Multiagencje chętnie angażują się w działania w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu. Mogą w ten sposób nie tylko pomóc innym czy wesprzeć swoich pracowników, lecz także wpłynąć na zaufanie społeczne, które, jak się okazuje, jest nieco nadszarpnięte.
Sport i działalność charytatywna
Multiagencje często wybierają jako obszar działań CSR-owych sport. Bartosz Salwiński, współwłaściciel multiagencji AB Port, wskazuje, że firma od lat wspiera inicjatywy sportowe i rekreacyjne w Warszawie, adresowane do dzieci i młodzieży. "W ostatnich latach jest m.in. partnerem klubu pływackiego Pingwiny" - dodaje. Również CUK Ubezpieczenia wspiera sport. Jest jednym ze sponsorów klubu Copernicus Akademia Michała Kwiatkowskiego, którego pomysłodawcą i głównym założycielem jest mistrz świata w kolarstwie szosowym - Michał Kwiatkowski. Adam Wielewicki, dyrektor marketingu CUK, dodaje, że multiagencja prowadzi również szkolenia dla dzieci i młodzieży w kategoriach młodzieżowych i seniorskich w piłce trawiastej i halowej, a także sponsoruje Klub Sportowy "Gwiazda" Toruń.
Multiagencje chętnie angażują się w działania w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu. |
|
|
Także fundacje są często wybieranym obszarem działań CSR-owych. "Działania zaangażowania społecznego nasza spółdzielnia realizuje m.in. poprzez Fundację "Będę Kim Zechcę", powołaną przez grupę ANG w 2013 r." - wyjaśnia Michał Kwasek, prezes zarządu i udziałowiec multiagencji ANG. Zaznacza, że celem fundacji jest wyrównywanie szans edukacyjnych młodych osób poprzez m.in. program stypendialny i tutoringowy. Z kolei Unilink wspiera Fundację im. Bartka Kruczkowskiego "Organiści". Igor Rusinowski, prezes zarządu Unilink, zaznacza, że misją Fundacji jest promowanie i wspieranie transplantologii w Polsce i niesienie w ten sposób pomocy osobom, dla których transplantacja jest jedynym ratunkiem. W działania charytatywne zaangażowana jest także multiagencja Alwis. "Stworzyliśmy i wspieramy portal chcepomagac.org" - podkreśla Wacław Migacz, prezes zarządu multiagencji Alwis. Multiagencja promuje wśród agentów i klientów swoją ideę informując, że z każdej sprzedanej polisy przekazuje poprzez portal część kwoty na cele charytatywne.
Pomoc schroniskom i inwestowanie w pracowników
Superpolisa.pl skupia się natomiast na działaniach wspierających psie adopcje. Była zaangażowana w inicjatywę "Gwiazdy na Paluchu" (zobacz: Superpolisa.pl pomaga psom "Na Paluchu"), a 18 grudnia będzie zbierać dary dla zwierząt ze schroniska w Korabiewicach. "W tym roku zorganizowaliśmy ponadto festyn przy gdańskiej Galerii Przymorze, w czasie którego promowaliśmy bezpieczną i trzeźwą jazdę" - mówi Marcin Ślotała, członek zarządu MAK Investments, będącego właścicielem multiagencji Superpolisa.pl.
Multiagencje angażują się także w działania wspierające wewnętrzną strukturę firmy. "Jako przykład naszych działań możemy podać regularne szkolenia naszych współpracowników, które obejmują tematykę odpowiedzialnej sprzedaży, sprzedaż produktów dopasowanych do potrzeb klientów czy transparentność działań - poprzez naszą stronę będziemy komunikować nasze wyniki i podejście do biznesu" - mówi Michał Kwasek. Również Asist angażuje się w działania mające na celu doskonalenie pracowników, a także w działania społeczne. Rafał Ćwikliński, prezes zarządu Asist, wymienia wśród nich m.in. sponsorowanie projektu Cool-Tura w ramach ogólnopolskiej olimpiady "Zwolnieni z Teorii" i sponsorowanie biegu przełajowego Grodzisko Cross.
Zaufanie do instytucji finansowych jest nadszarpnięte. |
|
|
By wpłynąć na zaufanie społeczne
Cele, które przyświecają multiagencjom podczas angażowania się w działania CSR-owe, są różne. "Chcemy zachęcić wszystkich, których spotykamy na naszej drodze zawodowej (agenci, klienci, ubezpieczyciele) do innego spojrzenia na świat i na to, co możemy w nim jeszcze zrobić, nie tylko dla siebie, ale również i dla innych" - mówi Igor Rusinowski. "Zależy nam na wspieraniu sportu i aktywnego trybu życia" - dodaje Adam Wielewicki.
CSR to nie tylko pomoc innym, lecz także sposób, w jaki można wpłynąć na zaufanie społeczne do instytucji, a także na wizerunek multiagencji. "Zaufanie Polaków do banków, ubezpieczycieli oraz pośredników działających w branży jest niskie. Jest nad czym pracować" - mówi Michał Kwasek. Rafał Ćwikliński dodaje, że zarówno ubezpieczyciele, jak i multiagenci powinni angażować się w działania z zakresu odpowiedzialności społecznej po to, by obalić stereotyp instytucji finansowej nastawionej wyłącznie na zysk.
Marcin Ślotała dostrzega, że udział w inicjatywach CSR-owych z pewnością może pomóc budować lojalność posiadanego portfela klientów, ale też przekonać do multiagencji niezdecydowane osoby. "Zwłaszcza, że konkurencja na lokalnych rynkach potrafi być bardzo duża" - dodaje.
CSR jest obszarem, w który multiagencje chętnie się angażują, często skupiając się na działaniach lokalnych. Chociaż rodzaje podjętych przez nie inicjatyw są różne, to cele okazują się być bardzo podobne.
Aneta Wiszniewska
Zobacz firmy: AB Port, ANG, Alwis, Asist, CUK Ubezpieczenia, MAK Investments, Superpolisa.pl, Unilink
Artykuł: <<< 2015-12-10 >>>