+ Oferta musi być adekwatna do potrzeb klienta
+ Rzetelność w rozpowszechnianiu i udzielaniu informacji klientom
Beata Mrozowska, radca prawny kancelarii Hogan Lovells, opisuje, jak sprzedawać produkty inwestycyjne. Odwołuje się do ostatniego pisma wystosowanego przez przewodniczącego KNF, dotyczącego praktyk sprzedażowych produktów o charakterze inwestycyjnym (zobacz: KNF o sprzedaży produktów inwestycyjnych).
KNF podał wytyczne prowadzenia przez banki obsługi klienta. |
|
|
Wśród zasad oferowania produktów inwestycyjnych, wskazanych przez KNF, znalazły się: rzetelność wszelkich rozpowszechnianych i udzielanych klientom informacji, zapewnienie dobrego przygotowania osób, które bezpośrednio zaangażowane są w proces sprzedaży, troska o adekwatność ofert dla klientów, zapewnienie jednoznaczności i zrozumiałości postanowień wzorców umowy i treści zamieszczanych w innych dokumentach, doręczanie klientom dokumentów wymaganych do podjęcia odpowiedniej decyzji.
Bardzo istotną kwestią dla KNF jest rozdzielenie przez banki roli pośrednika ubezpieczeniowego i ubezpieczającego w sytuacji zawieranych na rachunek innej osoby umów ubezpieczenia z elementami inwestycyjnymi. (SGI)
Za:
Rzeczpospolita nr 267 (2012-11-15), str. D12, Beata Mrozowska, Jak skutecznie sprzedawać produkty inwestycyjne
Zobacz firmy: Hogan Lovells, KNF
Artykuł: <<< 2012-11-16 >>>
Beata Mrozowska , radca prawny kancelarii Hogan Lovells , opisuje, jak...
Prześlij artykuł