Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2019-08-08 >>>

 

Reklama

 

Nawigacja

2019-08-09  

|<<

   

 >>|

2019-08-08  

|<< 

<<<

>>>

 >>|

2019-08-07  

|<<

     

 

Data publikacji: 2019-08-08

Dz.U. nr: 4798

Szkolne: uwaga na zmiany
Indywidualne ubezpieczenia szkolnego NNW
Raport

(Allianz, Compensa, Concordia, Ergo Hestia, Generali, Gothaer, InterRisk, Link4, Nationale-Nederlanden, PZU, Proama, Saltus, Signal Iduna)

Od z górą dwóch dekad na rynku szkolnego NNW dominowały ubezpieczenia grupowe sprzedawane w szkołach z pomocą administracji i nauczycieli. Znakomita większość rodziców przyjmowała te ubezpieczenia jako obowiązkowe; tak zresztą były one często pokazywane przez nauczycieli i szkołę. Sprzyjało to powszechności tych ubezpieczeń.

- Anna Sitarek, Badania i raporty Ogma

 

Od co najmniej 4 lat trwa bardzo wyraźny kryzys w szkolnych ubezpieczeniach grupowych. Coraz większa część rodziców nie kupuje ubezpieczenia NNW w programach grupowych, w coraz większej liczbie szkół programy grupowe natrafiają na opór. Równocześnie coraz mocniej rozwijają się ubezpieczenia szkolnego NNW kupowane indywidualnie.


Ogma, w cyklu "Raport o stanie branży", przyjrzała się rynkowi szkolnego NNW ze szczególnym uwzględnieniem zakupów indywidualnych. Na podstawie przeprowadzonych analiz przygotowano raport "Indywidualne ubezpieczenia szkolnego NNW. Szkolne: uwaga na zmiany".


Pytania i zakup raportu:

Anna.Sitarek@Ogma.pl

Raport oparto na:

  • rozmowach z agentami ubezpieczeniowymi
  • badaniu konsumenckim rodziców dzieci w wieku szkolnym
  • przeglądzie 15 portali sprzedażowych szkolnego NNW

Problematyka objęta raportem:

  1. Rosnąca tendencja indywidualnego kupowania szkolnego NNW
  2. Grupowe vs indywidualne
  3. Brak impulsu do zakupu ubezpieczeń indywidualnych
  4. Motywacje mające wpływ na wybór drogi zakupowej
  5. Marki ubezpieczycieli przy zakupie indywidualnego ubezpieczenia szkolnego NNW
  6. Czynniki mające wpływ na wybór konkretnej firmy/oferty
  7. Model: portal + agent
  8. Portale sprzedażowe

Raport liczy łącznie 27 stron (24 strony merytoryczne).


Pytania i zakup raportu:

Anna.Sitarek@Ogma.pl



 

Zobacz firmy: Allianz, Compensa, Concordia, Ergo Hestia, Generali, Gothaer, InterRisk, Link4, Nationale-Nederlanden, PZU, Proama, Saltus, Signal Iduna

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2019-08-08 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.