Według Pawła Stykowskiego, radcy prawnego oraz Aleksandry Budnickiej, aplikantki radcowskiej z CMS Cameron McKenna w przypadku wystąpienia przez poszkodowanego z roszczeniem do ubezpieczyciela w związku z umową ubezpieczenia OC trudno jednoznacznie stwierdzić, czy mamy do czynienia z konsumentem.
Według uchwały Sądu Najwyższego poszkodowany przez ubezpieczonego (sprawcę szkody) nie może mieć statusu konsumenta. |
|
|
Według uchwały Sądu Najwyższego z 17 listopada 2011 r. poszkodowany przez ubezpieczonego (sprawcę szkody) nie może mieć statusu konsumenta w rozumieniu art. 221 k.c. SN opowiedział się za ograniczeniem pojęcia konsumenta do osób fizycznych będących stroną umowy. Może to mieć wpływ na zakres postępowań przed prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, ponieważ ochrona praw poszkodowanych (nieuznanych za konsumentów w ramach uchwały SN) nie wchodzi w zakres jego kompetencji. Aleksandra Budnicka zauważa, że przyjęcie poglądu, iż poszkodowany nie jest konsumentem, oznaczałoby odebranie prezesowi UOKiK kompetencji uznawania praktyk ubezpieczycieli odnoszących się do poszkodowanych za naruszające zbiorowe interesy konsumentów. (ANT)
Za:
Rzeczpospolita, nr 220 (2012-09-20), str. D11, Paweł Stykowski, Aleksandra Budnicka, Kto może być uznany za konsumenta
Zobacz firmy: CMS Cameron McKenna, SN, UOKiK
Artykuł: <<< 2012-09-20 >>>