Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2018-10-22 >>>

 

Grupa PZU: KORPO ma RACJE... we flotach

 

Nawigacja

2018-10-23  

|<<

   

 >>|

2018-10-22  

|<< 

<<<

>>>

 >>|

2018-10-19  

|<<

     

 

Data publikacji: 2018-10-22

Dz.U. nr: 4602

Flotowe korpo racje w PZU

(PZU, PZU Lab, UE)

Na początku tego roku Grupa PZU przedstawiła nową strategię. Wprost powiedzieliśmy, że chcemy się definiować jako firma innowacyjna, która na co dzień jest bardzo blisko klienta, buduje z nim relacje, wie czego klient potrzebuje i odpowiada na te potrzeby.

W ostatnich tygodniach Pion Klienta Korporacyjnego PZU wdraża 3 nowe rozwiązania i usługi dla klientów flotowych, które są naszą odpowiedzią na najważniejsze cele strategii PZU: stawianie klienta w centrum uwagi, innowacyjność oraz zarządzanie danymi.

- Roger Hodgkiss, Maciej Tymusz, PZU

 

Strategia grupy PZU nie została nadana firmie odgórnie przez zarząd. Była wypracowywana niejako "od dołu", a w przedsięwzięciu brali udział kluczowi pracownicy i managerowie firmy. Przez kilka miesięcy wspólnie ją tworzyliśmy, wspólnie opakowaliśmy i w końcu pokazaliśmy inwestorom, klientom i pracownikom. Dzięki takiej pracy cała firma czuje, rozumie i wie, jak działać. Pion Klienta Korporacyjnego PZU wdraża właśnie 3 nowe rozwiązania i usługi dla klientów flotowych, które są naszą odpowiedzią na trzy najważniejsze cele strategii PZU: stawianie klienta w centrum uwagi, innowacyjność oraz zarządzanie danymi.

Niedawno zaprezentowaliśmy nasze trzy usługi wspierające klientów flotowych (zobacz: Korpo PZU blisko klienta flotowego). Są to:

  • wsparcie prawne za granicą dla transportu międzynarodowego,
  • zarządzanie ryzykiem we flocie,
  • rozwiązania telematyczne dla flot osobowych i lekkich dostawczych.

Bez wątpienia wszystkie stawiają klienta w centrum naszej uwagi. I nie mamy wątpliwości, że dopasowują się do potrzeb branży transportowej.

Klient flotowy w centrum

Asysta prawna wykracza poza tradycyjną ochronę ubezpieczeniową w kierunku serwisu dostarczanego ubezpieczonemu. Każdy kierowca naszej floty otrzymuje dostęp do dedykowanej infolinii, za pośrednictwem której świadczymy mu pomoc prawną w razie wypadku za granicą, we wszystkich krajach Unii Europejskiej. Wystarczy, że kierowca zadzwoni pod numer alarmowy, a całą sprawą na bieżąco zajmie się specjalista PZU, który doradzi i wesprze w kontaktach z miejscową policją, służbami ratunkowymi lub innymi uczestnikami zdarzenia. Pomoże też wypełnić dokumenty na miejscu zdarzenia oraz powie, jak udokumentować wypadek i zabezpieczyć dowody, aby później prawidłowo zgłosić szkodę w PZU i uniknąć nieznanych zagranicznych procedur. Dodatkowo specjalista PZU będzie wsparciem językowym dla kierowcy i w razie potrzeby porozmawia telefonicznie z policją, służbami ratunkowymi, uczestnikami czy świadkami zdarzenia w języku dostosowanym do kraju, w którym powstało zdarzenie.

Serwis i wspieranie klienta to dziś podstawy w biznesie ubezpieczeniowym.

Testy w Wielkiej Brytanii wypadły naprawdę dobrze. Upewniliśmy się, że kierowcy potrzebują takiego wsparcia, a my jesteśmy w stanie im je dać. Jesteśmy pierwszą firmą w Polsce z tego rodzaju serwisem dla flot i z pewnością możemy to nazwać ważną zmianą na rynku. Kreujemy dobre praktyki związane z rozszerzaniem opieki nad klientem. I życzymy rynkowi, by również podążał tą drogą.

