Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2021-04-15 >>>

 

Nowa UNIQA

 

Nawigacja

2021-04-16  

|<<

   

 >>|

2021-04-15  

<<<

>>>

 >>|

2021-04-14  

|<<

     

 

Data publikacji: 2021-04-15

Dz.U. nr: 5219

Korporacyjna hybryda

(Axa, Uniqa)

W segmencie korporacyjnym nowej UNIQA zachowujemy i łączymy to, co najlepsze z obu organizacji. Wyciągamy perełki i tworzymy z nich coś zupełnie nowego - hybrydę złożoną w jeden, dobrze funkcjonujący organizm. Hybrydę merytorycznych kompetencji z rozległością i dostępnością usług w całej Polsce. Jesteśmy pewni, że rysuje się przed nami świetlana przyszłość.

- Rafał Kukier, Monika Piotrowska, Katarzyna Ruman, Tomasz Szarek, Anna Świątek, Piotr Wójcik, Uniqa

 

Wraz z nową UNIQA wchodzimy na rynek z miliardem złotych składki w segmencie korporacyjnym. Oznacza to dla nas silne czwarte miejsce wśród konkurencji. Mamy około 80 tys. klientów, posiadamy sieć ponad 2 tys. agentów i 800 brokerów. Cały biznes będziemy obsługiwać tak samo dobrze jak dotychczas, a nawet lepiej. Takie są oczekiwania - i nasze, i naszych właścicieli, i rynku.

Reasekuracja to podstawa

Gwarancje i OC to dwa główne obszary, które przy połączeniu mogły wywoływać najwięcej niepokoju i emocji, szczególnie wśród brokerów. Segment OC był w ex-AXA szalenie mocny, z kolei w gwarancjach ex-AXA i ex-UNIQA działały w dwóch kompletnie odmiennych modelach biznesowych. Gwarancje w ex-AXA to było 300 większych klientów i bardzo wysokie limity, a w ex-UNIQA - 4 tys. klientów, z czego 90% to małe przedsiębiorstwa. Udało nam się połączyć ogień z wodą. Działamy razem, mamy jedną umowę reasekuracyjną, jedną sieć i jeden zespół. Dziś jesteśmy numerem 2 na rynku gwarancji, z 93 mln zł składki.

Reasekuracja w ubezpieczeniach korporacyjnych to podstawa wszystkiego. Możemy wymyślać produkty, kombinować, ale jeżeli nie ma dobrej, pojemnej i elastycznej umowy reasekuracyjnej, to niewiele da się zdziałać. Obie spółki - UNIQA i AXA już od stycznia pracowały na tych samych pojemnościach reasekuracyjnych, tych samych wyłączeniach, limitach. A politykę odnowień podporządkowaną jednej umowie reasekuracyjnej prowadzimy od listopada zeszłego roku. Ex-AXA zawsze kierowała ofertę produktową do dużego klienta czy na bardziej niszowe rozwiązania. Dzięki temu, że udało nam się odpowiednio ustawić program reasekuracyjny, praktycznie każde rozwiązanie, które do tej pory było oferowane przez ex-AXA, będzie kontynuowane. Z kolei dla biznesu ex-UNIQA wspólna umowa reasekuracyjna oznacza możliwość oferowania dużo wyższych limitów niż dotychczas.

Nowe możliwości

W ryzykach transportowych wykorzystamy bardzo dobrze funkcjonujące dotychczas produkty ex-AXA, doceniane przez brokerów i klientów, a także ogromną sieć sprzedaży i procesy obsługowe ex-UNIQA. AXA wcześniej nie kierowała swojej oferty do średnich i mniejszych klientów głównie z powodów operacyjnych - nie była po prostu w stanie ich obsłużyć i nie istniała w zasadzie w kanale agencyjnym. Teraz możemy łączyć dobry produkt modyfikowany ze względu na wielkość klienta z rozległą siecią sprzedaży i wieloma kanałami dystrybucji. To wielki plus, bo rynek TSL w Polsce jest wymagający ale jednocześnie zdominowany przez średnich i mniejszych przewoźników.

Wchodzimy na rynek z miliardem złotych składki w segmencie korporacyjnym.

Z kolei we flotach portfel ex-AXA nigdy nie był duży, w odróżnieniu od portfela ex-UNIQA, który jest dodatkowo znacznie bardziej rozproszony z punktu widzenia kanałów dystrybucji oraz segmentów i wielkości klienta. Również tutaj łączymy to, co potrafimy robić najlepiej, czyli po stronie ex-AXA współpracę z brokerami przy większych flotach oraz dalszy rozwój portfela flot średnich i mniejszych przy użyciu narzędzi, dostępu do połączonych sieci i do ogromnej liczby zapytań po stronie ex-UNIQA. Wyzwaniem - nieustannie w ubezpieczeniach komunikacyjnych flotowych - jest osiągnięcie i utrzymanie rentowności, ale tu też wykorzystujemy i łączymy wiedzę i doświadczenie w ocenie ryzyka, taryfikacji oraz zarządzaniu portfelem i siecią sprzedaży.

