Artykuł: <<< 2018-12-13 >>> Data publikacji: 2018-12-13 Dz.U. nr: 4637 Analiza potrzeb i wymagań klienta Kwestia obowiązku dokonywania przez dystrybutorów ubezpieczeń analizy potrzeb i wymagań klientów jest tym aspektem nowej ustawy o dystrybucji ubezpieczeń, który budzi najwięcej emocji i wątpliwości. Ustawodawca sformułował przepisy w sposób bardzo ogólny, co powoduje wielość interpretacji i niejasności odnoszących się do kwestii podstawowych: pojęcia klienta, sposobu określania potrzeb i wymagań oraz problemu zakresu i głębokości przeprowadzonego badania. - w seminarium prof. UAM dr hab. Marcin Orlicki Wszystkie te kwestie - w ujęciu praktycznym i przy uwzględnieniu dotychczas formułowanych poglądów i wdrażanych działań - zostaną szczegółowo omówione podczas seminarium prowadzonego przez prof. Marcina Orlickiego z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Program i zgłoszenia: Analiza potrzeb i wymagań klienta 10 stycznia 2019 r.
Analiza potrzeb i wymagań klienta prof. UAM dr hab. Marcin Orlicki
- Część I
- Pojęcie "klienta" wobec którego ma być przeprowadzona APK
- Pojęcie "potrzeby" klienta
- Pojęcie "wymagań" klienta
- Przeprowadzenie APK jako obowiązek dystrybutora
- APK jako procedura
- APK jako dokument
- APK na papierze
- APK ustnie
- APK na odległość
- APK elektronicznie
- APK w ubezpieczeniach na cudzy rachunek (w szczególności ubezpieczeniach grupowych)
- Ankieta produktowa
- Udział twórcy produktu ubezpieczeniowego w redagowaniu APK
- Ankieta służąca wyborowi między produktami (międzyproduktowa)
- Ankieta a rekomendacja brokerska
- Relacje między APK a kwestionariuszem w rozumieniu art. 815 k.c.
- Informacje z innych źródeł
- Część II
- Odmowa współpracy klienta przy APK
- Oświadczenie klienta o przeprowadzeniu APK i jej prawidłowości
- APK przy zawarciu kolejnej umowy na kolejny okres ubezpieczenia
- APK w przypadku obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych
- APK w przypadku pozostałych ubezpieczeń obowiązkowych
- APK w przypadku ubezpieczeń na życie
- APK w przypadku ubezpieczeń na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym
- APK jako czynnik kształtowania treści umowy ubezpieczenia
- APK jako czynnik ustalenia przynależności klienta do grupy docelowej klientów w danym produkcie
- APK jako czynnik ułatwiający podejmowanie decyzji klienta o wyborze produktu
- Archiwizacja APK
- APK jako dowód w postępowaniu cywilnym/administracyjnym
- Roszczenia odszkodowawcze związane z wadliwością APK
- Sankcje administracyjne związane z wadliwością APK
Program i zgłoszenia: Analiza potrzeb i wymagań klienta
Artykuł: <<< 2018-12-13 >>> Wszystkie te kwestie - w ujęciu praktycznym i przy uwzględnieniu dotychczas... Prześlij artykuł Profesjonalnie o ubezpieczeniach.. | | |