Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2012-11-16 >>>

 

Rynek

 

Nawigacja

2012-11-19  

|<<

   

 >>|

2012-11-16  

|<< 

<<<

>>>

 >>|

2012-11-15  

|<<

     

 

Data publikacji: 2012-11-16

Dz.U. nr: 3123

KNF na temat praktyk sprzedażowych produktów inwestycyjnych

(Hogan Lovells, KNF)

+ Oferta musi być adekwatna do potrzeb klienta

+ Rzetelność w rozpowszechnianiu i udzielaniu informacji klientom

 

Beata Mrozowska, radca prawny kancelarii Hogan Lovells, opisuje, jak sprzedawać produkty inwestycyjne. Odwołuje się do ostatniego pisma wystosowanego przez przewodniczącego KNF, dotyczącego praktyk sprzedażowych produktów o charakterze inwestycyjnym (zobacz: KNF o sprzedaży produktów inwestycyjnych).

KNF podał wytyczne prowadzenia przez banki obsługi klienta.

Wśród zasad oferowania produktów inwestycyjnych, wskazanych przez KNF, znalazły się: rzetelność wszelkich rozpowszechnianych i udzielanych klientom informacji, zapewnienie dobrego przygotowania osób, które bezpośrednio zaangażowane są w proces sprzedaży, troska o adekwatność ofert dla klientów, zapewnienie jednoznaczności i zrozumiałości postanowień wzorców umowy i treści zamieszczanych w innych dokumentach, doręczanie klientom dokumentów wymaganych do podjęcia odpowiedniej decyzji.

Bardzo istotną kwestią dla KNF jest rozdzielenie przez banki roli pośrednika ubezpieczeniowego i ubezpieczającego w sytuacji zawieranych na rachunek innej osoby umów ubezpieczenia z elementami inwestycyjnymi. (SGI)

Za:

Rzeczpospolita nr 267 (2012-11-15), str. D12, Beata Mrozowska, Jak skutecznie sprzedawać produkty inwestycyjne

 

Zobacz firmy: Hogan Lovells, KNF

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2012-11-16 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.