Szansą na obniżenie kosztów sprzedaży polis może być ich sprzedaż w Internecie. Dzięki e-dystrybucji koszty mogą spaść nawet o 12 proc. Klient zaś zyskuje nie tylko na niższej cenie, ale także oszczędza czas i uzyskuje dostęp do kompleksowej oferty. Według raportu Swiss Re, za pośrednictwem Internetu najlepiej sprzedają się polisy samochodowe. Ta drogą dystrybuuje się 16 proc. ubezpieczeń komunikacyjnych. W Polsce przez ostatnie lata ubezpieczyciele nie podwyższali cen polis samochodowych, co stało się przyczyną ich dużych strat finansowych. Sprzedaż polis w Internecie może pomóc obniżyć przynajmniej koszty zawierania umów. Problem w tym, że kierownictwo działających w Polsce towarzystw jest sceptycznie nastawiona do elektronicznej dystrybucji polis samochodowych.
Puls Biznesu, nr 194, str. 23, Katarzyna Jaźwińska, E-ubezpieczenia zyskują popularność
Artykuł: <<< 2000-10-06 >>>