Artykuł: <<< 2018-02-13 >>> Data publikacji: 2018-02-13 Dz.U. nr: 4427 Reklamacje - niedoceniony element ustawy dystrybucyjnej Jednym ze szczególnie ważnych, choć niedocenianych aspektów zmian, które przynosi ustawa o dystrybucji ubezpieczeń, jest nowe ujęcie obowiązków reklamacyjnych zakładów ubezpieczeń oraz nałożenie obowiązku rozpatrywania reklamacji na brokerów ubezpieczeniowych i multiagentów. Reklamacje będą mogli składać, jak dotychczas, "zwykli" konsumenci. Reklamacje będą mogły składać jednak również osoby prawne i spółki pozbawione osobowości prawnej. Co oznacza, że instrument ten stanie się sposobem dochodzenia roszczeń w ubezpieczeniach ryzyk związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Z drugiej strony, brokerzy i multiagenci zostaną zmuszeni do zorganizowania własnych mechanizmów rozpatrywania reklamacji i odpowiadania na nie. Naruszenie obowiązków reklamacyjnych może wiązać się z ryzykiem ponoszenia bardzo znaczących kosztów finansowych i wymierzania dotkliwych sankcji administracyjnych. Podczas seminarium prowadzonego przez prof. UAM dra hab. Marcina Orlickiego zostaną szczegółowo omówione wszystkie praktyczne problemy związane z wejściem w życie nowych przepisów dotyczących reklamacji: - reklamacje:
- dotyczące ochrony ubezpieczeniowej,
- niedotyczące ochrony ubezpieczeniowej,
- sposób składania reklamacji,
- odpowiedź na reklamację,
- skutek niedochowania terminu rozpatrzenia reklamacji,
- reklamacje w:
- ubezpieczeniach grupowych,
- ubezpieczeniach odpowiedzialności cywilnej,
- bancassurance,
- modele współpracy multiagentów i ubezpieczycieli przy rozpatrywaniu reklamacji.
22 lutego 2018 r., czwartekReklamacje według nowych zasad prof. UAM dr hab. Marcin Orlicki Program i zgłoszenia: Reklamacje według nowych zasad
Artykuł: <<< 2018-02-13 >>> Reklamacje będą mogli składać, jak dotychczas, "zwykli" konsumenci.... Prześlij artykuł Profesjonalnie o ubezpieczeniach.. | | |