Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2002-09-26 >>>

 

Flesz

 

Nawigacja

2002-09-26  

|<< 

<<<

>>>

 >>|

 

Data publikacji: 2002-09-26

Agent skomputeryzowany

Polska Izba Ubezpieczeń zorganizowała seminarium poświęcone wykorzystaniu Internetu w działalności ubezpieczeniowej. Jeszcze dwa lata temu taki panel upłynąłby pod hasłem sprzedaży przez Internet i jej świetlanym perspektywom. Teraz podawano przykłady wykorzystania sieci do lepszej współpracy z agentami i jako formę zainicjowania kontaktu z klientem.

 

Zanosi się na to, że już wkrótce agent, który będzie bał się obsługi komputera nie znajdzie zajęcia. Fiat Ubezpieczenia i Agropolisa przedstawiły swoje systemy zawierania ubezpieczeń w trybie on-line. W tym pierwszym towarzystwie w ten sposób dystrybuuje się wszystkie produkty oferowane zarówno przez spółkę życiową jak i majątkową. W Agropolisie taka możliwość istnieje tylko dla ubezpieczeń komunikacyjnych. W skrócie cała procedura zawarcia umowy wygląda w ten sposób, że pośrednik siada z klientem, wypełnia wniosek, wylicza składkę, drukuje polisę i inkasuje pieniądze. Fakt zawarcia takiej umowy od razu jest odnotowany w centralnym systemie. Ułatwia to zdecydowanie administrowanie polisami. Umożliwi też spełnienie wymogu, który nałoży na towarzystwa nowe prawo ubezpieczeniowe. Będą bowiem miały siedem dni na przekazanie do Rejestru Pojazdów Ubezpieczonych informacji o zawartych umowach OC komunikacyjnego. Automatyczne wyliczanie składki zrzuca z agenta obowiązek zapoznawania się z taryfą. Ogranicza też liczbę błędów w wyliczaniu składki i możliwości manipulacji jej wysokością.

Internet pełni głównie rolę informacyjną i ułatwia kontakt z klientem. Według badań Pentoru 88% internautów buszuje w sieci w poszukiwaniu informacji. Zaledwie 6% chce zawrzeć jakąkolwiek transakcję. Docenił to na przykład Allianz, który w trakcie seminarium prezentował swoją strategię informacji internetowej. "Gdy uruchomiliśmy kalkulatory składek na stronach internetowych znacznie zmniejszyła się liczba telefonów czy maili z prośbą o dokonanie symulacji. Dużym zainteresowaniem cieszy się uruchomiony wiosną Port Allianz, czyli system tworzenia stron przez agentów. Obecnie w Internecie są już wizytówki 600 agentów." - mówił Marcin Olszewik z Allianz. Jednak wartość informacyjną stron towarzystw skrytykował dr Nemezjusz Pazio, z Wyższej Szkoły Handlu i Prawa. Z przeprowadzonych przez niego badań wynika, że prezentacja produktów jest najsłabszym elementem witryn. "Jeśli nie będziemy dostarczać wiedzy formalnej, zostanie ona wyparta przez wiedzą potoczną" - przestrzegał Nemezjusz Pazio.

Zupełnie nie sprawdziły się za to nadzieje, na sprzedaż polis przez Internet. Expertia, która trzy lata temu pozyskała dla takiego pomysłu fundusz MCI, który sfinansował całe przedsięwzięcie, zmieniła ostatnio swój profil. Dostarcza internetowy system porównywania ofert i sprzedaży ubezpieczeń agencjom. Jedynie portal Ebroker pozostał przy koncepcji docierania z ofertą do klientów indywidualnych. Niestety nie wiadomo, jakie są efekty biznesowe tej działalności.

Uwaga! Więcej na temat seminarium na stronach PIU.

Marcin Jaworski

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2002-09-26 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.