Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2018-11-16 >>>

 

ERGO Hestia nowocześnie

 

Nawigacja

2018-11-19  

|<<

   

 >>|

2018-11-16  

|<< 

<<<

>>>

 >>|

2018-11-15  

|<<

     

 

Data publikacji: 2018-11-16

Dz.U. nr: 4618

Akceptacja kosztów naprawy, liczona w minutach

(Ergo Hestia)

+ Już co 4. kosztorys w ERGO Hestii jest weryfikowany automatycznie

+ Jakość likwidacji szkód jest kluczowa w utrzymaniu długotrwałych relacji z klientami

 

Jak pokazują badania satysfakcji klientów towarzystw ubezpieczeń, jakość likwidacji szkód jest kluczowa w utrzymaniu długotrwałych relacji z klientami. Ubezpieczeni oczekują szybkiej i płynnej obsługi. Osoby, których szkody zostały zlikwidowane w sposób uproszczony, są dwukrotnie bardziej zadowolone niż klienci, którzy przeszli standardowy proces likwidacji. Uproszczenie i ujednolicenie procesów likwidacji szkód jest możliwie dzięki automatyzacji i zaangażowaniu robotów.

ERGO Hestia wdrożyła platformę, którą wykorzystuje do komunikacji z warsztatami.

Kilka dni bez samochodu to dla każdego ogromne utrudnienie. Stłuczka w najmniej odpowiednim momencie, warsztat czekający z naprawą samochodu na akceptację kosztorysu przez ubezpieczyciela. Do tej pory tak wyglądał scenariusz kolejnych zdarzeń i nikogo nie napawał entuzjazmem. Teraz klienci ERGO Hestii mogą liczyć na dużo szybszą pomoc w likwidacji szkody.

W celu uproszczenia procesu likwidacji szkód ERGO Hestia wdrożyła platformę, którą wykorzystuje do komunikacji z warsztatami. To nowoczesne rozwiązanie pozwala na pełną automatyzację procesu akceptacji kosztów naprawy pojazdu. "System podejmuje decyzję na podstawie zdefiniowanych algorytmów. Już po godzinie warsztat otrzymuje informację zwrotną od ubezpieczyciela, dotyczącą poprawności przesłanego kosztorysu. Reguły, według których automat sprawdza dokumenty, mają swoją kategorię oraz wagę. Są również algorytmy, które jednoznacznie wskazują obu stronom na różnice w kosztach naprawy" - mówi Bartosz Liszewski, zastępca dyrektora ds. Likwidacji Szkód Komunikacyjnych w ERGO Hestii.

Już co czwarty kosztorys w ERGO Hestii jest weryfikowany automatycznie. W przypadku, kiedy dokument zostanie uznany za zgodny z wcześniej wprowadzonymi regułami, zostaje automatycznie zatwierdzony. Tego typu kosztorysy podlegają tylko wyrywkowej kontroli eksperta.


Partnerem cyklu jest Ergo Hestia.




Niestety częstość szkód jest zbyt mała, by nawet najlepsze praktyki likwidacyjne były w stanie SZYBKO zmienić negatywny stereotyp ubezpieczeń. Ale jest i światełko! A nawet dwa!

Raz - my sami. Poprawa procesów, szybkości, dokładności, Tak, by 'likwidacja' szkody była rzeczywiście jej zniesieniem, usunięciem. Do tego prowadzą czasem drobne rzeczy. Drobne z zewnątrz i drobne dla pojedynczego procesu. Bo w masie szkód drobne rzeczy przestają być trywialne. Tu przykład Bartosza Liszewskiego - sprawdzenie dokumentów i wskazanie różnic w kosztorysach, jest dobrą ilustracją.

Dwie dekady i wszyscy klienci będą mieli szansę, by dobrej likwidacji szkód spróbować.

Ale jest i dwa - młodzi coraz częściej wchodzą w ubezpieczenia bez obciążeń, nie słysząc rodzinnych historii o tym, jak wujkowi 15 lat temu "nie wypłacili". To szczególna szansa, bo nie pracujemy już nad zmianą negatywnego stereotypu. Coraz częściej budujemy swoją własną historię.

Choć i tu potrzeba dekady lub dwóch...

Szkód za mało, by każdemu klientowi dobrą likwidację pokazać. Ale innej metody nie ma. Ewentualnie jeszcze reklamy. Ale to metoda i niepewna, i tak naprawdę baaardzo droga.

Marcin Z. Broda

Redaktor naczelny



Archiwum:

ERGO Hestia nowocześnie

 

Zobacz firmy: Ergo Hestia

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2018-11-16 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.