Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2021-04-21 >>>

 

Nowa UNIQA

 

Nawigacja

2021-04-22  

|<<

   

 >>|

2021-04-21  

|<< 

<<<

>>>

 >>|

2021-04-20  

|<<

     

 

Data publikacji: 2021-04-21

Dz.U. nr: 5223

Wiele cennych kompetencji w jednej firmie

(Uniqa)

Od 9 kwietnia UNIQA i AXA są już jedną firmą - prawnie i w dużej mierze operacyjnie. Mamy poczucie, że całą fuzję udało nam się przeprowadzić bardzo szybko, jak na tę skalę integracji. Ten największy sprawdzian oczywiście dopiero przed nami...

- Marcin Nedwidek, prezes* UNIQA

 

Cały zespół wykonał ogrom pracy, aby połączenie przebiegało jak najmniej dotkliwie dla klientów i partnerów. Choć wiemy, że partnerzy i nasi agenci mieli też sporo do zrobienia. Rejestracje, egzaminy, szkolenia. Dołożyliśmy jednak wszelkich starań, żeby zapewnić w miarę gładkie przejście przez zmiany.

Czas stabilizacji

Przed nami drugi kwartał 2021 r., który będzie okresem stabilizacji po fuzji. Czeka nas zapewne jeszcze nieco zamieszania, szczególnie dla sieci sprzedaży, bo weszła nowa struktura, nie wszystko może też działać w 100%, jak powinno. Wiadomo, że przy takiej skali projektu zawsze coś może pójść nie tak. Przygotowaliśmy się jednak na każdą ewentualność, aby móc szybko zarządzić potencjalnymi problemami. Kolejne tygodnie i miesiące to także czas intensywnych prac po stronie IT, przygotowania docelowych systemów, czy od strony produktu, przygotowania ostatecznej oferty dla klientów. Wraz z połączeniem prawnym wyszliśmy na rynek z nowym ubezpieczeniem komunikacyjnym czy grupowym, jednak sporo pracy jeszcze przed nami.

Osobiście bardzo dumny jestem z procesu fuzji od strony ludzi. Cała kadra menedżerska jest już wyselekcjonowana i nominowana. Zbudowaliśmy zespół, na którym nam zależało, który będzie się dalej rozwijał.

Olbrzymią wartością fuzji jest również to, że stajemy się naprawdę uniwersalnym i komplementarnym ubezpieczycielem, z bardzo zbalansowanym biznesem, na różnych płaszczyznach. Staliśmy się większym graczem, który obsługuje 5 mln klientów. To jedna trzecia klientów całej Grupy UNIQA. Mamy bardzo rozległą sieć sprzedaży i jesteśmy dostępni we wszystkich kanałach sprzedaży. Zależy nam na tym, by być stabilnym partnerem, z którym warto współpracować.

Olbrzymią wartością fuzji jest to, że stajemy się naprawdę uniwersalnym i komplementarnym ubezpieczycielem.

To, co najlepsze

Z obu organizacji wzięliśmy to, co najlepsze. W obu znaleźliśmy sporo perełek, które w nowej UNIQA mają szanse świecić jeszcze jaśniej. Ze strony ex-AXA warte podkreślenia są na pewno kompetencje związane z taryfikacją i umiejętność robienia rentownego biznesu motorowego na trudnym rynku. Kompetencje analityczne i związane z taryfikacją powinny bardzo dobrze zagrać w nowej organizacji. Podobnie jak kompetencje online'owe, bancassurance i segmentu korporacyjnego ex-AXA. Z kolei z ex-UNIQA mamy cały, duży i jedyny w swoim rodzaju segment mieszkalnictwa. Ale też umiejętność robienia biznesu korporacyjnego przez agentów - w tym obszarze obie organizacje uzupełniają się szczególnie dobrze, jako że ex-AXA znana była przede wszystkim ze współpracy z dużymi brokerami. W obu organizacjach wyróżniających się kompetencji jest naprawdę dużo, co napawa optymizmem na przyszłość. Nowa UNIQA będzie z nich umiejętnie korzystać. Zbudowaliśmy coś nowego - to już ani dawna UNIQA, ani dawna AXA, to nowa UNIQA.

Zbudowaliśmy coś nowego - to już ani dawna UNIQA, ani dawna AXA, to nowa UNIQA.

W centrum naszych wszystkich działań znajduje się klient. Klientocentryczność jest oczywiście zapisana w strategiach wielu ubezpieczycieli. My jednak mamy własne podejście, co też przejawia się choćby w naszej strukturze organizacyjnej. Rozwijać będziemy również naszą strategiczną koncepcję omnikanałowości, czyli dostępności w wielu kanałach oraz przechodzenie klienta między kanałami w sposób spójny i zrozumiały dla niego, ale też w pełni transparentny dla agenta.

Wyzwania na przyszłość

Moim zdaniem trend konsolidacji rynku ubezpieczeń będzie prowadził do jego stabilizacji. Również cenowej. Oczywiście wiele może się jeszcze wydarzyć, ale wydaje mi się, że duzi gracze nie będą mieli interesu w tym, by rynek destabilizować. Wydaje się, że obecnie największym problemem są jednak ubezpieczenia na życie. I dla nowej UNIQA, i dla całej branży. Czy i jak będą się rozwijać? Obserwujemy istotny wzrost śmiertelności, co prowadzi do wypłat naprawdę poważnych kwot. Prowadzimy zaawansowane analizy, zbudowaliśmy wewnętrzne modele predykcyjne w związku z COVID-19. Uważnie śledzimy, co się dzieje. Biznesowo życiówka to teraz jedno z najciekawszych, ale też największych wyzwań na przyszłość, jeśli pandemia pozostanie z nami dłużej.

Marcin Nedwidek

Prezes UNIQA*

*po decyzji KNF

 

Linki:  

Zobacz pozostałe artykuły z cyklu:

Nowa UNIQA


Partnerem cyklu jest UNIQA.

 

Zobacz firmy: Uniqa

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2021-04-21 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.