+ Proama najlepszym startupem dziesięciolecia
+ Agenci otrzymają wyższe prowizje za odnowienia
Proama zdobyła już 170 tysięcy klientów, a jej portfel rośnie o 30 tysięcy nowych umów miesięcznie. Oznacza to, że na koniec roku ubezpieczyciel będzie obsługiwał już nawet 250 tysięcy osób. Po roku działalności to wynik kilkukrotnie lepszy od wszystkich komunikacyjnych startup-ów, które wchodziły na polski rynek w ostatnim dziesięcioleciu.
Przez rok Proama wyciągnie przez multiagencje 200 tysięcy klientów. |
|
|
Kluczem do sukcesu ma być multikanałowość. Robert Sokołowski, dyrektor polskiego oddziału, podkreśla: "Jesteśmy zadowoleni ze wszystkich kanałów. Wszystkie są dochodowe. Nie preferujemy jednego kanału nad drugim." Jednocześnie przyznaje, że 82% sprzedaży pochodzi z kanału agencyjnego, czy multiagencyjnego, a reszta dopiero to tradycyjne kanały directowe.
Ubezpieczyciel chwali przy tym przyjętą strategię skoncentrowania się na bezpiecznym segmencie klientów. Współczynniki szkodowe pod względem częstości są poniżej średniej rynkowej. Dla nowego biznesu takie wyniki mogą być obiecujące choć finalne liczby będzie można poznać oczywiście dopiero za jakiś czas.
Wyższe prowizje odnowieniowe dla agentów mogą ochronić bezpieczny portfel Proamy. |
|
|
Prowizja za odnowienie
Firma dba o multiagentów i swój bezpieczny portfel. Metodą na zachowanie lojalności agentów i utrzymanie portfela może być niespotykana dotychczas na polskim rynku oferta prowizyjna. Rynek huczy aż od informacji, że Proama ma płacić przy odnowieniach agentom o punkt więcej niż wynosi ich standardowa prowizja przy zawarciu nowej umowy ubezpieczenia.
Ubezpieczyciel nie potwierdza 1% choć przyznaje, że pracuje nad nowatorską ofertą odnowieniową. (MaB)
Za:
Informacja własna
Zobacz firmy: Proama
Artykuł: <<< 2012-10-05 >>>