Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2021-04-16 >>>

 

Nowa UNIQA

 

Nawigacja

2021-04-19  

|<<

   

 >>|

2021-04-16  

<<<

>>>

 >>|

2021-04-15  

|<<

     

 

Data publikacji: 2021-04-16

Dz.U. nr: 5220

Bancassurance i affinity: strategia się sprawdza

(Axa, Provident, Raiffeisen, Uniqa, mBank)

W nowej organizacji łączymy doświadczenia i kompetencje ex-UNIQA i ex-AXA - tradycyjną dystrybucję z technologią i cyfrowością. Pozwala nam to doskonale się uzupełniać i zaoferować odpowiednią jakość organizacyjną i produktową. Jesteśmy gotowi, by szybko i dobrze odpowiadać na potrzeby naszych partnerów i klientów.

- Adam Kalinowski, Artur Kozak, Marcin Wąsikowski, Uniqa

 

Zespół bancassurance i affinity w praktycznie niezmienionej formie przechodzi z AXA do nowej UNIQA. To dowód, że strategia, którą realizujemy od ponad 10 lat, się sprawdza. Jesteśmy pewnego rodzaju spółką w spółce, z autonomicznymi funkcjami, tworzącymi jakość i odpowiedni time to market. Możemy szybko i dobrze odpowiadać na potrzeby rynkowe.

Przeszczepianie bancassurance do affinity

10 lat temu zaczynaliśmy od prostego bancassurance. Stworzyliśmy wewnętrzne kompetencje, uczyliśmy się na własnych błędach. Ale i sukcesach. Do dziś najważniejsze wartości, jakie kultywujemy, to podejmowanie ryzyka i docieranie tam, gdzie ubezpieczeń do tej pory nie było. Na polu bancassurance powstawały rozwiązania produktowe, które z czasem zaczęliśmy rozwijać i przenosić do affinity, poszukując analogii, synergii w różnych sektorach biznesu. Najlepszym przykładem jest współpraca z Providentem. Wykorzystaliśmy naszą wewnętrzną, bancassurance'ową wiedzę, proste produkty, frontem do klienta, do sprzedawcy, łatwe do zrozumienia, do sprzedawania, z nieskomplikowanymi procesami. Zaczęliśmy przeszczepiać bancassurance na grunt affinity, będąc jednymi z pierwszych, którzy wówczas zaczęli w ten sposób sprzedawać ubezpieczenia.

Chcemy tworzyć partnerstwa oparte na trzech win. Ma wygrywać i klient, który dostaje wartościowy produkt, i partner, który zyskuje większą lojalność klienta. I w końcu też my - ubezpieczyciel, który ma dobrą, jakościową ofertę. Taka koncepcja jest spójna z oczekiwaniami UNIQA, która widzi bancassurance i affinity dokładnie tak samo.

Trochę ex-Uniqa, trochę ex-Axa

Segment współpracy z bankami był w ex-AXA bardzo dobrze rozwinięty, szczególnie pod względem zdobytych doświadczeń cyfrowych, głównie dzięki długoterminowej współpracy z mBankiem. Można więc powiedzieć, że lokalnie, w Polsce, nie tyle się łączymy, co dodajemy do UNIQA organizacyjnie i strukturalnie zupełnie nową komórkę. Patrząc jednak szerzej, na cały region, grupa UNIQA posiada osobne linie bancassurance i affinity, co sprawia, że atencja i chęć wspierania nas lokalnie są ogromne. W ramach grupy mamy również cenne doświadczenia ze strategicznej współpracy UNIQA z Raiffeisenem - współpracy analogicznej do tej między AXA a mBankiem. Z tych doświadczeń możemy czerpać i przeszczepiać je na nasz lokalny grunt.

Lokalnie, w Polsce, nie tyle się łączymy, co dodajemy do UNIQA organizacyjnie i strukturalnie zupełnie nową komórkę.

Współpraca bankowo-ubezpieczeniowa ex-UNIQA w Polsce oparta była na wysokich kompetencjach w tradycyjnym bancassurance - dystrybucji poprzez kanały fizyczne, placówki bankowe i call center. Ex-AXA to w dużej mierze szeroka oferta produktowa w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej. Oznacza to doskonałe uzupełnienie i stworzenie mocnego, wyspecjalizowanego segmentu w nowej organizacji.

W odpowiedzi na potrzeby

Gdy sięgniemy pamięcią do dawnych czasów bancassurance, wówczas to element finansowy był tym kluczowym. Liczyły się prowizje sięgające kilkudziesięciu procent, a wartość dla klienta - powiedzmy sobie szczerze - niespecjalnie wybrzmiewała na naszym rynku. Jednak od kilku dobrych lat obserwujemy, że punkt widzenia zupełnie się zmienił. I nie wynika to jedynie z działań regulatora, który uważnie patrzy nam wszystkim na ręce. Partnerzy mówią wprost, że z ich perspektywy nadrzędną funkcją jest wartość płynąca z produktów. Wartość dla klienta.

Jesteśmy otwarci na różne modele współpracy, w zależności od potrzeb i możliwości naszych partnerów. Jeżeli bank jest bardziej technologiczny, proponujemy rozwiązania najczęściej oparte na API. Mamy jednak świadomość, że nie wszyscy partnerzy chcą od początku mocno inwestować technologicznie, więc integracja online nie jest konieczna, by móc oferować nasze produkty. Możliwy jest również model współpracy, gdzie to my tworzymy narzędzia dla partnerów. Jesteśmy elastyczni i otwarci na to, żeby dostosować się do oczekiwań. Dysponujemy przy tym całym setem produktów - od życiowych, przez majątkowe, osobowe, assistance, po komunikację. Jeśli partner do nas przychodzi i chce z nami współpracować, to wie, że w kontekście produktu nie zostanie odesłany nigdzie indziej, bo wszystko znajdzie u nas.

Z pełną atencją i zrozumieniem głęboko wchodzimy w procesy funkcjonujące u naszych partnerów.

W portfolio doświadczeń mamy banki, firmy leasingowe, sektor pożyczkowy, sektor dystrybucji energii, retail i wiele innych. Jesteśmy nie tylko partnerem ubezpieczeniowym, lecz także pewnego rodzaju konsultantem. Z pełną atencją i zrozumieniem głęboko wchodzimy w procesy funkcjonujące u naszych partnerów. Znamy ich finanse, księgowość, ludzi od produktów, od marketingu. Pozwala nam to prowadzić dialog w bardzo wielu obszarach i odpowiednio dopasować model współpracy i produkty. Zdarza się i tak, że wchodząc w taki dialog, nie nawiązujemy współpracy z danym partnerem. Nie zawsze udaje się bowiem pogodzić dwa światy. Ale... nie zdarza się to zbyt często.


Adam Kalinowski

Dyrektor Departamentu Wsparcia Operacyjnego

Artur Kozak

Dyrektor Departamentu Rozwiązań Dla Klienta Bancassurance I Programów Partnerskich

Marcin Wąsikowski

Dyrektor zarządzający Pionu Sprzedaży I Współpracy Z Partnerami

Uniqa

 

Linki:  

Zobacz pozostałe artykuły z cyklu:

Nowa UNIQA


Partnerem cyklu jest UNIQA.

 

Zobacz firmy: Axa, Provident, Raiffeisen, Uniqa, mBank

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2021-04-16 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.