Oprócz stałego rozszerzania oferty produktowej równie istotne jest dla nas zarządzanie danymi. Mamy mocne postanowienie, by w pełni wykorzystywać wszystko to, co wiemy i możemy wiedzieć o kliencie. W obszarze współpracy z klientami flotowymi robimy bardzo poszerzone analizy, którymi zajął się specjalnie powołany Zespół Zarządzania Ryzykiem we Flotach. Głównym celem zespołu ekspertów PZU jest ograniczanie ryzyka ubezpieczeniowego we flotach poprzez efektywne wpływanie na redukcję częstości i wartości średniej szkody, poprawę szkodowości floty w okresie ubezpieczenia oraz promowanie bezpiecznych zachowań na drodze wśród kierowców. Można zatem powiedzieć, że zadaniem naszego nowego zespołu jest opracowywanie wszelkich informacji, dzięki czemu wiemy, jakich usług i produktów potrzebuje nasz konkretny klient.

Z kolei innowacyjność widziana oczami Pionu Klienta Korporacyjnego to przede wszystkim wypełnianie produktami tych treści, które dostarcza nam PZU Lab. To unikatowe podejście do bycia z klientem i zarządzania jego ryzykiem.

Kotwica

Sprzężenie trzech obszarów: oferty produktowej, zarządzania ryzykiem i innowacyjnych usług jest doskonałym punktem wyjścia dla biznesu i relacji z naszymi korporacyjnymi klientami flotowymi. Wygrane są bowiem aż trzy strony. Wygrywa klient, wygrywa kierowca oraz samo PZU. Wzmacniamy relacje z naszymi partnerami oraz ograniczamy koszty poprzez obniżenie szkodowości, co przecież bezpośrednio przekłada się na cenę dla klienta przy odnowieniu ubezpieczenia. Co jednak dla nas najważniejsze, na samym końcu najbardziej zyskuje kierowca, który otrzymuje od pracodawcy oraz ubezpieczyciela konkretną wartość. Firmy z naszego portfela potwierdzają, że podoba im się takie podejście.

Klient korporacyjny jest gotów wybrać ofertę przez pryzmat usług, a nie tylko ceny.

Serwis to dziś podstawa w ubezpieczeniach. Poza tym, że tworzymy produkt i sprzedajemy ochronę, musimy naszą ofertę zakotwiczyć. Właśnie temu służą usługi, które dostarczamy po zdarzeniu, oraz serwis "na co dzień", który sprawia, że firma ogranicza występowanie niepożądanych zdarzeń. Nie spoczniemy jednak na laurach, a nasze usługi będą wciąż rozszerzane. Dzięki analizom wiemy, jakie szkody, jakie parametry szkodowe należy obniżać, by przełożyło się to na wycenę ryzyka i składki. Będziemy tę wiedzę transferować i dostarczać klientowi.

Układ idealny

Klient korporacyjny jest klientem, który docenia takie podejście. To klient gotowy wybrać ofertę ubezpieczenia właśnie przez pryzmat otrzymanych usług, a nie tylko dla ceny. W międzynarodowym biznesie transportowym ubezpieczenia i szkody ważą bardzo dużo. Cały rynek istotnie podniósł składki, więc w bilansie firmy ubezpieczenie stało się istotnym kosztem. Klientowi, tak samo jak nam, zależy więc na obniżeniu swojej szkodowości i utrzymaniu atrakcyjnej ceny pakietu, więc mówimy mu: pracuj z nami, wdrażaj nasze rekomendacje, ograniczajmy razem ryzyko. I klient wie, że na koniec dnia będzie mu się to opłacało. Raz, że koszt związany z ubezpieczeniem nie wzrośnie, a dwa, że mniejsza liczba szkód oznacza mniejsze przestoje w działalności. Biznes transportowy jest bezwzględny - jeśli wypadasz na chwilę przez szkodę i awarię auta, to wypadasz ze zleceń. A to oznacza gigantyczne utracone zyski. Ograniczenie szkodowości również z tego punktu widzenia to tylko dodatkowa, realna korzyść dla klienta.

Chcemy zatem stawiać na model, w którym PZU wspólnie ze swoim klientem ogranicza ryzyko prowadzonej działalności. Jesteśmy pewni, że nie tylko klient flotowy docenia takie podejście.

Roger Hodgkiss

Członek zarządu PZU

Maciej Tymusz

Dyrektor zarządzający w Pionie Klienta Korporacyjnego PZU


Partnerem cyklu jest PZU.



Archiwum:

Grupa PZU: KORPO ma RACJE

 

Zobacz firmy: PZU, PZU Lab, UE

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2018-10-22 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.