Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2012-09-20 >>>

 

Prawo

 

Nawigacja

2012-09-21  

|<<

   

 >>|

2012-09-20  

|<< 

<<<

>>>

 >>|

2012-09-19  

|<<

     

 

Data publikacji: 2012-09-20

Dz.U. nr: 3084

Poszkodowany nie jest konsumentem

(CMS Cameron McKenna, SN, UOKiK)

Według Pawła Stykowskiego, radcy prawnego oraz Aleksandry Budnickiej, aplikantki radcowskiej z CMS Cameron McKenna w przypadku wystąpienia przez poszkodowanego z roszczeniem do ubezpieczyciela w związku z umową ubezpieczenia OC trudno jednoznacznie stwierdzić, czy mamy do czynienia z konsumentem.

Według uchwały Sądu Najwyższego poszkodowany przez ubezpieczonego (sprawcę szkody) nie może mieć statusu konsumenta.

Według uchwały Sądu Najwyższego z 17 listopada 2011 r. poszkodowany przez ubezpieczonego (sprawcę szkody) nie może mieć statusu konsumenta w rozumieniu art. 221 k.c. SN opowiedział się za ograniczeniem pojęcia konsumenta do osób fizycznych będących stroną umowy. Może to mieć wpływ na zakres postępowań przed prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, ponieważ ochrona praw poszkodowanych (nieuznanych za konsumentów w ramach uchwały SN) nie wchodzi w zakres jego kompetencji. Aleksandra Budnicka zauważa, że przyjęcie poglądu, iż poszkodowany nie jest konsumentem, oznaczałoby odebranie prezesowi UOKiK kompetencji uznawania praktyk ubezpieczycieli odnoszących się do poszkodowanych za naruszające zbiorowe interesy konsumentów. (ANT)

Za:

Rzeczpospolita, nr 220 (2012-09-20), str. D11, Paweł Stykowski, Aleksandra Budnicka, Kto może być uznany za konsumenta

 

Zobacz firmy: CMS Cameron McKenna, SN, UOKiK

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2012-09-20 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.