+ Reklamy porównawcze Ergo Hestii za komunikatami PIPUiF
+ Wg reklam klienci EH skarżą się najmniej
Ergo Hestia rozpoczęła kampanię reklamową pod hasłem "Ergo Hestia najlepsza w oczach Klienta". Reklamy z wykresem wskaźnika skarg klientów za komunikatem Polskiej Izby Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych ukazują się w prasie. Klienci Ergo Hestii skarżą się najmniej - przed PZU, Compensą, InterRiskiem i Wartą.
Według nieoficjalnych informacji kampania ma potrwać przynajmniej przez miesiąc. (MaB)
Za:
Informacja własna
Ergo Hestia prezentuje jedną z niewielu reklam porównawczych w ubezpieczeniach. Bo o najlepszych pastach do zębów, czy proszkach do prania to my już wiemy z telewizora wszystko. Trzy obserwacje:
1. Według reklamiarzy podobne promocje są dość niebezpieczne, jeśli klient przy zakupie kieruje się głównie ceną. Jak w OC komunikacyjnym. Tu jednak EH nie musi się martwić, czy i jak reklama wpłynie na decyzje zakupowe. Dla Kowalskiego ma odrębną, tanią markę.
2. Zgodnie z art. 16 pkt. 3 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji reklama porównawcza nie jest sprzeczna z dobrymi obyczajami tylko wówczas, gdy "w sposób rzetelny i dający się zweryfikować na podstawie obiektywnych kryteriów porównuje towary lub usługi". EH opiera się na raporcie PIPUiF, który z kolei opiera się na raporcie Rzecznika Ubezpieczonych. Jeśli więc ktoś kiedyś chciałby kwestionować rzetelność raportów RzU to jednocześnie będzie wrzucał kamyczek do ogródka Ergo Hestii. Też płacącej mu składki...
3. Zupełnym pewnie przypadkiem jest, że z długiej przecież listy ubezpieczycieli w raporcie PIPUiF ostatnia z zaprezentowanych na reklamie Ergo Hestii jest akurat Warła...
Marcin Z. Broda
Zobacz firmy: Compensa, Ergo Hestia, InterRisk, PIPUiF, PZU, RzU, Warta
Artykuł: <<< 2012-11-27 >>>