Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2020-05-19 >>>

 

Grupa PZU

 

Nawigacja

2020-05-20  

|<<

   

 >>|

2020-05-19  

|<< 

<<<

>>>

 >>|

2020-05-18  

|<<

     

 

Data publikacji: 2020-05-19

Dz.U. nr: 4990

Zmiany i sprawdzone kierunki w korpo PZU

(PZU)

Brokerzy to najważniejszy kanał sprzedaży w biznesie korporacyjnym PZU. Stawiamy na profesjonalną współpracę z brokerami, bo z tej współpracy płynie wiele korzyści dla klientów.

- Jakub Sajkowski, dyrektor zarządzający Pionem Klienta Korporacyjnego PZU.

 

W Pionie Klienta Korporacyjnego PZU doszło w ostatnim czasie do kilku zmian. Odpowiedzialność za Pion przejęła Małgorzata Sadurska, członek zarządu PZU i PZU Życie, a ja zostałem dyrektorem zarządzającym. Dotychczas odpowiadałem w Pionie za underwriting, analizy i obsługę posprzedażową, teraz będę nadzorował także sprzedaż.

Zmiany strukturalne

Wprowadziliśmy również nową strukturę w Pionie. Nie jest to rewolucja. Jej celem jest wzmocnienie sprzedaży i lepsze dopasowanie do specyfiki obszaru, w którym działamy. Za sprzedaż nadal odpowiadają: Katarzyna Grysińska oraz Janusz Zieliński. Oboje w nowej roli - dyrektorów biur. Z kolei za obszar rozwoju biznesu, wsparcia i obsługi posprzedażowej będzie odpowiadał Marcin Ogniewski. W obszarze underwritingu zmian nie ma - jestem ja, Konrad Owsiński i Piotr Nettik.

Jesteśmy w trakcie opracowywania nowej strategii Pionu Klienta Korporacyjnego, której szczegółów nie mogę jeszcze zdradzić. Na pewno jednak będziemy nadal koncentrować się na tych kwestiach, na które już wcześniej kładliśmy akcenty - rozwój usług dodatkowych dla klientów i pośredników, budowanie długotrwałych relacji oraz wspieranie zarządzania ryzykiem. Od dawna podkreślamy, że z naszej perspektywy dobre ubezpieczenie to nie tylko wypłata odszkodowania w momencie, kiedy wystąpi szkoda, lecz także bieżące wsparcie w zarządzaniu ryzykiem, aby zapobiegać szkodom. Stąd naszą rolę ubezpieczyciela chcemy postrzegać szerzej, towarzyszyć klientom na bieżąco. Na tym polu mamy już się czym pochwalić. Ważnym ogniwem jest zespół PZU Lab z Tomkiem Husiem na czele oraz, od niedawna - zespół inżynierów ryzyk komunikacyjnych wspierający klientów flotowych.

Dobre ubezpieczenie to nie tylko wypłata odszkodowania, ale bieżące wsparcie w zarządzaniu ryzykiem.

Technologia i rola brokera

Stawiamy na technologie ograniczające prawdopodobieństwo szkody. Przykładowo klientom pozakomunikacyjnym proponujemy autorską platformę do monitorowania i zarządzania bezpieczeństwem przedsiębiorstwa, która dodatkowo wsparta czujnikami pozwala ostrzec o potencjalnej szkodzie. Do jej wdrożenia wykorzystujemy fundusz prewencyjny. Rozwijamy także model współpracy z klientami, gdzie wspieramy ich technologicznie, współfinansując dane rozwiązanie. Naszym partnerem w tych działaniach są start-upy.

Przy ograniczaniu ryzyka olbrzymią rolę odgrywa broker, ponieważ to on dobrze zna ryzyka po stronie klienta i wie, gdzie znajdują się jego newralgiczne punkty. W tandemie z brokerem jesteśmy w stanie skutecznie wpływać na minimalizację ryzyka. Brokerzy, jako profesjonalni pełnomocnicy naszych klientów, pełnią na rynku ubezpieczeniowym niezwykle istotną rolę, dlatego zawsze byli, są i będą dla nas ważni. Stawiamy na współpracę z brokerami, bo z tej współpracy płynie wiele korzyści dla klientów.

W tandemie z brokerem ubezpieczyciel może skutecznie wpływać na minimalizację ryzyka klienta.

Fundamentalne znaczenie analityki danych

Od kilku lat mocno koncentrujemy się na rozwoju analityki danych. Zaczęliśmy od budowy analiz pozwalających na jeszcze lepsze i bardziej detaliczne zrozumienie naszego biznesu i wyników. Od tego należy wyjść, tak w sprzedaży, jak i rentowności. Dziś - w sytuacji epidemii - sprawna analiza i bieżący monitoring parametrów mających wpływ na wyniki, są ogromnie ważne.

Skoncentrowaliśmy się też na zbudowaniu narzędzi wspierających naszych underwriterów w decyzjach odnośnie ceny oraz warunków ubezpieczenia. Będziemy to kontynuować, bo jak najlepsze dopasowanie ceny do faktycznego ryzyka ma fundamentalne znaczenie dla ubezpieczycieli. Trafne przewidywanie, ile dane ubezpieczenie będzie kosztowało, jest istotne i z perspektywy sprzedaży, i rentowności. Z jednej strony stanowi o konkurencyjności ofert, z drugiej - o rentowności portfela. Mamy największy portfel na rynku, a więc i najwięcej danych. Analityka przekuwa dane w przewagę konkurencyjną.

Chcemy być postrzegani przez klientów i pośredników jako solidny, godny zaufania i nowoczesny ubezpieczyciel - taki cel przed sobą stawiamy.

W obliczu koronawirusa

W tej trudnej sytuacji chcemy być blisko naszych klientów. Rozumiemy ich problemy i staramy się wspierać. Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie i tam, gdzie to możliwe, wychodzimy "naprzeciw" jego oczekiwaniom. To ważne, ponieważ z jednej strony klient powinien móc liczyć na wsparcie ze strony ubezpieczyciela, z drugiej - ubezpieczyciel musi pamiętać o bezpieczeństwie finansowym i swoich zobowiązaniach względem klientów.

Widzimy też wpływ epidemii na wyniki szkodowe. Z jednej strony mamy mniej szkód; z drugiej strony - kursy walut poszybowały, co ma wpływ na wartość rezerw szkodowych dla szkód zagranicznych. Wzrost kursów walut przełoży się też na wyższe ceny części samochodowych. To co ubezpieczyciele zaoszczędzą przez mniejszą częstość, mogą oddać przez wzrost średniej szkody.

Jako lider rynku czujemy dużą odpowiedzialność za wspieranie naszych klientów. Współpracujemy z brokerami, oferując klientom rozwiązania ubezpieczeniowe dostosowane do ich aktualnych potrzeb, a także pomagamy im w zarządzaniu ryzykiem. Chcemy być postrzegani przez klientów i pośredników jako solidny, godny zaufania i nowoczesny ubezpieczyciel - taki cel przed sobą stawiamy.

Jakub Sajkowski

Dyrektor zarządzający Pionem Klienta Korporacyjnego PZU


Partnerem artykułu jest PZU.


Więcej o zmianach i sprawdzonych kierunkach w PKK PZU Jakub Sajkowski opowiada na łamach Almanachu Brokerów.

 

Zobacz firmy: PZU

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2020-05-19 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.