Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2012-12-14 >>>

 

Zamówienia publiczne (postępowania)

 

Nawigacja

2012-12-17  

|<<

   

 >>|

2012-12-14  

|<< 

<<<

>>>

 >>|

2012-12-13  

|<<

     

 

Data publikacji: 2012-12-14

Dz.U. nr: 3143

Koło: Starostwo Powiatowe w Kole

Koło: KOMPLEKSOWE ŚWIADCZENIE USŁUG UBEZPIECZNIOWYCH W RAMACH POSZCZEGÓLNYCH CZĘŚCI

CZĘŚĆ I ZAMÓWIENIA: Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej

Ubezpieczenie mienia od kradzieży i rabunku

Ubezpieczenie szyb i innych przedmiotów

Ubezpieczenie mienia od pożaru i innych zdarzeń losowych

Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk

CZĘŚĆ II ZAMÓWIENIA: Ubezpieczenia komunikacyjne (OC, Autocasco, NNW, Assistance)

CZĘŚC III ZAMÓWIENIA: Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej za

Numer ogłoszenia: 509410 - 2012; data zamieszczenia: 13.12.2012

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe w Kole , ul. Sienkiewicza 21/23, 62-600 Koło, woj. wielkopolskie, tel. 063 2617835, faks 063 2725825.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.starostwokolskie.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: KOMPLEKSOWE ŚWIADCZENIE USŁUG UBEZPIECZNIOWYCH W RAMACH POSZCZEGÓLNYCH CZĘŚCI

CZĘŚĆ I ZAMÓWIENIA: Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej

Ubezpieczenie mienia od kradzieży i rabunku

Ubezpieczenie szyb i innych przedmiotów

Ubezpieczenie mienia od pożaru i innych zdarzeń losowych

Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk

CZĘŚĆ II ZAMÓWIENIA: Ubezpieczenia komunikacyjne (OC, Autocasco, NNW, Assistance)

CZĘŚC III ZAMÓWIENIA: Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej za.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku Nr 1 do SIWZ - Program Ubezpieczenia.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w trybie z wolnej ręki, których wartość nie przekroczy 50% wartości zamówienia podstawowego (dotyczy każdej części zamówienia), na zasadach określonych w art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy. Wartość przedmiotowego zamówienia jest oszacowana z uwzględnieniem zamówień uzupełniających, zgodnie z art. 32 ust. 3 Ustawy.

    Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie podstawowe zobowiązany będzie do zastosowania w zamówieniach uzupełniających:

    - stawek/składek nie wyższych niż zastosowane w zamówieniu podstawowym oraz nie będzie stosował stawek minimalnych wynikających z zasady określającej minimalną składkę ubezpieczeniową dla każdej wystawionej umowy (polisy);

    - zakresu tożsamego z zakresem określonym w zamówieniu podstawowym w odniesieniu do poszczególnych ryzyk ubezpieczeniowych;

    - Wykonawca przy kalkulacji składki uwzględni okres rzeczywiście udzielanej ochrony według systemu pro rata temporis za każdy dzień.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.51.00.00-8, 66.51.41.10-0, 66.51.50.00-3, 66.51.51.00-4, 66.51.54.00-7, 66.51.60.00-0, 66.51.61.00-1, 66.51.64.00-4.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 36.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga od wykonawców wnoszenia wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W okresie 36 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie) Wykonawca wykonał lub jest w trakcie wykonywania 3 (trzech) usług odpowiadających zakresowi ubezpieczenia Części I, II i III niniejszego postępowania, z których przypis składki za okres 12 miesięcy był/jest na poziomie łącznym co najmniej 50 000,00 zł

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • A) Wykonawca wyznaczy dwie osoby do realizacji zamówienia, które winny posiadać wiedzę dot. ryzyk objętych zakresem ubezpieczenia oraz posiadać doświadczenie zawodowe w branży ubezpieczeniowej nie krótsze niż 18 miesięcy. Osoby te będą również wyznaczone do kontaktu z Zamawiającym i Brokerem, w szczególności do udzielania wyjaśnień w trakcie realizacji zamówienia.

