Agenci ubezpieczeniowi, w szczególności zajmujący się ubezpieczeniami na życie, po przejściu na działalność brokerską mają kłopoty z uzyskaniem od swoich byłych towarzystw pieniędzy za zawarte już polisy. Ich klienci otrzymują też pisma o rozwiązaniu z dotychczasowym agentem umowy i propozycją obsługi przez inną osobę.
Walka o swój portfel nie jest łatwa i czasem jedynie postawa klienta, który domaga się od towarzystwa obsługi przez dotychczasowego swego doradcę jest w stanie zmusić ubezpieczyciela do ustępstw.
Commercial Union swoją politykę tłumaczy różnicą w charakterze zawodu brokera i agenta. Zwraca uwagę, iż z jego punktu widzenia nie jest w stanie brokera kontrolować i zapewnić klientowi wymaganej w towarzystwie jakości obsługi.
Gazeta Ubezpieczeniowa, nr 40, str. 1, Andrzej Wolin, Wszystko przez portfel
Gazeta Ubezpieczeniowa, nr 40, str. 8, Andrzej Wolin, Agent został brokerem i..
Artykuł: <<< 2000-12-07 >>>