Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 Mapa strony

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Ostatnie Dzienniki:

Artykuł: <<< 2017-11-27 >>>

 

Grupa PZU: KORPO ma RACJE

 

Nawigacja

2017-11-28  

|<<

   

 >>|

2017-11-27  

|<< 

<<<

>>>

 >>|

2017-11-24  

|<<

     

 

Data publikacji: 2017-11-27

Dz.U. nr: 4374

TUW PZUW: dojrzałość modelu biznesowego sprawdzona w boju

(Energa Operator, PZU, PZU Lab, PZUW, SP)

Przed rokiem, tuż po starcie naszej działalności, czasem słyszeliśmy nieprzychylne nam opinie, że TUW PZUW to "wehikuł do zbierania składki", który wyłoży się przy pierwszej dużej szkodzie.

Również po sierpniowych nawałnicach próbowano zestawiać wartości szacowanych szkód do zebranej rok wcześniej składki, zapominając, że stosujemy najwyższe standardy bezpieczeństwa, wypełniając tym samym wymogi dyrektywy Solvency II. Wszystkich zatem wypada zapewnić, że mamy się dobrze. Żadne wichury nie wywieją nas z rynku. Nomen omen tak się złożyło, że nawałnice sprzed kilku miesięcy udowodniły sprawność serwisu naszej obsługi szkód i rzetelność modelu biznesowego firmy.

- Aneta Zawistowska, Paweł Rychlewski, TUW PZUW

 

Dotychczas TUW PZUW dał się poznać przede wszystkim od strony sukcesu swojej strategii i skokowej dynamiki sprzedaży. Niektórzy zastanawiali się, jak poradzimy sobie z obsługą, bo wiadomo: polisę wystawia się łatwo, ale ubezpieczenie weryfikuje dopiero szkoda. Tymczasem nasz dział obsługi szkód korporacyjnych to prężnie działający zespół do zadań specjalnych, który był gotowy do pracy operacyjnej już od pierwszego dnia funkcjonowania TUW PZUW. Nie ma w tym też żadnej tajemnicy, że siłę w tym obszarze zapewnia nam serwis obsługi szkód w ramach Grupy PZU (zobacz: Korpo misja, czyli likwidatorzy do zadań specjalnych).

Na miarę

TUW PZUW wystartował z działalnością operacyjną w listopadzie 2015 r., a pierwszą szkodę odnotowaliśmy w kwietniu 2016 r. Do końca roku było ich ponad sześćdziesiąt, zaś prawdziwy "boom" nastąpił w tym roku, kiedy zasiliły nas duże floty. Liczba szkód siłą rzeczy zwiększa się wraz z rozwojem firmy - TUW PZUW szybko zaczął nabierać masy i dziś możemy powiedzieć, że przekroczyliśmy poziom 2 tys. zdarzeń. I były to najróżniejsze szkody: w mieniu, OC, AC oraz szkody osobowe.

Polisę wystawia się łatwo, ale ubezpieczenie weryfikuje dopiero szkoda.

Oczywiście naszym atutem i siłą serwisu obsługi szkód jest synergia z Grupą PZU oraz coraz bliższa współpraca ze spółką PZU Lab. Współpracujemy na wszystkich możliwych płaszczyznach, począwszy od oceny ryzyka, poprzez kształtowanie umowy ubezpieczenia, aż po identyfikację przyczyn szkód oraz analizę procesu obsługi. Jesteśmy zwolennikami starej, dobrej ubezpieczeniowej szkoły: aby zapewnić ubezpieczonemu dobry standard ubezpieczeń, nad jego ochroną musi pochylić się wiele obszarów. I sprzedaż, i underwriting, i obsługa szkód. Opisując obrazowo: ci pierwsi szyją garnitur "na miarę", natomiast obsługa szkód pokazuje, jak jest wygodny i dopasowany.

Ostatni byli pierwszymi

TUW PZUW, mimo że wciąż jest relatywnie młodą organizacją, nie jest już ubezpieczeniowym niemowlęciem, które dopiero raczkuje po rynku. Różnicujemy portfel klientów - od największych korporacji, po mniejsze firmy, podmioty medyczne i floty. Sprawnie obsługujemy ich szkody.