      B) Wykonawca wyznaczy jedną osobę do likwidacji szkód, która winna posiadać wiedzę dot. ryzyk objętych zakresem ubezpieczenia oraz posiadać doświadczenie zawodowe w zakresie likwidacji szkód nie krótsze niż 18 miesięcy. Osoba ta będzie również wyznaczona do kontaktu z Zamawiającym i Brokerem, w szczególności do udzielania wyjaśnień w związku ze zgłoszonymi szkodami.

      W przypadku składania oferty na więcej niż jedną część zamówienia osoby wyznaczone do realizacji zamówienia i likwidacji szkód mogą być przypisane do kilku części zamówienia, pod warunkiem, że spełniają wymogi dotyczące wiedzy związanej z zakresem ubezpieczenia danej części zamówienia i doświadczenia zawodowego określone w ppkt. A i B.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • A) posiadają, zgodnie z art. 154 ustawy z dnia 22 maja 2003 roku o działalności ubezpieczeniowej, na dzień 31.03.2012 roku wskaźnik pokrycia rezerw techniczno ubezpieczeniowych aktywami na poziomie co najmniej 100 %,

      B) posiadają, zgodnie z art. 146 ustawy z dnia 22 maja 2003 roku o działalności ubezpieczeniowej, na dzień 31.03.2012 roku wskaźnik pokrycia marginesu wypłacalności środkami własnymi na poziomie co najmniej 100%.

      Powyższe wskaźniki dotyczą każdej części zamówienia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Podpisany projekt umowy odpowiednio dla części, na które wykonawca składa ofertę zgodny w treści ze wzorem zamawiającego;

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, odpowiednio do treści art. 144 ust. 1 Ustawy, jak również możliwość wprowadzenia zmian nieistotnych, tj. takich, że wiedza o ich wprowadzeniu do umowy na etapie postępowania o udzielenie zamówienia nie wpłynęłaby na krąg podmiotów ubiegających się o zamówienie, czy też na wynik postępowania.

Zmiany w zawartej umowie mogą być dokonane w przypadkach wymienionych poniżej:

1. zmiana uzasadniona będzie okolicznościami leżącymi po stronie Zamawiającego, w szczególności sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi; Zamawiający poinformuje wykonawcę na piśmie o zaistnieniu okoliczności wskazanych powyżej i wskaże sposób ich rozwiązania;

2. gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna strona nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy zgodnie z SIWZ; jedna ze stron poinformuje drugą na piśmie o zaistnieniu okoliczności wskazanych powyżej;

3. siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ; jedna ze stron poinformuje drugą na piśmie o zaistnieniu okoliczności wskazanych powyżej;

4. zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu;

5. zmiany uzasadnione okolicznościami, o których mowa w art. 3571 Kodeksu Cywilnego; jedna ze stron poinformuje drugą na piśmie o zaistnieniu okoliczności wskazanych powyżej;

6. zmiany kluczowego personelu wykonawcy, wskazanego do realizacji i obsługi zamówienia; wykonawca poinformuje na piśmie zamawiającego o zmianie personelu wskazanego do realizacji i obsługi zamówienia; wykonawca wyznaczy nowe osoby w liczbie i z kwalifikacjami zgodnymi z warunkami określonymi przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ;

7. zmiany danych (min. adres, sposób reprezentacji, osoby uprawnione do reprezentacji) dotyczących wykonawcy, zamawiającego lub innych podmiotów objętych ubezpieczeniem wymienionych w pkt 1.1. SIWZ lub zmiany dotyczące liczby i formy prawnej podmiotów objętych ubezpieczeniem; jedna ze stron poinformuje drugą na piśmie o zaistnieniu okoliczności wskazanych powyżej;

8. zmiany podwykonawców, jeżeli biorą udział w realizacji zamówienia; wykonawca poinformuje zamawiającego na piśmie o zmianie podwykonawcy, z jednoczesnym wskazaniem nowego podwykonawcy lub informacją, że tę część zamówienia Wykonawca wykona samodzielnie;

