Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2016-04-19 >>>

 

Artykuł sponsorowany

 

Nawigacja

2016-04-20  

|<<

   

 >>|

2016-04-19  

|<< 

<<<

>>>

 >>|

2016-04-18  

|<<

     

 

Data publikacji: 2016-04-19

Dz.U. nr: 3973

Ochrona prawna wyszła z cienia

(DAS, KNF)

DAS, działając na polskim rynku od 15 lat, skupiał się zawsze na modelu sprzedaży do klienta indywidulnego za pomocą własnej sieci agencyjnej, czyli budował świadomość potrzeb wśród statystycznego Polaka, odnosząc na tym polu duże sukcesy. Kontynuując tę strategię, równolegle rozpoczęliśmy współpracę z partnerami korporacyjnymi.

 

Rok 2015 był przełomowy dla wielu aspektów funkcjonowania rynku ubezpieczeń w Polsce. Wydarzyło się wiele w zakresie bancassurance (Rekomendacja U), ubezpieczeń komunikacyjnych (wytyczne KNF oraz BLS) oraz ubezpieczeń na życie. Wymienione obszary warte są miliardy złotych składek i świadczeń rocznie.

Równolegle w cieniu wymienionych wyżej wydarzeń dokonał się przełom w dotychczas traktowanej marginalnie grupie 17 - ubezpieczeniach ochrony prawnej. Dynamika ponad 120% w 2015 i wzrost składki z 79 mln zł na 175 mln zł jest sukcesem oferujących. Jeszcze jeden ważny wskaźnik 2015 roku związany z ochroną prawną to wynik techniczny odnotowany przez jedynego specjalistycznego ubezpieczyciela, który działa na naszym rynku wyłącznie w ubezpieczeniach ochrony prawnej - DAS. Skąd ten wynik i kto kryje się pod "oferującymi"?.

Sukces

"DAS, działając na polskim rynku od 15 lat, skupiał się zawsze na modelu sprzedaży do klienta indywidulnego za pomocą własnej sieci agencyjnej, czyli budował świadomość potrzeb wśród statystycznego Polaka, odnosząc na tym polu duże sukcesy. Kontynuując tę strategię, równolegle rozpoczęliśmy współpracę z partnerami korporacyjnymi, takimi jak leasingi i inne instytucje finansowe, których klienci mogą korzystać z ochrony sygnowanej znanym w całej Europie znaczkiem DAS. W opinii wielu kierowców ten symbol jest swoistym talizmanem" - komentuje Robert Szywalski, dyrektor Departamentu Sprzedaży Korporacyjnej i Underwritingu.

Dynamika ponad 120% w 2015 i wzrost składki z 79 mln zł na 175 mln zł w ubezpieczeniach ochrony prawnej jest sukcesem oferujących.

Rok 2015 był czasem rozbudowania modelu sprzedaży, kształtowania rynku i współpracy z partnerami biznesowymi. Jesteśmy jedynym ubezpieczycielem specjalistycznym zaliczanym do grona ubezpieczycieli "niszowych", posiadającym bogate know-how, bazującym na doświadczeniu firmy DAS budowanym od 1928 roku oraz kadrę umiejącą stworzyć OWU "szyte na miarę", jak również prawników wyspecjalizowanych w likwidacji szkód z ubezpieczeń ochrony prawnej. Rozszerzając swoją strategię, postanowiliśmy podzielić się naszą wiedzą i umiejętnościami, co w połączeniu z możliwościami dużych partnerów, okazało się dużym sukcesem.

Optymalne rozwiązanie

Formą "dzielenia się" ryzyka jest stara i dobrze działająca na całym świecie forma reasekuracji, która pozwala oferować ubezpieczenia, nie posiadając jednocześnie wiedzy o produkcie oraz nie obawiając się związanego z nim ryzyka. Przełom nastąpił, gdy ubezpieczyciele masowi o znanych markach posiadający setki produktów i tysiące pośredników postanowili oferować ubezpieczenie ochrony prawnej, realizując coraz wyraźniej artykułowane potrzeby klientów i jednocześnie zarobić na tym bez ryzyka. Ryzyko pozostało w DAS, które jednocześnie jest zaangażowane w kreacje rozwiązania produktowego, współtworzenie warunków, wycenę, implementację do sprzedaży (np. materiały szkoleniowe) oraz na końcu w likwidację szkody.

DAS jest dla ubezpieczycieli optymalnym rozwiązaniem, by oferować nowy, pożądany produkt przy minimalnym zaangażowaniu własnych zasobów i własnego ryzyka.

Jak pokazały zeszłoroczne wyniki, DAS jest dla ubezpieczycieli optymalnym rozwiązaniem, by oferować nowy, pożądany produkt przy minimalnym zaangażowaniu własnych zasobów i własnego ryzyka. Rzeczą normalną jest, że duże firmy produkcyjne, np. producenci samochodów, wolą (bardziej im się to opłaca) kupić rozwiązanie technologiczne od doświadczonych producentów części samochodowych, którzy są wyspecjalizowani w danym segmencie i inwestują w rozwój w tym wąskim, ale istotnym dla całości obszarze.

Wiemy, jak to zrobić

Podsumowując, DAS wie, jak to uczynić, by ubezpieczenie ochrony prawnej dawało realną ochronę dla klienta, a charakter tego ubezpieczenia dawał możliwość dostosowania praktycznie do każdego produktu ubezpieczeniowego oferowanego na rynku bez względu, czy jest to bancassurance, pakiet komunikacyjny sprzedawany u dealera czy w leasingu lub MSP oferowane przez agenta.


Partnerem artykułu jest DAS.

 

Zobacz firmy: DAS, KNF

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2016-04-19 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.