Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2007-01-30 >>>

 

Z firm

 

Nawigacja

2007-01-31  

|<<

   

 >>|

2007-01-30  

<<<

>>>

 >>|

2007-01-29  

|<<

     

 

Data publikacji: 2007-01-30

Dz.U. nr: 1668

Skandia chce być pierwszym wyborem

(Old Mutual, Skandia)

"Celem Old Mutual jest zbudowanie pierwszorzędnej spółki, która zajmuje się zarządzaniem oszczędnościami i aktywami swoich klientów. Skandia i polska część Old Mutual odgrywa ważną rolę w tej spółce." - mówił Jim Sutcliffe, prezes Old Mutual na konferencji prasowej.

 

Międzynarodowo, ale nie wszędzie

"Jeśli mówię, że chcemy być pierwszorzędną firmą, nie mam na myśli jedynie zwrotu dla naszych akcjonariuszy, ale także dystrybutorów i klientów. Chcemy być także uznawani jako pożądany pracodawca dla naszych pracowników." - tłumaczy Jim Sutcliffe. Dodaje, że co prawda Old Mutual chce działać w skali międzynarodowej, ale nie oznacza to, że chce być obecny wszędzie i na każdym rynku. "Zależy nam, aby być na tych rynkach, gdzie widzimy dobre możliwości wzrostu i gdzie jednocześnie jesteśmy w stanie zabezpieczyć bazę do generowania tego wzrostu." - mówi prezes Old Mutual.

Na koniec 2006 r. Old Mutual zarządzał 320 mld euro aktywów.

Old Mutual swoje operacje dzieli na trzy grupy. Do pierwszej grupy zalicza Afrykę Południową i Skandynawię, gdzie grupa notuje duże przepływy i duże zyski. Druga grupa - USA, Wielka Brytania, Europa - charakteryzuje się najbardziej dynamicznym wzrostem. Do tej grupy należy również Polska. Trzecia grupa - rynki, gdzie spodziewany wzrost nastąpi za kilka lat (m.in. Chiny, Indie).

Zrównoważone ryzyko

Jim Sutcliffe tłumaczył, że dla akcjonariuszy ważny jest nie tylko dynamiczny wzrost, ale również utrzymanie odpowiednio zrównoważonego ryzyka. Dlatego Old Mutual stara się podzielić działalność na trzy części: 1/3 ma pochodzić z USA, 1/3 - Europy, 1/3 - Afryki Południowej. "Patrząc, jak wygląda podział geograficzny na dzień dzisiejszy, musimy bardziej przyłożyć się do pracy w Europie, a szczególnie w Polsce." - mówi Jim Sutcliffe.

Polskie plany

Bogusław Skuza, prezes Skandii Życie, mówił, że firma chciałaby być dla klienta pierwszym wyborem. W osiągnięciu tego celu ma pomóc m.in. strategia Generacja 3000. Realizowana jest ona w czterech obszarach aktywności: marketingu, produktach, serwisu i ludzi. Pierwszym krokiem było wprowadzenie nowego narzędzia MultiNavigatora - usługi zindywidualizowanego zarządzania aktywami i inwestowania nie tylko w polskie, ale i zagraniczne fundusze. Generacja 3000 to - według prezesa Skuzy - przede wszystkim nowe produkty. "Jesteśmy przygotowani do tego, aby dwa razy w roku wprowadzać nowe produkty.

Multiportfel MIX ma łączyć zalety produktu ze składką jednorazową i regularną.

Dalej będziemy specjalizować się w produktach długoterminowego oszczędzania i długoterminowego inwestowania. Obecnie mamy już 5 produktów w tej klasie. Są wyraźnie kierowane do poszczególnych segmentów klienta." - wyjaśniał.

1 marca zostanie wprowadzona na polski rynek nowa grupa produktów inwestycyjno-ubezpieczeniowych ze składką regularną, skierowanych do indywidualnego klienta. Oferowane rozwiązania będą prezentowane jako Indywidualny Plan Inwestycyjno-Oszczędnościowy. Skandia chciałaby nawiązać do dawnych nawyków związanych z oszczędzaniem. Bogusław Skuza przypomniał szkolne kasy oszczędności czy hasło "październik miesiącem oszczędności".

Multiportfel Spektrum PLUS oraz Misiek PLUS stanowią zmodyfikowaną kontynuację linii produktów istniejących obecnie, ale charakteryzują się zwiększoną elastycznością prowadzenia procesu inwestycji oraz wyższą efektywnością finansową poprzez obniżenie opłat ponoszonych przez klientów. Nowością na rynku ma być Multiportfel MIX, który ma łączyć zalety produktu ze składką jednorazową i regularną.

Głównym wyróżnikiem produktu jest według firmy konstrukcja składki, która podzielona jest na dwie części i składa się z wpłaty inicjującej oraz wpłat regularnych. "Planujemy, że do końca tego roku produkt ten będzie stanowił 15% naszych aktywów." - zapowiada prezes Bogusław Skuza.

Polska Skandia oficjalne wyniki finansowe za 2006 r. ujawni po audycie i opublikowaniu wyników przez Skandię i Old Mutual. Według wstępnych danych spółka zebrała 560 mln zł składki, wobec 182 mln zł rok wcześniej. Zysk netto wyniósł 24 mln zł, podczas gdy rok wcześniej było to 7,9 mln zł. "Rok 2006 był rokiem ogromnego sukcesu." - twierdzi Bogusław Skuza.

Eliza Kosicka

Również:

Parkiet, nr 25 (2007-01-30), str. 11, MCR, Skandia bardziej elastyczna

Puls Biznesu, nr 21 (2007-01-30), str. 11, GN, Rekorodowy przypis składki brutto Skandii

 

Zobacz firmy: Old Mutual, Skandia

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2007-01-30 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.