9. korzystne dla zamawiającego zmiany zakresu ubezpieczenia wynikające ze zmiany ogólnych warunków ubezpieczenia wykonawcy; jedna ze stron poinformuje drugą na piśmie o zaistnieniu powyższych okoliczności wskazując korzyści zmiany; wykonawca poinformuje zamawiającego o wpływie zmiany na cenę zamówienia;

10. Ogólne Warunki Ubezpieczenia wykonawcy wybranego do realizacji zamówienia w ramach prowadzonego postępowania zawierają zapisy korzystniejsze dla Zamawiającego niż zapisy SIWZ; jedna ze stron poinformuje drugą na piśmie o zaistnieniu powyższych okoliczności; wykonawca poinformuje zamawiającego o wpływie zmiany na cenę zamówienia;

11. zmiana przepisów prawa (nowelizacja lub wprowadzenie nowych przepisów); jedna ze stron poinformuje drugą na piśmie o konieczności zmiany umowy w związku ze zmianą przepisów prawa; wykonawca poinformuje zamawiającego o wpływie zmiany na cenę zamówienia;

12. powstanie nowe ryzyko nie przewidziane wcześniej w SIWZ; jedna ze stron poinformuje drugą na piśmie o zaistnieniu powyższych okoliczności wskazując korzyści zmiany umowy w związku z powstaniem nowego ryzyka; wykonawca poinformuje zamawiającego o wpływie zmiany na cenę zamówienia;

13. powstanie nowy produkt na rynku ubezpieczeń osobowych oraz ubezpieczeń majątkowych; jedna ze stron poinformuje drugą na piśmie o zaistnieniu powyższych okoliczności; wykonawca poinformuje zamawiającego o wpływie zmiany na cenę zamówienia;

14. w przypadku objęcia usług ubezpieczeniowych podatkiem VAT; jedna ze stron poinformuje drugą na piśmie o konieczności zmiany zapisów umowy w związku z zaistnieniem okoliczności wskazanych powyżej; wykonawca poinformuje zamawiającego o wpływie zmiany na cenę zamówienia.

ODSTĄPIENIE OD UMOWY

W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W przypadku, o którym mowa powyżej, wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy.

Odstąpienie od umowy nastąpi na piśmie i będzie miało postać jednostronnego oświadczenia woli (art. 60 KC) i w związku tym skuteczne jest z chwilą, gdy doszło do drugiej strony w taki sposób, iż mogła zapoznać się z jego treścią. Odwołanie takiego oświadczenia jest skuteczne, gdy doszło do drugiej strony jednocześnie z oświadczeniem o odstąpieniu lub wcześniej (art. 61 KC). W terminie późniejszym odwołanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy możliwe jest tylko za zgodą drugiej strony umowy, czyli wykonawcy realizującego zamówienie.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.starostwokolskie.bip.net.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Kole ul. Sienkiewicza 21/23 62-600 Koło.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.12.2012 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Kole. Punkt podawczy na parterze..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej

Ubezpieczenie mienia od kradzieży i rabunku

Ubezpieczenie szyb i innych przedmiotów

Ubezpieczenie mienia od pożaru i innych zdarzeń losowych

Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej

    Ubezpieczenie mienia od kradzieży i rabunku

    Ubezpieczenie szyb i innych przedmiotów

    Ubezpieczenie mienia od pożaru i innych zdarzeń losowych

    Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.51.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 36.

  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 70
    • 2. Klauzule fakultatywne - 20
    • 3. Dodatkowe warunki fakultatywne - 10


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Ubezpieczenia komunikacyjne (OC, Autocasco, NNW, Assistance).

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Ubezpieczenia komunikacyjne (OC, Autocasco, NNW, Assistance).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.51.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 36.

  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Dodatkowe warunki fakultatywne - 10


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej zarządcy dróg.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej zarządcy dróg.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.51.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 36.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Za:

Biuletyn Zamówień Publicznych, ogłoszenie nr 509410 z dnia 2012-12-13

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2012-12-14 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.