Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2018-07-16 >>>

 

Artykuł sponsorowany

 

Nawigacja

2018-07-17  

|<<

   

 >>|

2018-07-16  

|<< 

<<<

>>>

 >>|

2018-07-13  

|<<

     

 

Data publikacji: 2018-07-16

Dz.U. nr: 4530

Superpolisa Ubezpieczenia: jesteśmy gotowi na RODO i IDD!

(MAK, Superpolisa)

Do najważniejszych zmian prawnych 2018 r. - RODO i IDD - podeszliśmy spokojnie i metodycznie. Mając oparcie w silnym zespole postawiliśmy na technologię jako czynnik, który zagwarantuje naszym Agentom bezpieczeństwo i stabilność pracy w obliczu nowego prawa. Mamy nowe systemy, uproszczony CRM i aplikację, w której przeprowadzimy analizę potrzeb klienta. Agentom, którzy chcieliby do nas dołączyć, wysyłamy jasny sygnał - z nami jesteście bezpieczni.

- Maciej Przybyszewski, członek zarządu Superpolisa Ubezpieczenia

 

Jesteśmy częścią Grupy MAK, czołowego pośrednika ubezpieczeniowego, który tylko w 2017 r. sprzedał ponad 400 tys. polis z łączną składką 780 mln zł. Stoi za nami solidne zaplecze merytoryczne, finansowe i informatyczne. To daje nam komfort działania i przestrzeń do dynamicznego rozwoju - po 5 latach na rynku pod szyldem Superpolisy działa ponad 250 placówek w całym kraju, pracuje z nami ponad 3 tys. Agentów.

Taka skala oznacza dużą odpowiedzialność nie tylko za siebie, ale i za naszych Agentów. Aby mieć pewność, że są bezpieczni i mają poczucie biznesowej stabilności, ostatnie miesiące podporządkowaliśmy jak najlepszemu przygotowaniu się do RODO i nowej ustawy dystrybucyjnej.

RODO: bezpieczna przystań dla Agentów

Aby poradzić sobie z RODO, powołaliśmy zespół, którego najważniejszym celem było zapewnienie płynnego przejścia przez zmiany. Ważną rolę w tym procesie odegrał też e-learning, profesjonalnie przygotowane szkolenie zakończone egzaminem i certyfikatem. Wspólnie z wyspecjalizowaną w ubezpieczeniach kancelarią prawną opracowaliśmy proces uzyskiwania, wycofywania i przetwarzania zgód marketingowych. Dostosowaliśmy także system do bezpiecznej sprzedaży - wszystkie zgody do pozyskania wyświetlają się jako pierwsze. Nie można o nich zapomnieć i dopiero po ich odznaczeniu można przejść do dalszego procesu obsługi Klienta.

W Superpolisie stawiamy przede wszystkim na ludzi.

Przygotowywanie, opiniowanie, akceptowanie procesów wymagało od nas stworzenia bezpiecznych ścieżek kontaktu. Dedykowany adres mailowy do zgłaszania ewentualnych incydentów i problemów, czy infolinia zapewniająca Agentom bieżące wsparcie również w kwestiach związanych z RODO - to wszystko składa się na spójną i bezpieczną komunikację wewnętrzną.

A gdyby pomimo tego RODO wciąż wzbudzało u Agentów niepokój, nie mają się czym martwić. Do ich dyspozycji i codziennego wsparcia oddajemy wyszkolonych menedżerów i dyrektorów.

IDD na horyzoncie

Nie opadł kurz po RODO, a już w październiku w życie wejdzie budząca niepokój wielu Agentów ustawa o dystrybucji ubezpieczeń. Na jesień czekamy jednak bez obaw. Nasi Agenci mogą skorzystać z przygotowanych specjalnie dla nich gotowych rozwiązań. Przygotowaliśmy nowy CRM, który ułatwi i usprawni zarządzanie portfelem klientów przy jednoczesnym spełnieniu ustawowych obowiązków. W naszej aplikacji wkrótce uruchomimy nową funkcjonalność, która pozwoli Agentowi bez trudu przeprowadzić analizę potrzeb klienta (APK), dzięki czemu będzie on mógł przedstawić Klientowi ofertę dopasowaną do jego potrzeb. W aplikacji znaleźć będzie można także Kartę Produktu Ubezpieczeniowego oraz klauzulę informacyjną o dystrybutorze oraz procesie reklamacji.

Nasi Agenci mogą skorzystać z przygotowanych specjalnie dla nich gotowych rozwiązań związanych z IDD i RODO.

Technologia to jedno. W Superpolisie stawiamy przede wszystkim na ludzi. Dlatego również w związku z IDD powołaliśmy specjalny zespół, czuwający nad prawidłową i bezpieczną implementacją ustawy. Agenci otrzymali bardzo uproszczoną i przejrzystą procedurę reklamacyjną wraz z nowym zespołem do ich rozpatrywania i rejestrowania. Ostatnim krokiem dla nas, a pierwszym dla nowych Agentów, było przygotowanie planu doskonalenia zawodowego, honorowanego przez wszystkie Towarzystwa Ubezpieczeń, jak również zgodnego z nowymi obowiązkami nałożonymi przez ustawodawcę.


RODO i IDD wiele zmieniają na rynku. Ale dzięki naszym rozwiązaniom Agenci są w stanie z dnia na dzień dostosować się do nowego prawa.

Zapraszamy do współpracy!


Partnerem artykułu jest Superpolisa Ubezpieczenia.

 

Zobacz firmy: MAK, Superpolisa

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2018-07-16 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.