+ Aviva ma nadzieję na przejęcie klientów na rynku amerykańskim od konkurentów, którzy ucierpieli podczas kryzysu. Chris Littlefield, szef amerykańskich operacji grupy, wskazuje, że pojawiły się możliwości dla firm mniej znanych w USA, dlatego, że znane marki znacząco ucierpiały. Chodzi przede wszystkim o sprzedaż produktów emerytalnych z gwarantowanymi stopami zwrotu. Aviva w I połowie 2009 r. zwiększyła sprzedaż indywidualnych rent stałych (fixed annuities) o 33% do 4,2 mld USD.
+ Firma brokerska Brown & Brown w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2009 r. zmniejszyła zysk o ponad 2% do 130 mln USD. Łączne przychody brokera wzrosły o 1% i na koniec września br. osiągnęły poziom 754 mln USD.
+ Zdaniem Public Risk Management Association wynagrodzenia brokerów powinny być w pełni jawne zarówno co do formy płatności, jak i wszystkich źródeł dochodów. Ujawnianie tych informacji powinno być obowiązkowe. (AS)
Za:
Bloomberg, Business Insurance, Reuters
Zobacz firmy: Aviva, Brown & Brown, PRIMA
Artykuł: <<< 2009-10-21 >>>