Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2018-01-04 >>>

 

TUZ: good local standard

 

Nawigacja

2018-01-05  

|<<

   

 >>|

2018-01-04  

|<< 

<<<

>>>

 >>|

2018-01-03  

|<<

     

 

Data publikacji: 2018-01-04

Dz.U. nr: 4399

W poszukiwaniu swojego miejsca na rynku

(Ergo Hestia, PZU, TUZ, Warta)

W nowy rok startujemy z dobrej pozycji. Wszystkie zmiany, które zostały wprowadzone do tej pory, powoli owocują. TUZ dysponuje odpowiednim, rynkowym poziomem rezerw, zbudował też nowy, kompetentny zespół. To pozwala nam działać tak, by znaleźć odpowiednie, swoje miejsce na rynku.

- Dawid Piasecki, szef sprzedaży TUZ

 

Rok 2017 upłynął zdecydowanie pod znakiem IDD. Wydaje się, że nowa ustawa o dystrybucji ubezpieczeń będzie sporą zmianą dla całej branży. Oczywiście wiele zależy od podejścia samego regulatora, od egzekwowania przepisów ustawy. Będzie to miało zasadniczy wpływ na praktyczne stosowanie regulacji przez dystrybutorów ubezpieczeń.

Świadomość konsumencka

Rosnąca świadomość społeczna i praw konsumenta sprawią, że klient będzie żywotnie zainteresowany proponowaną mu ofertą. Powinno to skłonić agentów do tego, by tę ofertę odpowiednio klientowi prezentować i szukać jak najlepszych rozwiązań. Wielu oczywiście już to robi.

Wydaje się też, że multiagenci niekoniecznie będą się już skupiać na produktach jednego czy dwóch ubezpieczycieli, a niejako zostaną zmuszeni do tego, by zaprezentować i inne. Nie wszystkie oczywiście, ale więcej niż do tej pory...

Polski kapitał

IDD z jednej strony może wzmocnić pozycję agregatorów, z drugiej zaś - wzmocni lojalność mniejszych agentów wobec tych ubezpieczycieli, z którymi współpracuje im się najlepiej. TUZ widzi tu swoją szansę.

Chcemy pokazać, że ubezpieczenia można sprzedawać jako nawet niewielka, ale polska firma.

Chcemy pokazać, że ubezpieczenia można sprzedawać jako nawet niewielka, ale polska firma. Że wcale nie trzeba być ogromną korporacją z zagranicznym kapitałem, aby prowadzić w Polsce działalność ubezpieczeniową. Biznes można robić skutecznie bazując na polskim kapitale. Dla wielu agentów ma to znaczenie i naszym zdaniem możemy tu upatrywać naszej przewagi konkurencyjnej. Do polskiego TUZ-a wielu agentów ma sentyment, mimo że nie jesteśmy dużą firmą. Oczywiście najwięksi ubezpieczyciele, PZU, Warta czy Ergo Hestia, wciąż dla większości agentów będą ubezpieczycielami pierwszego wyboru. Ale i TUZ będzie szukać swojego miejsca i swojej niszy.

Jeśli zadbamy o odpowiednią prezentację oferty, a także jakość serwisu, indywidualne podejście do agenta, polskość, to na pewno znajdziemy swoje miejsce na rynku. Zamierzamy być blisko agentów, słuchać ich, a także mówić, na czym nam zależy. Tych najlepszych będziemy bardzo dobrze premiować za lojalność.

Przez cały 2017 rok czyściliśmy portfel z niechcianych ryzyk. 2018 będzie rokiem odbudowy tego portfela.

Czyszczenie portfela

W 2018 r. planujemy kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży. Bardziej jednak zależy nam na zmianie jakości klientów pozyskiwanych do portfela. Z tym w poprzednich latach bywało różnie. Poprzez ciągłą pracę z agentami, pokazywanie wyników szkodowych, podnoszenie ich wiedzy, sprawną komunikację, a także taryfy i politykę produktową, chcemy tę jakość portfela zwiększać. Stawiamy przy tym na pakietowanie, czyli nie zależy nam na jakiejś ogromnej liczbie klientów, a raczej na zwiększeniu liczby sprzedawanych produktów. Klient lojalny, który ma kilka produktów tego samego ubezpieczyciela, jest klientem lepszym, mniej szkodowym. Przez cały 2017 rok czyściliśmy portfel z niechcianych ryzyk. 2018 będzie rokiem odbudowy tego portfela.

W nowy rok startujemy z dobrej pozycji. Wszystkie zmiany, które zostały wprowadzone do tej pory, powoli owocują. TUZ dysponuje odpowiednim, rynkowym poziomem rezerw, zbudował też nowy, kompetentny zespół. To pozwala nam działać tak, by znaleźć odpowiednie, swoje miejsce na rynku.

Dawid Piasecki

Szef sprzedaży TUZ


Partnerem cyklu jest TUZ.



Archiwum:

TUZ: good local standard

Zobacz firmy: Ergo Hestia, PZU, TUZ, Warta

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2018-01-04 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.