Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2017-05-18 >>>

 

TUZ: good local standard

 

Nawigacja

2017-05-19  

|<<

   

 >>|

2017-05-18  

<<<

>>>

 >>|

2017-05-17  

|<<

     

 

Data publikacji: 2017-05-18

Dz.U. nr: 4242

Zmiany, które owocują

(TUZ)

Ponad 12 miesięcy temu wybrano mnie na prezesa TUZ TUW. Było to ogromne wyzwanie zawodowe, ale dziś mam jeszcze mocniejsze przekonanie, że było warto. Po roku intensywnych zmian TUZ-owi udało się wiele osiągnąć. Usprawniliśmy procesy, sprzedaż, zbudowaliśmy kompetentny zespół. Dziś możemy powiedzieć, że osiągnęliśmy good local standard. - Piotr Zadrożny, prezes TUZ-u

 

Ostatnich dwanaście miesięcy ciężkiej pracy już dziś owocuje zmianami, dzięki którym TUZ - ubezpieczyciel niewzbudzający dawniej skojarzeń z wysoką jakością usług - staje się graczem, u którego widać postęp w obsłudze i ofercie. Co konkretnie osiągnęliśmy? Przede wszystkim uporządkowaliśmy działalność w najważniejszych dla ubezpieczyciela obszarach.

Porządki w procesach

W likwidacji szkód odchodzimy od "ręcznych" metod i instalujemy właśnie pierwszy moduł naszego systemu. Do października sukcesywnie będą wdrażane kolejne, co pozwoli nam stworzyć kompleksowe narzędzie w pełni wspierające cały proces likwidacji. Pilotujemy też uproszczoną likwidację szkód przez telefon, a pierwsze wnioski są obiecujące. Ponadto, usprawniliśmy dość mocno pracę naszej infolinii. Kolejna płaszczyzna, na której konieczne były zmiany, to zarządzanie finansami. Nie stosujemy już outsourcingu aktuariatu, wszystkie wyliczenia, zarówno statutowe, jak i związane z wypłacalnością, odbywają się u nas na miejscu. Usprawniliśmy też cały proces budżetowania, nad którym przejęliśmy pełną kontrolę.

Profesjonalny gracz na rynku ubezpieczeniowym musi również dysponować dobrą ofertą produktową. TUZ dostosował ją do rynkowych standardów zarówno pod względem konstrukcji, jak i zakresu ochrony. Chcemy być ubezpieczycielem z dość krótką listą bardzo dobrych produktów, a nie z ogromnym portfolio ubezpieczeń takich sobie. A ponadto dbamy również o rentowność naszego portfela, bo to klucz do sukcesu na rynku ubezpieczeniowym. Nie mniej ważni są kompetentni ludzie, których mamy obecnie na pokładzie.

Bliżej agenta

TUZ wiele czasu i energii poświęcił na zmiany w sieci sprzedaży. Mamy obecnie 14 oddziałów kierowanych przez 6 dyrektorów regionalnych. Są to osoby niezwykle kompetentne, z bardzo dobrymi relacjami rynkowymi i zaangażowane w to, co robią. Kompetencje działu sprzedaży są teraz dla TUZ-u dużo ważniejsze, niż to było dotychczas. Kładziemy większy nacisk na to, by nasi menedżerowie sprzedaży byli w stanie odpowiedzieć na każde pytanie agenta. Samych agentów także szkolimy - mamy wyselekcjonowanych ludzi, którzy jeżdżą po całej Polsce i szkolą z technik sprzedaży produktów TUZ-u. Podejmujemy szereg działań, aby za rok móc powiedzieć, że mamy naprawdę dobrze wyedukowany zespół.

TUZ ma obecnie podpisanych ponad 2 tys. umów agencyjnych i nie mamy w planach zmniejszania tej struktury. Bardzo poważnie podchodzimy do naszego agenta. Chcemy, żeby współpraca z nami przebiegała jak najlepiej. Dlatego pracujemy również nad webserwisową dostępnością dla agenta i optymalizujemy nasz front-end pod dyktando i rynku, i agentów. Zmieniamy także nasze lokale, bo naszą ambicją jest, by być bliżej klienta, być na niego bardziej otwartym. Dostosowujemy się więc i do potrzeb agenta, i do potrzeb klienta, chcemy spełniać ich oczekiwania, być bliżej nich. To także jest wyróżnik standardu rynkowego.

Zdroworozsądkowe podejście

TUZ bacznie przygląda się temu, co na rynku ubezpieczeniowym się dzieje. Nowoczesne technologie, zamieszanie wokół prowizji, koniec wojny cenowej w komunikacji i wybuch nowej w ubezpieczeniach majątkowych... To tylko niektóre z problemów, którymi żyje obecnie branża ubezpieczeniowa. Ważne jest zdroworozsądkowe podejście, patrzenie na biznes w dłuższym okresie i dbanie o jego rentowność. To chcemy robić, aby sukcesywnie zdobywać coraz silniejszą pozycję na rynku.

Piotr Zadrożny

Prezes TUZ-u


Partnerem cyklu jest TUZ.



Archiwum:

TUZ: good local standard

 

Zobacz firmy: TUZ

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2017-05-18 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.