Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2012-12-21 >>>

 

Rynek

 

Nawigacja

2012-12-27  

|<<

   

 >>|

2012-12-21  

|<< 

<<<

>>>

 >>|

2012-12-20  

|<<

     

 

Data publikacji: 2012-12-21

Dz.U. nr: 3148

PIU podsumowuje bancassurance po III kwartale

(PIU)

Na rynku bancassurance może wzrastać sprzedaż krótkoterminowych produktów lokacyjnych.

 

Polska Izba Ubezpieczeń opublikowała kolejną edycję raportu dotyczącego polskiego rynku bancassurance, tym razem po III kwartale 2012 roku (zobacz: raport).

W IV kwartale br. sprzedaż krótkoterminowych produktów lokacyjnych może wzrosnąć.

Bancassurance na rynku życiowym

Raportem zostały objęte dwadzieścia cztery zakłady ubezpieczeniowe, których udział w rynku ubezpieczeń na życie ogółem (mierzony składką przypisaną brutto) wyniósł po III kwartale 2012 roku 98,9%.

Po III kwartale 2012 udział bancassurance w sprzedaży ubezpieczeń na życie spadł z ponad 59% do nieco ponad 54%. Małgorzata Knut, przewodnicząca Zespołu ds. Bancassurance PIU, mówi, że są to jednak raczej śródroczne wahania, a nie trwała tendencja. Wahania takie są typowe, jeśli rynek zdominowany jest przez krótkoterminowe produkty o charakterze lokacyjnym. "W IV kwartale tego roku sprzedaż krótkoterminowych produktów lokacyjnych może wzrosnąć. Ostatnie obniżki stóp procentowych wpływają istotnie na dynamikę wzrostu depozytów. W związku z tym partnerzy bankowi poszukują alternatywnych rozwiązań mających na celu zahamowanie odpływu aktywów. Polisolokata jest jednym z preferowanych produktów dających możliwość uzyskania korzystniejszych warunków dla klienta" - tłumaczy Małgorzata Knut.

Wysokość składki przypisanej brutto pozyskanej w kanale bancassurance wyniosła na dzień 30 września 2012 r. 14,7 mld zł, i stanowiła 54,8% składki

ogółem zakładów ubezpieczeń na życie uczestniczących w badaniu. To nieco więcej w porównaniu do wyniku za analogiczny okres roku 2011, który był równy 12,7 mld zł (52,2% składki ogółem).

Po III kwartale 2012 r. największy udział w składce pozyskanej w kanale bancassurance miały produkty inwestycyjne (87,2%), znacznie mniejszy produkty powiązane z produktem bankowym (12,2%) oraz niepowiązane z produktem bankowym (0,6%).

Jeśli chodzi o liczbę ubezpieczeń pozyskanych w kanale bancassurance po III kwartale 2012 r. produkty powiązane z produktem bankowym stanowiły 88,5% całkowitej liczby tych ubezpieczeń, produkty inwestycyjne 7,2%, natomiast niepowiązane z produktem bankowym 4,3%.

Na koniec roku segment bancassurance powinien przekroczyć wartość 20-21 mld zł składki.

Rynek majątkowy i osobowy

Raport PIU objął siedemnaście zakładów ubezpieczeń o łącznym udziale w rynku majątkowym i osobowym na poziomie ponad 76%.

Wysokość składki przypisanej brutto pozyskanej w kanale bancassurance wyniosła 1,03 mld zł, w porównaniu do 1,23 mld zł rok do roku, i stanowi na tle składki ogółem ubezpieczycieli 7%.

Liczba ubezpieczeń pozyskanych w kanale bancassurance przez zakłady ubezpieczeń majątkowych i osobowych objęte raportem wyniosła na koniec III kwartału 2012 r. ok. 19,6 mln. W poprzednim kwartale br. było to dla porównania ok. 20,4 mln zł.

Według danych zebranych przez PIU, największy udział w składce bancassurance działu II miały produkty z grup 14-16 (kredyt, gwarancja, różne ryzyka finansowe). Wyniósł on 41,8%.

Po III kwartale 2012 r. ubezpieczenia grup 8-9 (szkód spowodowanych żywiołami i pozostałych szkód rzeczowych) miały 21,8% udziału w składce, grup 1-2 (wypadku i choroby) - 20,9%.

Małgorzata Knut, szacuje, że łącznie na koniec roku segment bancassurance powinien przekroczyć wartość 20-21 mld zł składki. (KW)

Za:

PIU

 

Zobacz firmy: PIU

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2012-12-21 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.