Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2021-04-08 >>>

 

O edukacji nie tylko ubezpieczeniowej

 

Nawigacja

2021-04-09  

|<<

   

 >>|

2021-04-08  

<<<

>>>

 >>|

2021-04-07  

|<<

     

 

Data publikacji: 2021-04-08

Dz.U. nr: 5214

PPE, IKE, IKZE, DFE, PPK...

W poprzednich felietonach opisywałem porażające uchybienia w przygotowaniu radykalnej zmiany systemu emerytalnego dokonanej w 1999 roku. Skupiłem się na tym, co było związane z tzw. bazową częścią systemu, którą zainteresowanie od samego początku było absolutnie niezwykłe za sprawą organizacji OFE. Niestety, nie było zaciekawienia tym, co o tej radykalności przesądzało, czyli wprowadzeniem do systemu zasady zdefiniowanej składki.

Dzisiaj o tym, co działo się z tzw. uzupełniającą częścią systemu, o której na początku nie mówiło się, bo wrażenie miały wywołać wakacje emerytów pod palmami. Nowy temat emerytalny zaistniał jednak natychmiast po podzieleniu "tortu uczestników" OFE. Instytucje finansowe podjęły się od razu nowego zadania. Kowalski miał dowiedzieć się, że radykalna zmiana nie służy emerytalnemu wypoczynkowi pod palmami. Kowalski miał zostać przekonany o konieczności dodatkowego oszczędzania na okres starości. I do dzisiaj jest przekonywany, niestety z marnym skutkiem. Z marnym skutkiem, gdyż niestety, tak jak marketing w sferze ubezpieczeń, tak też marketing w sferze oszczędności emerytalnych jest prowadzony tą samą metodą. Nazywam ją roboczo edukacją "od końca". Być może kiedyś rynek ubezpieczeniowy i emerytalny będzie chciał to zrozumieć.

- Tadeusz Szumlicz, redaktor naczelny portalu edukacyjnego "Jest ryzyko... jest ubezpieczenie"

 

Na razie, przystępując do edukacji "od końca", przyjrzymy się, jakie formy...

Całość liczy znaków: 5682


ZAMÓW PRENUMERATĘ!!!

 

 

 

Logowanie dla subskrybentów "Dziennika Ubezpieczeniowego"

Prosimy o podanie adresu e-mail, na który przesyłany jest Dziennik Ubezpieczeniowy:

Na podany adres przesłany zostanie specjalny e-mail z "otwierającym" Archiwum Dziennika Ubezpieczeniowego linkiem.

 

Uwaga!

W przypadku spółek, które wykupiły otwartą subskrypcję Dziennika (rozsyłany wewnętrznie lub w intranecie), można wpisać po prostu swój adres email, np: Jan.Kowalski@TwojaFirma.pl.

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.