Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2012-05-28 >>>

 

Punkty widzenia

 

Nawigacja

2012-05-29  

|<<

   

 >>|

2012-05-28  

|<< 

<<<

>>>

 >>|

2012-05-25  

|<<

     

 

Data publikacji: 2012-05-28

Dz.U. nr: 3003

Bancassurance - trudne innowacje

(BRE Ubezpieczenia, MultiBank, NBP, PIU, mBank)

Obecnie na tak zróżnicowanym rynku, jakim jest bancassurance, trudno o innowacyjne rozwiązania. Tymczasem innowacja powinna być na stałe wpisana w proces tworzenia oferty bancassurance. - Renata Mordaka, BRE Ubezpieczenia

 

Kilkanaście lat temu rynek bancassurance dopiero startował, a klienci banków nie mieli pojęcia, z jakich produktów w ramach tego sektora mogą skorzystać. Obecnie zebrana składka bancassurance stanowi prawie 35% składki biorąc pod uwagę cały rynek ubezpieczeniowy (wg raportu PIU).

Znaczenie wzrasta

Nie ma banku, który nie miałby w swojej ofercie, obok produktów bankowych, również produktów ubezpieczeniowych, ponieważ oferta bancassurance to istotny czynnik przewagi konkurencyjnej banków. Nikogo nie dziwi, że zaciągając długoterminowy kredyt hipoteczny, można przystąpić do ubezpieczenia nieruchomości czy ubezpieczenia na życie. Z danych Narodowego Banku Polskiego wynika, że kredyty hipoteczne zaciąga ok. 230 tys. klientów rocznie. Dla wielu z nich kupno mieszkania na kredyt byłoby zupełnie nieosiągalne, gdyby nie możliwość skorzystania z ubezpieczeń finansowych, takich jak ubezpieczenie niskiego wkładu własnego czy ubezpieczenie pomostowe.

Oferta bancassurance to istotny czynnik przewagi konkurencyjnej banków.

To są już rynkowe standardy. Niektóre banki idą krok dalej, wzbogacając swoją ofertę dla posiadaczy kredytów hipotecznych o mniej standardowe rozwiązania, takie jak ubezpieczenie ruchomości, od ryzyka utraty pracy czy też poważnych zachorowań.

Przykładem jest ubezpieczenie ruchomości domowych od kradzieży i innych zdarzeń losowych przygotowane do oferty kredytowej mBanku i MultiBanku. Produkt ma na celu zabezpieczenie klientów przed skutkami kradzieży, powodzi lub pożaru sprzętów zgromadzonych w mieszkaniu. Dodatkowo zakres ubezpieczenia został uzupełniony o OC w życiu prywatnym i assistance domowy. Dzięki bancassurance klienci mogą również skorzystać z ubezpieczenia na wypadek utraty pracy czy poważnych zachorowań, które w formule indywidualnej praktycznie nie występują na rynku.

Paleta ubezpieczeń oferowanych w bankach jest szeroka - począwszy od produktów ściśle powiązanych z ofertą kredytową, poprzez produkty "stand alone", i na ubezpieczeniach oszczędnościowo-inwestycyjnych skończywszy. Coraz większa świadomość ubezpieczeniowa klientów, jak i spore nasycenie produktowe rynku bancassurance, powodują, że w zakresie kreacji produktów poprzeczka jest coraz wyżej.

Bancassurance potrzebuje ciekawych, wysokiej jakości i dopasowanych do potrzeb klientów produktów.

Choć zapewne jest jeszcze wiele do zrobienia, uczestnicy rynku stoją w sytuacji wymagającej zwiększonego wysiłku w podnoszeniu konkurencyjności i efektywności prowadzonych rozwiązań biznesowych. Zarówno ubezpieczyciele, jak i banki muszą więcej trudu włożyć, by efektem ich wspólnej pracy były ciekawe, o wysokiej jakości i "wstrzelone" w potrzeby klientów produkty.

Innowacja

Obecnie na tak zróżnicowanym rynku jakim jest rynek bancassurance, trudno jest nieustająco o innowacyjne rozwiązania ubezpieczeniowe. Pojawiające się premiery produktowe, o których często czytamy, stanowią niejednokrotnie raczej modyfikację tego, co już istnieje na rynku, niż kreatywne nowości. Tymczasem innowacja powinna być na stałe wpisana w proces kształtowania oferty bancassurance, ponieważ rynek ten jest niezwykle dynamiczny, stanowiąc jednocześnie wzór dla innych sektorów rynku. Na szczególną uwagę zasługuje niedawno wprowadzony program regularnego oszczędzania mSaver plus czy MultiSaver Plus. Rozwiązanie to jest osadzone na zasadzie oszczędzania podczas wydawania pieniędzy. Innymi słowy przy dokonywaniu zakupów kartą płatniczą wydatkowana kwota jest np. zaokrąglana do pełnych 10 złotych kwoty lub też klient ustala stały procent od każdej transakcji albo określa stałą kwotę odkładaną z konta po każdej dokonanej płatności (przelew bankowy, karta kredytowa i debetowa). Dzięki formule ubezpieczenia na życie z UFK klienci poza ochroną ubezpieczeniową pomnażają swoje oszczędności poprzez lokowanie ich w 15 funduszy jak i 4 inwestycyjne portfele modelowe, dostępne w ramach produktu.

Renata Mordaka

Dyrektor Departamentu Bancassurance w BRE Ubezpieczenia

 

Zobacz firmy: BRE Ubezpieczenia, MultiBank, NBP, PIU, mBank

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2012-05-28 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.