Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2021-04-14 >>>

 

Nowa UNIQA

 

Nawigacja

2021-04-15  

|<<

   

 >>|

2021-04-14  

<<<

>>>

 >>|

2021-04-13  

|<<

     

 

Data publikacji: 2021-04-14

Dz.U. nr: 5218

Nowe i sprawne połączenia dla klienta detalicznego

(Axa, PZU, Uniqa, Warta)

W ramach nowej organizacji realizujemy wspólne cele, gramy do jednej bramki, mocno się wspieramy. Na poziomie sprzedażowym łączymy kompetencje majątkowe i życiowe, stosujemy sprawdzone rozwiązania. Nie wymyślamy rzeczy na nowo, a bazujemy na doświadczeniach, które historycznie pokazały, że są dobre. To gwarancja, że mamy duże szanse na sukces.

- Adam Moczydłowski, Monika Leżyńska, Mariusz Skoczek, Konrad Zakrzewski, Uniqa

 

Nowa UNIQA to połączenie osób z dwóch organizacji, ale o tych samych wartościach, między którymi nie ma znaczących różnic kulturowych czy barier, które trzeba by było pokonywać. To bardzo budujące. Patrzymy na nową organizację jako na coś wspólnego, nie istnieje już podział "my" i "wy". Razem budujemy wspólny sukces.

Struktura sprzedaży i omnikanałowość

Struktura menedżerska zespołu sprzedażowego w nowej organizacji będzie większa i silniejsza, ponieważ łączymy w niej kompetencje dwóch firm - ex-UNIQA i ex-AXA. W nowej UNIQA łączymy też dwie, sprawne, detaliczne struktury dystrybucyjne w jedną nową, opartą na trzech równorzędnych, bardzo mocnych filarach. Pierwszy - to znany z UNIQA filar przedstawicielstw i agencji generalnych, które będę współpracowały z lokalnymi strukturami agentów. Drugi - to umowy bezpośrednie, czyli lokalne struktury agencyjne zarządzane przez menedżerów regionu. Trzeci filar to największe, ogólnopolskie multiagencje. System, na którym docelowo będą pracować nasi partnerzy, opierać się będzie na połączeniu mocno rozwiniętych w UNIQA funkcjonalności, pozwalających agentom w pełni samodzielnie obsługiwać klienta, z intuicyjną strukturą znaną z rozwiązań panelu agenta w AXA.

Konsekwentnie będziemy przy tym rozwijać omnikanałowość. To niezwykle istotny element, szczególnie z perspektywy agentów, którzy do tej pory nie współpracowali z AXA i nie mieli bliższego kontaktu ani z omnikanałowymi rozwiązaniami, ani z wyzwaniami, wynikającymi z funkcjonowania wielu kanałów dystrybucji w ramach jednej organizacji.

Chcemy, by nasza sieć oddziałowa stała się siecią kompozytową, sprzedającą zarówno życie, jak i majątek.

Łączenie majątku i życia

Jako nowa UNIQA będziemy mocno stawiać klienta w centrum uwagi. Żeby to osiągnąć, współpracując z naszymi agentami chcemy wspierać zarówno sprzedaż produktów majątkowych, jak i życiowych. Mocnymi stronami struktury AXA były sieć wyłączna oraz placówki franczyzowe, obie głównie skupione na ubezpieczeniach życiowych. W nowej organizacji będziemy chcieli tu utrzymać koncentrację na życiu, ale nie tak silną jak w przeszłości. Chcemy naszym klientom dokładać kolejne produkty majątkowe i dążyć powoli do takiego stanu, w którym nasza sieć oddziałowa stanie się siecią kompozytową, sprzedającą zarówno życie, jak i majątek - poprzez relacje z pracodawcami i klientami indywidualnymi, których mamy w naszym portfelu.

Z kolei w sieciach własnych UNIQA mamy z jednej strony struktury zorientowane na sprzedaż majątku, które chcemy przekonać do oferowania życia, a z drugiej - struktury kompetencyjnie mocne w życiówce, które będziemy oswajać z majątkiem. W ten sposób zamierzamy osiągnąć jak najlepszą wartość. Proces łączenia sprzedaży życiówki i majątku już się rozpoczął i powoli się rozwija. Z jednej strony chcemy maksymalnie uproduktowić klientów, ale z drugiej - dostarczać naszej sieci agencyjnej takie produkty z obu spółek - majątkowej i życiowej - które będą budowały ich bezpieczeństwo biznesowe i standard życia. Jeśli o to zadbamy, to z kolei agenci zadbają, aby utrzymywać biznes właśnie u nas.

Zależy nam również na tym, by pozostać liczącym się graczem w ubezpieczeniach grupowych. Mamy obecnie trzeci portfel na rynku - po PZU i Warcie. I na pewno będziemy ścigać się z Wartą o drugie miejsce. To bardzo poważny przeciwnik, ale mamy realne szanse w wyścigu, właśnie dzięki połączeniu dwóch organizacji i podwojeniu potencjału biznesowego.

Nikt z nas nie wahał się mówić wprost: to było lepsze u was, a nie u nas. I na odwrót.

Kanały zdalne i produkty

Struktura kanałów zdalnych w nowej organizacji będzie oparta o trzy elementy: e-commerce i digital marketing, call center oraz porównywarki. Będziemy dążyć do tego, aby poszerzać zarówno liczbę produktów dostępnych zdalnie, jaki i portfel klientów. Również w online staramy się przesuwać w stronę życiową, oczywiście na tyle, na ile to możliwe. W tym kanale zdecydowanie nie da się wprowadzić tradycyjnych ubezpieczeń na życie. Potrzeba prostych produktów, które klient może łatwo zrozumieć, łatwo zakupić i łatwo połączyć ze swoimi bieżącymi potrzebami.

W produktach dla klientów detalicznych w nowej organizacji, we wszystkich kanałach dystrybucji, mamy jeden zespół underwriterów i jeden zespół taryfikacji - wspólnie dla majątku i życia. Oczywiście samo ryzyko wyceniamy inaczej, jednak jeden zespół, złożony z ex-UNIQA i ex-AXA, automatycznie daje nam szanse na przenoszenie najlepszych doświadczeń i umiejętności z obu organizacji na wszystkie produkty. Podobnie jest w przypadku zakresów ochrony, gdzie łączymy to, co było dobre w obu firmach i wybieramy optymalne rozwiązania. Dyskusje na temat OWU bywały długie i burzliwe. Jednak budujące jest to, że nikt z nas nie wahał się mówić wprost: to było lepsze u was, a nie u nas. I na odwrót. W zasadzie tak było w każdym aspekcie tworzenia nowej organizacji - wzięliśmy wszystko, co było najlepsze w UNIQA i AXA. W ten sposób powstało nowe, unikalne połączenie.


Adam Moczydłowski

Dyrektor zarządzający Pionu Sprzedaży - Sieć Franczyzowa i Sieci Partnerskie

Monika Leżyńska

Dyrektor zarządzający Pionu Rozwiązań Dla Klienta Detalicznego

Mariusz Skoczek

Dyrektor zarządzający Pionu Sprzedaży Direct

Konrad Zakrzewski

Dyrektor zarządzający Pionu Sprzedaży - Sieć Wyłączna

Uniqa


Partnerem cyklu jest UNIQA.

 

Zobacz firmy: Axa, PZU, Uniqa, Warta

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2021-04-14 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.