Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2012-12-07 >>>

 

Rynek

 

Nawigacja

2012-12-10  

|<<

   

 >>|

2012-12-07  

|<< 

<<<

>>>

 >>|

2012-12-06  

|<<

     

 

Data publikacji: 2012-12-07

Dz.U. nr: 3138

Ubezpieczyciele i media społecznościowe

(Allianz, Ciszewski MSL FC, Generali, IRC, PZU, Proama, Sollers)

+ Działalność ubezpieczycieli w internecie nie przekłada się na sprzedaż

+ Ubezpieczyciele często nie radzą sobie z krytyką w internecie

 

Paweł Wróbel, dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu w Generali, mówi, że ubezpieczyciel tworzy na Facebooku fanpage tematyczne, w odróżnieniu od innych firm, które tworzą typowe profile.

Aktywność na portalach społecznościowych buduje rozpoznawalność marki.

PZU prowadzi na Facebooku dwa profile tematyczne: "Życie na 100%" i "Lubię w samochodzie". Michał Witkowski, rzecznik PZU, podkreśla, że komunikacja w mediach społecznych jest bardzo ważna, ale nie kończy się tylko na Facebooku (jest jeszcze np. Twitter).

Proama prowadzi na Facebooku kampanię "Wrzucam na luz". Justyna Szafraniec, rzeczniczka Proamy, uważa, że takie działania budują rozpoznawalność marki, ale nie przekładają się bezpośrednio na sprzedaż.

Ubezpieczyciele często nie radzą sobie z krytyką w internecie. Michał Trochimczuk z Sollers Consulting mówi, że przykładem może być krytyka PZU na Facebooku po odmowie wypłaty odszkodwania na naprawę żaglowca STS "Fryderyk Chopin".

Ranking marek finansowych w social media w 2012 r. według Interactive Research Center oraz Ciszewski MSL Financial Communications pokazuje, że liderem opinii internautów w segmencie ubezpieczeniowym jest PZU. Allianz to jedna z najczęściej rekomendowanych firm. Wzrost zainteresowania użytkowników internetu markami finansowymi wywołują m.in. istotne wydarzenia branżowe, np. rebranding PZU. (ANT)

Za:

Ciszewski MSL Financial Communications

Rzeczpospolita, nr 286 (2012-12-07), str. B9, Zuzanna Reda-Jakima, Towarzystwa w Internecie

 

Zobacz firmy: Allianz, Ciszewski MSL FC, Generali, IRC, PZU, Proama, Sollers

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2012-12-07 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.