+ Idea Premium był przeznaczony dla zamożnych i doświadczonych klientów
+ Poziom ryzyka funduszu od początku był oczywisty
Radosław Gołaszewski, dyrektor Departamentu Zarządzania Produktami w Axa Życie, mówi, że problemy funduszu Idea Premium nie były przesądzone i zawsze istnieje ryzyko niepowodzenia (zobacz też: Ubezpieczyciele o Idea TFI). Idea Premium przeznaczony był dla zamożniejszych i bardziej doświadczonych klientów. Radosław Gołaszewski zapewnia, że udało się ograniczyć straty klientów do minimum. Klienci Axy zainwestowali w fundusz 5 mln zł, ale szybko zaczęli się z niego wycofywać.
Klienci za pośrednictwem UFK zainwestowali w Idea Premium ok. 800 mln zł. |
|
|
Ubezpieczyciel jako jeden z pierwszych wycofał ze swojej oferty fundusz Idei. Radosław Gołaszewski mówi, że zaufanie do całej branży zostało nadwyrężone i trzeba je teraz odbudować.
Klienci za pośrednictwem UFK zainwestowali w Idea Premium ok. 800 mln zł. Michał Janik, doradca inwestycyjny w Skandii Życie uważa, że poziom ryzyka funduszu od początku był oczywisty. Dodaje, że ubezpieczyciel wycofał fundusz z oferty UFK, gdy tylko rozpoczęły się problemy z Idea Premium.
Dominika Bajer z Aegonu mówi, że wszelkie decyzje dotyczące nabycia, umorzenia czy przeniesienia środków należą do klientów. Klienci Aegona zainwestowali w Idea Premium 368 mln zł.
Odpowiedzialność za wyniki funduszy Idei przejmie specjalista z Wall Street, Karol Kolouszek, który został dyrektorem działu zarządzania aktywami DM IDMSA. (ANT)
Za:
Parkiet, nr 213 (2012-09-15), str. 7, JAM, Nowy odpowiedzialny za wyniki Idea TFI
Parkiet, nr 214 (2012-09-17), str. 9, Na rynku najwięcej traci ostatni, wywiad Jana Morbiato z Radosławem Gołaszewskim
Puls Biznesu, nr 179 (2012-09-17), str. 21, Jagoda Fryc, Ubezpieczyciele tłumaczą się ze współpracy z Ideą
Zobacz firmy: Aegon, Axa, IDMSA, Skandia
Artykuł: <<< 2012-09-17 >>>