Google wprowadza kolejne ułatwienia dla ubezpieczycieli w swoim flagowym produkcie - przeglądarce internetowej. Po płatnych linkach przyszła kolej na reklamy porównawcze.
Google kupił w marcu 2011 r. platformę internetową konfrontującą oferty brytyjskich ubezpieczycieli, Beat That Quote, za niespełna 38 mln funtów. Na bazie podobnych serwisów internetowych (związanych z hipoteką, bankowością) Google zbudował kolejny segment swoich przyszłych zysków - reklamy porównawcze.
Google pozyskał oferty z 30-40% rynku ubezpieczeń komunikacyjnych w Wielkiej Brytanii. |
|
|
Obecnie całe przedsięwzięcie jest na bardzo wczesnym etapie rozwoju. Na razie zostały uruchomione wyłącznie reklamy porównawcze związane z ubezpieczeniami samochodowymi pochodzące z rynku brytyjskiego. W bazie znajdują się oferty od ponad 120 brytyjskich sprzedawców ubezpieczeń samochodowych. Oznacza to, że Google udało się pozyskać 30-40% rynku ubezpieczeń komunikacyjnych w Wielkiej Brytanii.
"Wszelkie nowinki promocyjno-reklamowe Google najpierw skrupulatnie testuje na swoich najważniejszych rynkach anglojęzycznych: w USA oraz Wielkiej Brytanii. Czasami także rozszerza to o Niemcy. Gdy wszystko pójdzie zgodnie z planem, to z pewnością minie kolejne kilka, kilkanaście miesięcy, zanim ta usługa pojawi się także u nas" - mówi Dariusz Geiger z firmy Zieltraffic zajmującej się e-marketingiem dla firm ubezpieczeniowych. (ANT)
Za:
Zieltraffic
Zobacz firmy: Beat That Quote, Google, Zieltraffic
Artykuł: <<< 2012-10-01 >>>