Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2021-09-16 >>>

 

O edukacji nie tylko ubezpieczeniowej

 

Nawigacja

2021-09-17  

|<<

   

 >>|

2021-09-16  

<<<

>>>

 >>|

2021-09-15  

|<<

     

 

Data publikacji: 2021-09-16

Dz.U. nr: 5326

Klient "nieuspołeczniony"

(PIU, SGH)

W najnowszym, jeszcze ciepłym, dostarczonym na Kongres Brokerów, Miesięczniku Ubezpieczeniowym, Redaktor Naczelny sugeruje, że "ubezpieczenia pełnią ważną, choć niestety poza branżą rzadko docenianą, funkcję społeczną". Nie odważam się polemizować z całym zdaniem Naczelnego, bo ubezpieczenia pełnią bardzo ważną funkcję społeczną. Zastanawiam się nawet, czy w felietonach nie przewartościowuję "uspołecznienia" funkcji społecznych ubezpieczenia. Z czego to wynika, tłumaczyłem w jednym z felietonów, przywołując tworzenie Katedry Ubezpieczenia Społecznego na SGH przed 26 laty. Jednym z argumentów było gospodarstwo domowe jako jeden z dwóch podstawowych podmiotów ekonomicznych, korzystających z ochrony ubezpieczeniowej.

Jednakże ze zdania Naczelnego wykreśliłbym "poza branżą", bo rzadko doceniana jest ta funkcja również przez branżę. Trochę inaczej przez zakłady ubezpieczeń, trochę inaczej przez agentów, trochę inaczej przez brokerów, jeszcze inaczej przez instytucje-organy państwa. I też nie należy tego uogólniać.

Na szczęście docenianie funkcji społecznej zawsze można zwiększyć, i poza branżą, i wewnątrz branży. Pytanie tylko, jak to zrobić? Proponuję zacząć od "uspołecznienia" klienta.

- Tadeusz Szumlicz, redaktor naczelny portalu edukacyjnego "Jest ryzyko... jest ubezpieczenie"

 

Proponuję zastanowić się, czy w wywodach przedstawionych w

Całość liczy znaków: 5019


ZAMÓW PRENUMERATĘ!!!

 

 

 

Logowanie dla subskrybentów "Dziennika Ubezpieczeniowego"

Prosimy o podanie adresu e-mail, na który przesyłany jest Dziennik Ubezpieczeniowy:

Na podany adres przesłany zostanie specjalny e-mail z "otwierającym" Archiwum Dziennika Ubezpieczeniowego linkiem.

 

Uwaga!

W przypadku spółek, które wykupiły otwartą subskrypcję Dziennika (rozsyłany wewnętrznie lub w intranecie), można wpisać po prostu swój adres email, np: Jan.Kowalski@TwojaFirma.pl.

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.