+ Klienci wprowadzani w błąd przy zakupie "Kwartalnych Zysków"
+ Do RzU i UOKiK-u wpływają skargi na Getin Bank
Pracownicy Getin Banku sprzedając produkt "Kwartalne Zyski" nie informowali klientów o opłacie, którą muszą ponieść, jeśli zdecydują się na wcześniejsze wycofanie pieniędzy. Klienci często też nie wiedzieli, że produkt nie jest lokatą, a ubezpieczeniem z UFK.
Remigiusz Stanisławek, trener inwestycyjny portalu Opiekun Inwestora, mówi, że w tabeli opłat wyraźnie zaznaczono zniesienie opłaty likwidacyjnej po 6 miesiącach, jednak w załączniku do OWU umieszony jest zapis o innej opłacie, według którego w razie rezygnacji inwestor traci 30% wpłaty.
Pracownicy Getin Banku nie informowali klientów o dodatkowej opłacie. |
|
|
Do Rzecznika Ubezpieczonych wpłynęło 20-30 skarg na Getin Bank. Cezary Orłowski z Biura RzU, zaznacza, że niemal we wszystkich sprawach poszkodowani zarzucali bankowi wprowadzanie w błąd przy zakupie produktu. Także Agnieszka Majchrzak z Biura Prasowego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zaznacza, że do Urzędu wpływają skargi m.in. na "Kwartalne Zyski".
Artur Newecki z Biura Prasowego Getin Banku informuje, że klienci mają prawo do złożenia pisemnej reklamacji w razie niezadowolenia z produktu. Bank wdrożył też przyspieszoną procedurę reklamacyjną w przypadku produktów inwestycyjnych. (ANT)
Za:
Gazeta Bankowa, nr 12/2012, Izabela Kordos, Pieniądze pewne jak w banku?
Zobacz firmy: Getin Bank, Opiekun Inwestora, RzU, UOKiK
Artykuł: <<< 2012-12-17 >>>