Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2019-09-12 >>>

 

Reklama

 

Nawigacja

2019-09-13  

|<<

   

 >>|

2019-09-12  

|<< 

<<<

>>>

 >>|

2019-09-11  

|<<

     

 

Data publikacji: 2019-09-12

Dz.U. nr: 4821

(Nie)życiowe formularze w życiówce.
Formularze kontaktowe z perspektywy klienta.
Raport

(Aegon, Allianz, Aviva, Axa, Compensa, Ergo Hestia, Europa, Generali, Inter, Macif, MetLife, Nationale-Nederlanden, Open Life, PKO Ubezpieczenia, PZU, Prevoir Vie, Prudential, Saltus, Signal Iduna, Uniqa, Unum, Warta)

Sytuacje, kiedy do ubezpieczyciela lub do agenta sam zgłasza się klient, który chce kupić ubezpieczenie dobrowolne są stosunkowo rzadkie. Szczególnie w przypadku ubezpieczeń na życie. Zwykle bowiem to pośrednicy muszą szukać i namawiać klientów. Dobrze więc właściwie zaopiekować tych, którzy sami się zgłaszają.

Zbadaliśmy formularze kontaktowe ubezpieczycieli życiowych. 63% ubezpieczycieli odpowiedziało na kontakt w ciągu 24h. 40% skontaktowało się w ciągu 1h, czyli naprawdę szybko. Jednak byli też tacy ubezpieczyciele, którzy nie odezwali się wcale. W praktyce najlepiej sprawdzają się rozwiązania najprostsze.

- Anna Sitarek, Badania i raporty Ogma

 

Ogma, w ramach prowadzonych badań, sprawdziła skuteczność formularzy kontaktowych umieszczonych na stronach internetowych ubezpieczycieli. Prośbę o kontakt wysłano do 22 ubezpieczycieli oferujących ubezpieczenia na życie. W kolejności alfabetycznej: Aegon, Allianz, Aviva, Axa, Compensa, Ergo Hestia, Europa, Generali, Inter, Macif, MetLife, Nationale-Nederlanden, Open Life, PKO Ubezpieczenia, Prevoir Vie, Prudential, PZU, Saltus, Signal Iduna, Uniqa, Unum, Warta.


Pytania i zakup raportu:

Anna.Sitarek@Ogma.pl


(Nie)życiowe formularze życiówki

Formularze kontaktowe z perspektywy klienta


W trakcie badania:

  • zmierzono czas od momentu wysłania zapytania do ubezpieczyciela do momentu, kiedy ubezpieczyciel po raz pierwszy skontaktował się z potencjalnym klientem,
  • ocenie poddano: formularz kontaktowy, schemat procesu kontaktu z klientem, czas kontaktu oraz skuteczność,
  • oceniono dobre i złe praktyki ubezpieczycieli w procesie kontaktu z klientem,
  • analizę i ocenę formularzy kontaktowych oraz metod kontaktu poszczególnych ubezpieczycieli wykonywano z perspektywy klienta,
  • dodatkowo spotkano się z wybranymi agentami, by sprawdzić, jak agenci prowadzą rozmowy z klientami.


Raport "(Nie)życiowe formularze życiówki. Formularze kontaktowe z perspektywy klienta":

  • badanie przeprowadzono na początku sierpnia 2019 r.
  • objętość: łącznie 17 stron (15 stron merytorycznych)


Pytania i zakup raportu:

Anna.Sitarek@Ogma.pl



 

Zobacz firmy: Aegon, Allianz, Aviva, Axa, Compensa, Ergo Hestia, Europa, Generali, Inter, Macif, MetLife, Nationale-Nederlanden, Open Life, PKO Ubezpieczenia, PZU, Prevoir Vie, Prudential, Saltus, Signal Iduna, Uniqa, Unum, Warta

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2019-09-12 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.