Typowo Uniqowe i typowo Axowe

Współpraca ze spółdzielniami i wspólnotami mieszkaniowymi, w której UNIQA jest liderem, to zdecydowanie niepowtarzalna i silna struktura. Troska o ten segment się nie zmieni. Ideą współpracy z rynkiem w nowej organizacji będzie wciąż ambicja, by być numerem 1, nie tylko dla klientów, lecz także dla pośredników. Planujemy oczywiście dalszy rozwój, ale zdecydowanie możemy stwierdzić, że to, co najlepsze, już się w mieszkalnictwie dzieje. Nie planujemy żadnej rewolucji, ponieważ mamy przemyślany pomysł na biznes i sprawnie go realizujemy - zarówno po stronie produktowej, jak i technologicznej, choćby w postaci naszej platformy dla klientów iUNIQA. Dajemy wiedzę i odpowiednie narzędzia, które pozwalają jeszcze lepiej dbać o klientów, nie tylko w obszarze ubezpieczeniowym, lecz także prewencyjnym. I oczywiście - dbamy o relacje, wspólnie z agentami i brokerami.

Z kolei dla ex-AXA charakterystycznym i mocnym biznesem były programy międzynarodowe z największą siecią obsługową na świecie, za którą odpowiada AXA XL. Niezwykle istotne było dla nas, by dostęp do tej sieci utrzymać. I to nam się udało. Relacja z AXA XL będzie dla nas w najbliższym czasie bardzo ważna. Planujemy ją rozwijać, podtrzymywać, aby nadal serwisować klientów - polskie firmy, które działają na całym świecie.

Mamy odpowiednio ustawiony program reasekuracyjny. Praktycznie każde rozwiązanie, które do tej pory było oferowane przez ex-AXA, będzie kontynuowane.

Segmentacja klientów

W ubezpieczeniach majątkowych i technicznych również łączymy zespoły ex-AXA i ex-UNIQA, pozostawiając to, co było pozytywne w obu firmach. Łączymy również nasze apetyty na ryzyko. Zdecydowaliśmy się na nową segmentację klientów korporacyjnych, dzieląc ich na low i upper korpo. Low korpo, utożsamiane z MŚP, to w polskich warunkach zwykle klient z obrotem do 20 mln zł. W nowej organizacji ustawiliśmy sobie ten pułap na poziomie 50 mln zł, by faktycznie włączyć do tego segmentu średnie firmy, będziemy więc stosować efektywne podejście do znacznie większego klienta niż dotychczas. Klient oczekuje przede wszystkim szybkiego i bezproblemowego procesu ofertowania i zawierania umowy. Nie zamierzamy przy tym absolutnie wpasowywać wszystkich klientów w pakiety dla SME. Klienci nie tego oczekują - oni oczekują indywidualnego podejścia i bardzo często wspiera ich w tym broker. Nasze rozwiązania będą się wiązały z zapewnieniem większej dostępności narzędzi wspomagających ocenę ryzykę i przygotowaniem oferty w powiązaniu z dużą samodzielnością w strukturze sprzedaży.

Przy dużych klientach utrzymamy strukturę wykwalifikowanych underwriterów. Brokerzy profesjonalizują się z każdym rokiem i są coraz bardziej wymagający, więc musimy postawić po drugiej stronie odpowiednio przygotowanego specjalistę. Nie tylko w centrali, ale również na poziomie oddziału. To element, który był zawsze bardzo ważny w strategii AXA i taki pozostanie w nowej organizacji.


Rafał Kukier

Dyrektor zarządzający Pionu Mieszkalnictwa

Monika Piotrowska

Dyrektor Departamentu Rozwiązań Dla Klienta Korporacyjnego - Ubezpieczenia Transportowe

Katarzyna Ruman

Dyrektor Departamentu Rozwiązań dla Klienta Korporacyjnego - Ubezpieczenia Dla Małych I Średnich Firm

Tomasz Szarek

Dyrektor zarządzający Pionu Klienta Korporacyjnego I Rozwój Biznesu

Anna Świątek

Dyrektor Departamentu Rozwiązań Dla Klienta Korporacyjnego - Ubezpieczenia Majątkowe

Piotr Wójcik

Dyrektor Departamentu Ubezpieczeń OC

Uniqa

 

Linki:  

Zobacz pozostałe artykuły z cyklu:

Nowa UNIQA


Partnerem cyklu jest UNIQA.

 

Zobacz firmy: Axa, Uniqa

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2021-04-15 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.