Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2018-11-05 >>>

 

Grupa PZU: KORPO ma RACJE

 

Nawigacja

2018-11-06  

|<<

   

 >>|

2018-11-05  

<<<

>>>

 >>|

2018-10-31  

|<<

     

 

Data publikacji: 2018-11-05

Dz.U. nr: 4610

Telematyczne KORPO racje w PZU

(PZU)

Telematykę we FLOTACH postrzegamy jako jedno z narzędzi zarządzania ryzykiem u klienta. Wiemy, że wielu właścicieli flot samochodów osobowych już na potrzeby swojego biznesu telematykę stosuje. Inni poważnie o tym myślą. Chcemy im zaproponować wsparcie w dostosowaniu wykorzystywanych przez nich rozwiązań, tak by przynosiły one korzyści również w wymiarze ubezpieczeniowym. Nie jest naszym celem narzucanie klientom zakupu jakiegoś konkretnego rozwiązania, chcemy ich wspierać w jak najlepszym wykorzystaniu tego, co już mają.

- Roger Hodgkiss, Konrad Owsiński

 

Popularność rozwiązań telematycznych we flotach samochodów osobowych rośnie. Wielu właścicieli flot już takie rozwiązania wdrożyło, kolejni poważnie o tym myślą. Z naszej, ubezpieczeniowej perspektywy telematyka to świetne narzędzie do pracy nad ograniczaniem ryzyka szkody.

TELEpatia i empatia

Trzeba jednak mieć świadomość, że właściciel floty zazwyczaj patrzy na to od innej strony. Dla niego telematyka to przede wszystkim narzędzie mające wpływ na jego podstawowy biznes - ecodriving, oszczędności na paliwie, racjonalizowanie czasu pracy i tras kierowców. W konsekwencji właściciel floty, myśląc o telematyce, myśli o redukcji kosztów. Ubezpieczyciel, myśląc o telematyce, myśli o... redukcji kosztów. Tyle że tych dotyczących szkód. Wbrew pozorom te perspektywy nie są rozłączne. Przecież koniec końców szkody, tak istotne z perspektywy ubezpieczyciela, wpływają też na koszty klienta, więc i dla niego są istotne. Kluczem do sukcesu jest więc uświadomienie klientowi zalet wykorzystania telematyki również do ograniczenia ryzyka ubezpieczeniowego i wsparcie go w możliwie jak najpłynniejszym wejściu w ten obszar.

InsuRADY

Te cele przyjął sobie Pion Klienta Korporacyjnego PZU, projektując udostępnioną ostatnio klientom flotowym usługę wsparcia w doborze rozwiązań telematycznych (zobacz także: Flotowe korpo racje w PZU, PZU: flotowe korpo racje w zarządzaniu ryzykiem). Znamy naszych klientów i wiemy, że wielu z nich z telematyki w swoich flotach korzysta. Nie chcemy zatem narzucać im jakichś rozwiązań, ale oferujemy pomoc w takim wykorzystaniu już posiadanych przez klienta rozwiązań, by miały one pozytywny wpływ także w aspekcie ubezpieczeniowym. Nasi inżynierowie ryzyka będą analizować systemy posiadane przez klientów zainteresowanych taką usługą. Ocenią, na ile dane rozwiązanie wpływa na obniżenie ryzyka oraz jak można by z niego korzystać lub o jakie elementy trzeba je zmodyfikować albo uzupełnić, tak by ten wymiar ubezpieczeniowy był silniejszy.

Kluczem do sukcesu jest uświadomienie klientowi zalet wykorzystania telematyki również do ograniczenia ryzyka ubezpieczeniowego.

Będziemy również służyć wsparciem tym flotom, które jeszcze rozwiązań telematycznych nie mają, a chciałyby je wprowadzić. Pomożemy dobrać takie rozwiązanie, które pozwoli właścicielom upiec dwie pieczenie przy jednym ogniu - i wspomóc ich podstawowy biznes, i przynieść wymierne korzyści w aspekcie ubezpieczeniowym. Na polskim rynku jest dostępnych prawie 300 rozwiązań telematycznych, wiele z nich znamy, z wieloma dostawcami sami rozmawialiśmy. Mamy też dużą wiedzę na temat tego, co dzięki różnym rozwiązaniom można osiągnąć w zakresie poprawy ryzyka ubezpieczeniowego.

TELEmatematyka

Stosowana przez przedsiębiorców telematyka jest skalibrowana głównie na ecodriving. To bardzo dobrze współgra z celami ubezpieczeniowymi. Ecodriving opiera się na jeździe płynnej, a ta prowadzi do redukcji ryzyka szkody - kierowca nie przyspiesza i nie hamuje gwałtownie, ma więcej czasu, by zauważyć niebezpieczną sytuację na drodze i na nią zareagować. Liczba szkód spada, a jeśli już do nich dojdzie, to ich rozmiar jest mniejszy.

Chcemy stawiać na model, w którym PZU wspólnie z klientem pracuje nad ograniczaniem ryzyka ubezpieczeniowego.

My jako ubezpieczyciel jesteśmy w stanie podpowiedzieć, jak to pozytywne zjawisko jeszcze mocniej wykorzystać, np. modyfikując politykę flotową firmy w taki sposób, by kierowcy przykładali więcej wagi do ekonomicznej i bezpiecznej jazdy.

InsuRISK MANAGEMENT

Z naszej perspektywy usługa, którą dostarczmy, to kolejny obszar wsparcia naszych klientów w zarządzaniu ryzykiem. Uważamy, że przyszłością ubezpieczeń jest nie tylko wypłacanie odszkodowań za szkody, lecz także branie czynnego udziału w zarządzaniu ryzykiem klienta. Naszym celem jest, by relacja z klientem nie kończyła się w momencie wystawienia polisy. Wręcz przeciwnie - to jest właśnie początek bliskiej współpracy. Ten sposób myślenia znalazł odzwierciedlenie w produktach i usługach, które Pion Klienta Korporacyjnego przygotował dla klientów flotowych.

Chcemy zatem stawiać na model, w którym PZU wspólnie z klientem pracuje nad ograniczaniem ryzyka ubezpieczeniowego. Jesteśmy pewni, że nie tylko klient flotowy docenia takie podejście do biznesu ubezpieczeniowego.

Roger Hodgkiss

Członek zarządu PZU, nadzorujący Pion Klienta Korporacyjnego

Konrad Owsiński

Dyrektor ds. underwritingu ubezpieczeń komunikacyjnych w Pionie Klienta Korporacyjnego PZU


 

Linki:  

Zobacz także:

Flotowe korpo racje w PZU

PZU: flotowe korpo racje w zarządzaniu ryzykiem


Partnerem cyklu jest PZU.




Archiwum:

Grupa PZU: KORPO ma RACJE

 

Zobacz firmy: PZU

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2018-11-05 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.