Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2015-12-10 >>>

 

Spojrzenie na rynek

 

Nawigacja

2015-12-11  

|<<

   

 >>|

2015-12-10  

|<< 

<<<

>>>

 >>|

2015-12-09  

|<<

     

 

Data publikacji: 2015-12-10

Dz.U. nr: 3885

Multiagencje: CSR wpływa na zaufanie społeczne

(AB Port, ANG, Alwis, Asist, CUK Ubezpieczenia, MAK Investments, Superpolisa.pl, Unilink)

Sport czy działalność charytatywna nie są jedynymi obszarami działalności CSR-owej, w którą angażują się multiagencje. Ważne jest także wspieranie wewnętrznych struktur firmy - tak, by pracownicy czuli sie docenieni i pracowali w miłej atmosferze. W ramach tego rodzaju działań można nie tylko pomóc innym, lecz także wpłynąć na pozytywny wizerunek firmy. - Aneta Wiszniewska

 

Multiagencje chętnie angażują się w działania w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu. Mogą w ten sposób nie tylko pomóc innym czy wesprzeć swoich pracowników, lecz także wpłynąć na zaufanie społeczne, które, jak się okazuje, jest nieco nadszarpnięte.

Sport i działalność charytatywna

Multiagencje często wybierają jako obszar działań CSR-owych sport. Bartosz Salwiński, współwłaściciel multiagencji AB Port, wskazuje, że firma od lat wspiera inicjatywy sportowe i rekreacyjne w Warszawie, adresowane do dzieci i młodzieży. "W ostatnich latach jest m.in. partnerem klubu pływackiego Pingwiny" - dodaje. Również CUK Ubezpieczenia wspiera sport. Jest jednym ze sponsorów klubu Copernicus Akademia Michała Kwiatkowskiego, którego pomysłodawcą i głównym założycielem jest mistrz świata w kolarstwie szosowym - Michał Kwiatkowski. Adam Wielewicki, dyrektor marketingu CUK, dodaje, że multiagencja prowadzi również szkolenia dla dzieci i młodzieży w kategoriach młodzieżowych i seniorskich w piłce trawiastej i halowej, a także sponsoruje Klub Sportowy "Gwiazda" Toruń.

Multiagencje chętnie angażują się w działania w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu.

Także fundacje są często wybieranym obszarem działań CSR-owych. "Działania zaangażowania społecznego nasza spółdzielnia realizuje m.in. poprzez Fundację "Będę Kim Zechcę", powołaną przez grupę ANG w 2013 r." - wyjaśnia Michał Kwasek, prezes zarządu i udziałowiec multiagencji ANG. Zaznacza, że celem fundacji jest wyrównywanie szans edukacyjnych młodych osób poprzez m.in. program stypendialny i tutoringowy. Z kolei Unilink wspiera Fundację im. Bartka Kruczkowskiego "Organiści". Igor Rusinowski, prezes zarządu Unilink, zaznacza, że misją Fundacji jest promowanie i wspieranie transplantologii w Polsce i niesienie w ten sposób pomocy osobom, dla których transplantacja jest jedynym ratunkiem. W działania charytatywne zaangażowana jest także multiagencja Alwis. "Stworzyliśmy i wspieramy portal chcepomagac.org" - podkreśla Wacław Migacz, prezes zarządu multiagencji Alwis. Multiagencja promuje wśród agentów i klientów swoją ideę informując, że z każdej sprzedanej polisy przekazuje poprzez portal część kwoty na cele charytatywne.

Pomoc schroniskom i inwestowanie w pracowników

Superpolisa.pl skupia się natomiast na działaniach wspierających psie adopcje. Była zaangażowana w inicjatywę "Gwiazdy na Paluchu" (zobacz: Superpolisa.pl pomaga psom "Na Paluchu"), a 18 grudnia będzie zbierać dary dla zwierząt ze schroniska w Korabiewicach. "W tym roku zorganizowaliśmy ponadto festyn przy gdańskiej Galerii Przymorze, w czasie którego promowaliśmy bezpieczną i trzeźwą jazdę" - mówi Marcin Ślotała, członek zarządu MAK Investments, będącego właścicielem multiagencji Superpolisa.pl.

Multiagencje angażują się także w działania wspierające wewnętrzną strukturę firmy. "Jako przykład naszych działań możemy podać regularne szkolenia naszych współpracowników, które obejmują tematykę odpowiedzialnej sprzedaży, sprzedaż produktów dopasowanych do potrzeb klientów czy transparentność działań - poprzez naszą stronę będziemy komunikować nasze wyniki i podejście do biznesu" - mówi Michał Kwasek. Również Asist angażuje się w działania mające na celu doskonalenie pracowników, a także w działania społeczne. Rafał Ćwikliński, prezes zarządu Asist, wymienia wśród nich m.in. sponsorowanie projektu Cool-Tura w ramach ogólnopolskiej olimpiady "Zwolnieni z Teorii" i sponsorowanie biegu przełajowego Grodzisko Cross.

Zaufanie do instytucji finansowych jest nadszarpnięte.

By wpłynąć na zaufanie społeczne

Cele, które przyświecają multiagencjom podczas angażowania się w działania CSR-owe, są różne. "Chcemy zachęcić wszystkich, których spotykamy na naszej drodze zawodowej (agenci, klienci, ubezpieczyciele) do innego spojrzenia na świat i na to, co możemy w nim jeszcze zrobić, nie tylko dla siebie, ale również i dla innych" - mówi Igor Rusinowski. "Zależy nam na wspieraniu sportu i aktywnego trybu życia" - dodaje Adam Wielewicki.

CSR to nie tylko pomoc innym, lecz także sposób, w jaki można wpłynąć na zaufanie społeczne do instytucji, a także na wizerunek multiagencji. "Zaufanie Polaków do banków, ubezpieczycieli oraz pośredników działających w branży jest niskie. Jest nad czym pracować" - mówi Michał Kwasek. Rafał Ćwikliński dodaje, że zarówno ubezpieczyciele, jak i multiagenci powinni angażować się w działania z zakresu odpowiedzialności społecznej po to, by obalić stereotyp instytucji finansowej nastawionej wyłącznie na zysk.

Marcin Ślotała dostrzega, że udział w inicjatywach CSR-owych z pewnością może pomóc budować lojalność posiadanego portfela klientów, ale też przekonać do multiagencji niezdecydowane osoby. "Zwłaszcza, że konkurencja na lokalnych rynkach potrafi być bardzo duża" - dodaje.

CSR jest obszarem, w który multiagencje chętnie się angażują, często skupiając się na działaniach lokalnych. Chociaż rodzaje podjętych przez nie inicjatyw są różne, to cele okazują się być bardzo podobne.

Aneta Wiszniewska

 

Zobacz firmy: AB Port, ANG, Alwis, Asist, CUK Ubezpieczenia, MAK Investments, Superpolisa.pl, Unilink

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2015-12-10 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.