+ Działalność ubezpieczycieli w internecie nie przekłada się na sprzedaż
+ Ubezpieczyciele często nie radzą sobie z krytyką w internecie
Paweł Wróbel, dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu w Generali, mówi, że ubezpieczyciel tworzy na Facebooku fanpage tematyczne, w odróżnieniu od innych firm, które tworzą typowe profile.
Aktywność na portalach społecznościowych buduje rozpoznawalność marki. |
|
|
PZU prowadzi na Facebooku dwa profile tematyczne: "Życie na 100%" i "Lubię w samochodzie". Michał Witkowski, rzecznik PZU, podkreśla, że komunikacja w mediach społecznych jest bardzo ważna, ale nie kończy się tylko na Facebooku (jest jeszcze np. Twitter).
Proama prowadzi na Facebooku kampanię "Wrzucam na luz". Justyna Szafraniec, rzeczniczka Proamy, uważa, że takie działania budują rozpoznawalność marki, ale nie przekładają się bezpośrednio na sprzedaż.
Ubezpieczyciele często nie radzą sobie z krytyką w internecie. Michał Trochimczuk z Sollers Consulting mówi, że przykładem może być krytyka PZU na Facebooku po odmowie wypłaty odszkodwania na naprawę żaglowca STS "Fryderyk Chopin".
Ranking marek finansowych w social media w 2012 r. według Interactive Research Center oraz Ciszewski MSL Financial Communications pokazuje, że liderem opinii internautów w segmencie ubezpieczeniowym jest PZU. Allianz to jedna z najczęściej rekomendowanych firm. Wzrost zainteresowania użytkowników internetu markami finansowymi wywołują m.in. istotne wydarzenia branżowe, np. rebranding PZU. (ANT)
Za:
Ciszewski MSL Financial Communications
Rzeczpospolita, nr 286 (2012-12-07), str. B9, Zuzanna Reda-Jakima, Towarzystwa w Internecie
Zobacz firmy: Allianz, Ciszewski MSL FC, Generali, IRC, PZU, Proama, Sollers
Artykuł: <<< 2012-12-07 >>>