Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2018-01-26 >>>

 

Nowe PZU: więcej niż ubezpieczenia

 

Nawigacja

2018-01-29  

|<<

   

 >>|

2018-01-26  

<<<

>>>

 >>|

2018-01-25  

|<<

     

 

Data publikacji: 2018-01-26

Dz.U. nr: 4415

Multikanałowość w służbie klienta

(Link4, PZU)

Sprzedaż w nowej strategii PZU to rozwój wszystkich kanałów dystrybucji, zgodnie z założeniem, że klient sam wie, gdzie, kiedy i od kogo chce kupić ubezpieczenie. Chcemy wpłynąć na poprawę niskiego obecnie poziomu penetracji ubezpieczeniowej, wykorzystując m.in. sztuczną inteligencję i nowoczesne technologie. Wzmacniać będziemy więc sieć agentów wyłącznych oraz oddziałów, kanał multiagencyjny oraz kanał direct.

- Roger Hodgkiss, członek zarządu PZU odpowiedzialny za sprzedaż

 

Nowa strategia PZU opiera się na przekonaniu, że klient jest najważniejszy (zobacz: Strategia na miarę PZU). Dlatego właśnie klient powinien móc kupować produkty ubezpieczeniowe w taki sposób, jaki mu odpowiada. Czy to będzie agent wyłączny, oddział, multiagent, czy direct... PZU inwestuje więc w rozwój wszystkich tych kanałów sprzedaży - z myślą o preferencjach klienta i jego potrzebach.

Kluczowy agent wyłączny

Dla PZU najważniejszym i najcenniejszym kanałem dystrybucji byli, są i będą agenci wyłączni. Nasza sieć liczy 6 tys. agentów, którzy przynoszą nam blisko 5 mld zł składki. Co równie istotne - portfel przynoszony przez agentów wyłącznych jest najbardziej stabilny. Zależy nam, by nasza sieć mogła sprzedawać jeszcze więcej - by zapewniała klientom jeszcze szerszą ochroną. Dlatego postawiliśmy na uniwersalizację sprzedaży, czyli rozszerzenie oferty produktowej w kanałach własnych.

W 2014 r. ruszyliśmy z programem Agent 2.0, którego celem było stworzenie sieci jednolicie wyposażonych punktów sprzedaży ubezpieczeń z wysokim standardem obsługi klienta. Możliwość pracy we własnym, dobrze wyposażonym biurze, za które zapłaciło PZU, pozwoliło agentom rozwinąć skrzydła. Teraz wprowadzać będziemy program Agent 3.0. Chcemy, by nasi agenci mieli u siebie całą paletę rozwiązań dostarczanych przez grupę PZU. Oczekujemy też, że nowoczesny, uniwersalny agent będzie oferować produkty co najmniej 3 spośród 5 linii biznesowych: majątek, życie, opieka medyczna, produkty inwestycyjne, produkty bankowe. Docelowo chcemy mieć 5 tys. uniwersalnych sprzedawców.

Aby móc sprzedawać więcej produktów, niezbędne jest jednak zaufanie klienta. A nasi agenci wyłączni to zaufanie posiadają. Dlatego też są dla nas tak kluczowi.

Klienci ufają naszym agentom wyłącznym.

Direct supportem dla tradycji

PZU chce się również rozwijać w kanale multiagencyjnym, by być blisko klientów, którzy preferują właśnie taki sposób zakupu ubezpieczeń. Są też tacy, którzy wybiorą direct. Będziemy więc w direct inwestować zarówno w PZU, jak i w Link4. Nasz cel to 50% udziałów w tym segmencie do 2020 roku, czyli mniej więcej 15 p.p. więcej niż obecnie.

Klienci będą mogli kupować produkty PZU online dzięki portalowi moje.pzu.pl. Będzie on również jedynym w swoim rodzaju dashboardem, pozwalającym klientom w każdej chwili poznać ich ochronę ubezpieczeniową, zarządzać ochroną zdrowotną i terminami, a także zarządzać inwestycjami, a w przyszłości również bankowością. Liczymy, że do 2020 roku 5 mln klientów założy konto w portalu.

To nie wszystko. W II kwartale 2018 r. wdrożymy nowy proces zakupu ubezpieczeń mieszkaniowych, ograniczony do zaledwie kilku pytań. Łatwo, szybko, intuicyjnie, a wszystko dzięki bogactwu danych, które posiadamy.

Nie zapominamy też o dość powszechnym w Polsce modelu zakupu ubezpieczeń, czyli ROPO - research online, purchase offline. Dlatego chcemy, by direct był również wsparciem dla tradycyjnej sprzedaży, rozwiniemy więc model łączący doradztwo agenta z zakupem ubezpieczeń online. Direct ma bowiem służyć nie tylko do sprzedaży, lecz także do przyciągania klientów do tradycyjnych kanałów dystrybucji, być swego rodzaju wsparciem dla naszych agentów.

Jeśli uda nam się wszystkie zakładane cele osiągnąć, będzie to rewolucja. PZU ma unikalną pozycję. Zrobi to.

Zrobimy to

Prosta oferta, szybka kwotacja, ograniczenie biurokracji, skuteczne procesy likwidacji szkód - te wszystkie procesy wymagają inwestycji w nowoczesne technologie i sztuczną inteligencję. Jeszcze kilka lat temu dostosowywanie stawek odbywało się raz na rok, następnie co 6 miesięcy, obecnie co 6 tygodni. W 2020 roku chcemy to robić w czasie rzeczywistym, wykorzystując właśnie sztuczną inteligencję i big data.

Jeśli uda nam się wszystkie zakładane cele osiągnąć, będzie to rewolucja. A że PZU ma unikalną na rynku pozycję - może to zrobić. I zrobi. Wszystko po to, by klient mógł kupować produkty ubezpieczeniowe w taki sposób, jaki mu odpowiada, dopasowane do jego realnych potrzeb, za akceptowalną cenę.

Roger Hodgkiss

Członek zarządu PZU odpowiedzialny za sprzedaż


Partnerem cyklu jest PZU.



Archiwum:

Nowe PZU: więcej niż ubezpieczenia

 

Zobacz firmy: Link4, PZU

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2018-01-26 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.