Nawałnice udowodniły sprawność naszej likwidacji szkód i rzetelność modelu biznesowego TUW PZUW.

"Chrztem bojowym" oczywiście były dla nas sierpniowe nawałnice. Wichury uszkodziły sieci energetyczne naszego ważnego klienta - Energi Operatora. I były to szkody, które modelowo udowodniły sprawność operacyjną naszej obsługi szkód i rzetelność modelu biznesowego TUW PZUW. Szkody w liniach energetycznych cechuje dość duży stopień komplikacji związanych z oględzinami, wyceną i odbudową mienia. Dlatego zależało nam nie tylko na szybkich, ale i kompleksowych działaniach. Przeprowadziliśmy wstępną analizę wysokości roszczeń, zebraliśmy szczegółową dokumentację i wraz z klientem ustaliliśmy szczegóły dalszego postępowania co do weryfikacji ostatecznych roszczeń (również z wykorzystaniem dronów). W trybie przyspieszonym uruchomiliśmy zaliczki na kwotę kilkunastu milionów złotych, przeznaczone na odbudowę i naprawę sieci. W szkodach zgłaszanych nam już we wrześniu czas realizacji kwoty zaliczki spadł do 5 dni. Pozostałych kilkanaście milionów złotych zarezerwowaliśmy na rzecz sukcesywnego odtwarzania zniszczonego mienia, bo proces ten - zwłaszcza w energetyce, w trudno dostępnych terenach - jest rozciągnięty w czasie. Klient szybko otrzymał od nas niezbędną pomoc i przekonał się , że można na nas liczyć. Co ciekawe, Energa była ostatnią (w ramach spółek Skarbu Państwa) dużą grupą energetyczną, która dołączyła do TUW PZUW. Jako pierwsza jednak przekonała się o naszej zdolności operacyjnej do sprawnej obsługi szkód.

Energa była ostatnią grupą energetyczną, która dołączyła do TUW PZUW, a jako pierwsza przekonała się o naszej zdolności operacyjnej podczas obsługi szkód.

Sukces każdej ze stron

Osobnym zagadnieniem są zdarzenia medyczne, które leżą u podstaw działalności TUW PZUW i są kolejną - poza ubezpieczeniami największych korporacji - ważną częścią naszego biznesu. Mieliśmy już kilka poważnych zdarzeń, które potwierdziły, że obietnice dawane członkom-szpitalom są przez nas pokrywane. Przywiązujemy ogromną wagę do tego, by tuż po zdarzeniu być obok naszego klienta i poszkodowanej osoby. Tylko w ten sposób jesteśmy w stanie szybko wdrożyć w życie naszą proaktywną ścieżkę obsługi zdarzeń medycznych.

Obsługa szkód i świadczeń to specyficzna, ciekawa działka biznesu ubezpieczeniowego. Trafiają do nas sprawy trudne i często bolesne, kiedy dotyczą ludzkich tragedii. Zazwyczaj są to zdarzenia nieprzewidywalne, dla których ciężko byłoby z góry założyć jakiś scenariusz. Na etapie negocjowania warunków umowy wszystko wydaje się proste i zgrabne. Dopiero życie, po jakimś czasie, mówi: "sprawdzam". Dlatego w naszym rozumieniu obsługa tych zdarzeń jest zwieńczeniem procesu sprzedaży. To ten najtrudniejszy element, który najlepiej definiuje ubezpieczeniowy sukces. Jest też dowodem na to, że - zwłaszcza w ubezpieczeniach korporacyjnych - dobra polisa to zdecydowanie coś więcej niż spisana na kartce papieru obietnica. Dla nas to gwarancja serwisu na najwyższym poziomie, dostępnego w chwili próby i niewątpliwej sytuacji kryzysowej. Taki też serwis mamy w TUW PZUW zapisany w naszym ubezpieczeniowym DNA.

Aneta Zawistowska

Członek zarządu TUW PZUW

Paweł Rychlewski

Dyrektor Biura Obsługi Szkód i Świadczeń TUW PZUW


Partnerem cyklu jest PZU.




Archiwum:

Grupa PZU: KORPO ma RACJE

Zobacz firmy: Energa Operator, PZU, PZU Lab, PZUW, SP

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2017-11-27 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.