Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 Mapa strony

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Ostatnie Dzienniki:

Artykuł: <<< 2018-01-12 >>>

 

Nowe PZU: więcej niż ubezpieczenia

 

Nawigacja

2018-01-15  

|<<

   

 >>|

2018-01-12  

<<<

>>>

 >>|

2018-01-11  

|<<

     

 

Data publikacji: 2018-01-12

Dz.U. nr: 4405

O obrotach sfer niebieskich

(Alior, PZU, Pekao)

Pomagamy naszym klientom dbać o ich przyszłość. To nasza misja - wspólny mianownik, kwintesencja wszystkiego, co robimy. Żeby tę misję wypełnić, w grupie PZU musi się zadziać podobna rewolucja do rewolucji kopernikańskiej - musimy zupełnie zmienić model grupy PZU tak, aby klient znalazł się w centrum wszystkich naszych działań. My mamy kręcić się wokół klienta, a nie klient wokół nas. To nie jest tylko slogan. To jest przyszłość.

- Paweł Surówka, prezes PZU

 

Zarząd i rada nadzorcza PZU właśnie przyjęły nową strategię PZU do 2020 roku (zobacz: Strategia na miarę PZU). Wyznaczyliśmy w niej nowe, ambitne cele i postanowiliśmy zmienić zupełnie nasz model funkcjonowania. Wiele z tego, co założyliśmy, sprowadza się niemal do rewolucji. Dokonać jej chcemy poprzez bardzo konkretne inicjatywy, a zmiany zaczynają się już teraz i rozwijane będą w kolejnych tygodniach. Wszystkie razem tworzą to, co nazwaliśmy "Nowym PZU". A dlaczego nowe spojrzenie na grupę było potrzebne?

Dlaczego rewolucja?

Po pierwsze - żubr wrócił do Polski. Transakcja przejęcia Pekao była kamieniem milowym dla grupy PZU. Nie tylko kolejną inwestycją, a transakcją, która nas zmieniła, otworzyła przed nami zupełnie nowe horyzonty, uczyniła z nas największą grupę finansową w Europie Środkowo-Wschodniej. PZU, Pekao i Alior to ponad 22 mln klientów, to relacje z ponad 80% wszystkich gospodarstw domowych w Polsce, to łącznie 165 mld zł kredytów udzielonych naszym klientom (czyli niemal 1/4 wszystkich kredytów udzielonych w naszym kraju), to 150 tys. pracowników, w tym agentów ubezpieczeniowych PZU. To nie są tylko imponujące liczby, lecz także zupełnie nowe możliwości, które dają nam przewagę na zupełnie nowym rynku...

I drugi powód, dla którego postanowiliśmy zaktualizować strategię - świat się zmienia. W ubezpieczeniach niejako z zawodu musimy myśleć o przyszłości. Nasza branża będzie się przeobrażać w związku ze wszechobecną mobilnością, a przede wszystkim dzięki nieograniczonej ilości danych. I to nie tylko danych, które są do naszej dyspozycji, ale także tych, które sami produkujemy. I w końcu sztuczna inteligencja, która umożliwia, by te dane analizować i wyciągać z nich odpowiednie wnioski.

Sztuczna inteligencja sprawia, że podstawowy paradygmat ubezpieczeniowy się dezaktualizuje. Pojedyncze przypadki stają się coraz bardziej przewidywalne.

Paradygmat się dezaktualizuje

Sztuczna inteligencja sprawia, że podstawowy paradygmat ubezpieczeniowy się dezaktualizuje, bo pojedyncze przypadki stają się coraz bardziej przewidywalne i coraz więcej wniosków można wysnuć o indywidualnej osobie i jej zachowaniu. Pojawia się więc ważne społeczne pytanie: jaka jest rola ubezpieczycieli w świecie, w którym coraz lepiej umiemy szacować ryzyko? Czy ubezpieczyciel może powiedzieć: nie ubezpieczamy osoby, która cechuje się zbyt dużym ryzykiem?

W PZU uważamy, że nowy model ubezpieczeniowy powinien oznaczać: drogi kliencie, oto są ryzyka, które występują w twoim życiu, a teraz wspólnie zastanówmy się, co zrobić, by mimo tych ryzyk żyło ci się jak najlepiej. Wszyscy nasi konkurenci, a przede wszystkim ci najbardziej innowacyjni, dzisiaj wskazują, że klasyczny model ubezpieczeniowy, oparty wyłącznie na ocenie i transferze ryzyka, musi się zmienić. To czysta relacja pieniężna - jedna strona płaci składki, druga wypłaca odszkodowania. Nowy model ubezpieczeniowy będzie polegał na tym, aby wspólnie zarządzać ryzykiem. To jest prawdziwe partnerstwo.

Koncepcja heliocentryczna

Na świecie jest niewiele firm, które mają taki potencjał, jaki posiada grupa PZU. Mało jest firm, które na swoim rynku, w swoim ekosystemie, mają takie znaczenie i taki zasięg. Chcemy uwolnić nasz potencjał, zaczynając od bardzo solidnych fundamentów. Stąd zadaliśmy sobie podstawowe pytanie: jaka jest nasza misja? Odpowiedź jest prosta: pomagamy naszym klientom dbać o ich przyszłość. To wspólny mianownik, kwintesencja wszystkiego, co robimy. Pomagamy klientom zidentyfikować i zrozumieć ryzyka, a następnie je zminimalizować. Żeby tę misję wypełnić, w grupie PZU musi się zadziać podobna rewolucja do rewolucji kopernikańskiej - musimy zupełnie zmienić model grupy PZU tak, aby klient znalazł się w centrum wszystkich naszych działań. My mamy kręcić się wokół klienta, a nie klient wokół nas. To nie jest tylko slogan, to jest przyszłość. Zmieniamy się właśnie dlatego, by ta przyszłość stała się rzeczywistością. Jak to zrobimy?

Klasyczny model ubezpieczeniowy, oparty wyłącznie na ocenie i transferze ryzyka, musi się zmienić.

Chcemy być mistrzami danych. Dane to największy niewykorzystany potencjał grupy PZU. Musimy je lepiej wykorzystać do naszej działalności podstawowej, czyli do przewidywania przyszłości. Stąd w PZU duży nacisk na nowoczesne technologie, na wykorzystanie sztucznej inteligencji. Nie chcemy jednak zbierać informacji o klientach w sposób ukryty, wiedzieć więcej niż oni sami. Chcemy to zrobić uczciwie i w pełnej otwartości. Poprzez wszystkie spółki z grupy, ale tez poprzez partnerstwa z innymi firmami, chcemy dotrzeć do klientów tam, gdzie faktycznie są, i dawać rozwiązania, których faktycznie potrzebują. Przede wszystkim zupełnie zmienimy naszą relację z klientem - będziemy z nim rozmawiać nie o produktach, a o potrzebach. PZU może sobie pozwolić na to, by w klienta zainwestować. Bo nasza relacja z nim nie kończy się w chwili, gdy opuszcza oddział. Ona często trwa całe życie tegoż klienta... Im lepiej zainwestujemy w relacje, tym szybciej zrozumiemy, kiedy pojawią się konkretne potrzeby. Nawet zanim jeszcze sam klient o nich pomyśli.

Wszystkie zmiany zapisaliśmy w naszej strategii do 2020 roku. Realizować będziemy szereg konkretnych inicjatyw, aby osiągnąć założone cele. A przedstawimy je dokładniej w kolejnych tekstach cyklu.

Paweł Surówka

Prezes PZU


Partnerem cyklu jest PZU.

Zobacz firmy: Alior, PZU, Pekao

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2018-01-12 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.