowie analizują szkody (liczbę i wartość) i przyczyny szkód, by następnie zarekomendować odpowiednie środki zaradcze obniżające szkodowość, w tym udział w programach prewencyjnych PZU. Korzystamy z najnowszych rozwiązań technologicznych: kamer, czujników, urządzeń ultradźwiękowych, telematyki. Ponadto od blisko dekady w ramach programu PZU Bezpieczna Flota szkolimy kierowców w ośrodkach jazdy i na torach. Również kierowców jeżdżących autami dostawczymi i ciągnikami siodłowymi.

Tomasz Piekarski

Dyrektor Biura Produktów Komunikacyjnych w PZU

Konrad Owsiński

Dyrektor ds. underwritingu ubezpieczeń komunikacyjnych w Biurze Analiz i Oceny Ryzyka Ubezpieczeń Korporacyjnych PZU


Partnerem artykułu jest PZU.

 

Zobacz firmy: Eurostat, GUS, PZU

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2021-06-08 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.