Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2009-12-09 >>>

 

Dodatek PIU

 

Nawigacja

2009-12-10  

|<<

   

 >>|

2009-12-09  

|<< 

<<<

>>>

 >>|

2009-12-08  

|<<

     

 

Data publikacji: 2009-12-09

Dz.U. nr: 2387

 

W Dzienniku Gazecie Prawnej ukazał się dodatek "Ubezpieczenia. Nowoczesne formy sprzedaży", którego partnerem merytorycznym została Polska Izba Ubezpieczeń. Poniżej zamieszczamy skróty zawartych tam artykułów.

"W przyszłym roku podobnych, obszernych publikacji prezentujących nasz rynek na łamach prasy codziennej będzie więcej." - zapowiada PIU w informacji prasowej. Izba wyjaśnia, że dodatek do Dziennika Gazety Prawnej jest kontynuacją zapoczątkowanych jesienią tego roku działań popularyzujących usługi ubezpieczeniowe w specjalnych programach partnerskich z wydawcami prasy. Dodaje, że z dużym zainteresowaniem spotkał się projekt realizowany wspólnie z jednym z największych tytułów poradnikowej prasy kobiecej - "Panią Domu".

Redakcja

Rośnie zainteresowanie modelem direct

(Aviva, BRE, BRE Bank, BZ WBK, ING, Liberty Direct, Link4, PIU)

+ Direct rośnie wolniej niż się spodziewano

+ Rynkiem interesuje się coraz więcej podmiotów

 

650-700 mln zł w tym roku mają pozyskać ubezpieczyciele ze sprzedaży polis przez internet i telefon. Jednak wyniki są niższe niż zakładano. Elżbieta Wójcik, wiceprezes Avivy, wskazuje, że w 2007 r. spodziewała się wyższego wzrostu sprzedaży w modelu direct. Dodaje, że w tym i przyszłym roku wzrost składki z tego rynku wyniesie 30%. Z kolei, Paweł Zylm, prezes BRE Ubezpieczenia w 2010 r. spodziewa się 20-25% wzrostu. Zdaniem Rafała Karskiego, dyrektora sprzedaży w Liberty Direct, w ciągu najbliższych 3 lat udział ubezpieczeń komunikacyjnych sprzedawanych w modelu direct osiągnie 10%.

W 2010 r. wzrost sprzedaży w modelu direct wyniesie 20-30%.

Ubezpieczyciele, oprócz najpopularniejszych produktów komunikacyjnych, coraz częściej do oferty direct wprowadzają także inne polisy. Np. przez internet można kupić proste ubezpieczenie na życie ING Smart. Również banki zainteresowały się tym rynkiem. Towarzystwa powołały m.in. BZ WBK z Avivą i BRE Bank. Zdaniem Pawła Zylma, ze względu na niską penetrację ubezpieczeniową, na polskim rynku znajdzie się miejsce dla różnych modeli biznesowych.

Sława Cwalińska-Weychert, przewodnicząca Komisji Ubezpieczeń Direct w PIU i wiceprezes Link4, zwraca natomiast uwagę, że za rozwojem rynku direct nie nadążają odpowiednie zmiany prawne. Kontrowersje wciąż wzbudza np. odstąpienie od umowy zawartej przez telefon czy internet w ciągu 30 dni. (AS)

Za:

Dziennik Gazeta Prawna, nr 240 (2009-12-09), str. E1, Marcin Jaworski, W tym roku kupimy polisy direct nawet za 700 ml zł

 

Zobacz firmy: Aviva, BRE, BRE Bank, BZ WBK, ING, Liberty Direct, Link4, PIU

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2009-12-09 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.