Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2018-07-05 >>>

 

Dziś i jutro affinity w Polsce

 

Nawigacja

2018-07-06  

|<<

   

 >>|

2018-07-05  

|<< 

<<<

>>>

 >>|

2018-07-04  

|<<

     

 

Data publikacji: 2018-07-05

Dz.U. nr: 4523

Nationale-Nederlanden dla affinity

(Nationale-Nederlanden, Play)

Rynek affinity w Polsce startuje praktycznie od zera. Najbardziej rozwinięty jest chyba w telekomach. Ale i tam w większości przypadków sprzedaje się tradycyjne ubezpieczenia i bardzo często przez call center.

Natomiast my wiemy, że w przyszłości produkty ubezpieczeniowe będą coraz bardziej dopasowane do partnera biznesowego. Obok tradycyjnych ubezpieczeń pojawiać się będą produkty o wąskim zakresie ubezpieczenia. Będą one skierowane pod konkretne potrzeby klientów związane z główną działalnością posiadacza tego kanału, firmy affinity. Będą powstawać też platformy sprzedażowe. I będą powstawać ekosystemy.

Nationale-Nederlanden, które dysponuje spółką życiową i majątkową jest przygotowane do oferowania rozwiązań dla rynku affinity.

- Radosława Ogonowska, dyrektor Departamentu Bancassurance i Affinity, Nationale-Nederlanden

 

Nationale-Nederlanden chce zaistnieć w świadomości brokerów, przekonać ich, że umiemy robić produkty życiowe i produkty majątkowe. Bo nie wszyscy pamiętają, że mamy również licencję w dziale II. Stąd gama produktów, które jesteśmy w stanie dostarczyć, jest nieskończona. Testerem samej idei, jak można nowocześnie dystrybuować, jest nasza obecność na platformie Play. Ten projekt stanowił mocne wyzwanie i dobre ćwiczenie.

Jesteśmy gotowi

W 2017 r. uruchomiliśmy nową platformę bancassurance i affinity. Kupiliśmy nowy system core'owy, system frontendowy do sprzedaży poprzez placówki, jak również kupiliśmy frontend digitalowy. Jesteśmy przygotowani do sprzedaży w każdym kanale obsługi. Jesteśmy też bardzo doświadczeni w sprzedaży i obsłudze telefonicznej. Telefon ważny jest zarówno w przejęciu niektórych procesów cyfrowych, jak również bezpośrednio jako kanał sprzedaży Mamy zaplecze technologiczne do obsługi cyfrowej, oddziałowej i call center.

Udrożniliśmy również procesy przygotowania naszych produktów. To nie jest już wielomiesięczne oczekiwanie na stworzenie produktu. Ten proces przebiega bardzo sprawnie. Do miesiąca bylibyśmy w stanie podstawić produkt na nowej platformie. "Z tyłu" da się wszystko spiąć bardzo szybko i sprawnie.

W ofercie cyfrowej oferujemy naszym klientom różne modele integracji. Jesteśmy gotowi na to, by obsłużyć tylko przesłane nam przekierowanie, jeśli partner nie ma ochoty na pełniejszą integrację lub wymagałoby to zbyt długiego developmentu jego własnej strony lub aplikacji internetowej. Mamy wariant pośredni - nie wymagający pełnej integracji ale niosący pewne udogodnienia dla klientów - np. częściowe zaczytywanie danych klientów, których nie trzeba przepisywać. Jesteśmy też gotowi, aby spiąć się całkowicie z systemami naszych partnerów. Wtedy zresztą ta oferta będzie funkcjonowała najsprawniej. Podsumowując, jesteśmy gotowi na wszystkie modele integracji.

Umiemy konstruować samodzielne produkty, które obronią się własnym ich zakresem.

Samodzielne produkty

Co do zasady, od początku chcieliśmy się koncentrować na produktach stand alone. Takie mamy kompetencje i na tym się koncentrujemy. Rynek bancassurance nadal jest skoncentrowany na sprzedaży PPI-owej i inwestycyjnej, natomiast my umiemy - z uwagi na nasze wieloletnie doświadczenie - konstruować samodzielne produkty, które obronią się własnym ich zakresem. Wiemy jak to robić, ale też jak je sprzedawać.

Mamy również bardzo dobry koncept terenowego wsparcia sprzedaży oparty o nasze doświadczenia ze sprzedaży agencyjnej. Jesteśmy w stanie monitorować postęp umiejętności sprzedażowych nawet na poziomie konkretnych sprzedawców, oddziałów, regionów. Umiemy wdrażać poszczególne programy dedykowane dla określonego stadium zaawansowania umiejętności danej grupy doradców. Umiemy to robić, bo naszą ekspertyzą jest efektywna sprzedaż agencyjna.

Jesteśmy gotowi na wszystkie modele integracji.

Nationale-Nederlanden jest dobrym wyborem

Stąd apel do brokerów, jeśli mają klientów nieoczywistych, którzy jeszcze takich ubezpieczeń nie mieli, a myślą o takich rozwiązaniach, zapraszamy do kontaktu. Razem z brokerem pomyślimy, co możemy takiemu klientowi zaproponować, aby wzbogacić jego ofertę.

Radosława Ogonowska

Dyrektor Departamentu Bancassurance i Affinity, Nationale-Nederlanden


Artykuł jest częścią partnerskiego cyklu Dziś i jutro affinity w Polsce.


Nationale-Nederlanden zaprasza do współpracy brokerów, którzy kierują swoje oferty do bazy od 200 tys. klientów.


Zobacz firmy: Nationale-Nederlanden, Play

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2018-07-05 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.