Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2012-11-15 >>>

 

Rynek

 

Nawigacja

2012-11-16  

|<<

   

 >>|

2012-11-15  

|<< 

<<<

>>>

 >>|

2012-11-14  

|<<

     

 

Data publikacji: 2012-11-15

Dz.U. nr: 3122

Swiss Re o polskim rynku

(Swiss Re)

Polacy wykazują głęboki brak zaufania do sektora usług finansowych i ubezpieczycieli. Wielu konsumentów nie zawsze rozumie zasady działania oferowanych im produktów - wynika z badania przeprowadzonego przez Swiss Re.

 

Swiss Re opublikowało raport "Sprawa Polska". Jest to badanie przeprowadzone na grupie ponad tysiąca polskich konsumentów dotyczące ich postaw i doświadczeń na polskim rynku ubezpieczeń na życie (zobacz: raport).

32% badanych Polaków potrafi określić swoje potrzeby ubezpieczeniowe.

Optymizm pomimo sceptycznego nastawienia konsumentów

Raport opisuje poważne wyzwania, z którymi musi zmierzyć się badana branża. Podobnie jak inni Europejczycy, Polacy wykazują głęboki brak zaufania do sektora usług finansowych i ubezpieczycieli. Jak wskazują badania, wielu konsumentów nie zawsze rozumie zasady działania oferowanych im produktów. Zaledwie 32% badanych potrafi określić swoje potrzeby ubezpieczeniowe. Niemal połowa respondentów nie otrzymała oferty ubezpieczenia na życie w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Wśród głównych przeszkód przy zakupie ochrony ubezpieczeniowej niezbędnej dla zapewnienia rodzinie stabilności finansowej wymieniany jest koszt (56% ankietowanych).

Niemniej jednak, jak czytamy w raporcie, z wielu powodów sytuację w polskim sektorze ubezpieczeniowym można uznać za optymistyczną. Pomimo najwyższego w Europie wskaźnika penetracji, wielu Polaków ma świadomość, że ich obecny poziom ochrony ubezpieczeniowej nie zapewniłby im ani ich bliskim odpowiedniego zabezpieczenia finansowego w razie ich niezdolności do pracy lub wystąpienia innych poważniejszych zdarzeń losowych. Przekłada się to na jedno z najsilniejszych dążeń do zakupu produktów ubezpieczeniowych w okresie kolejnych 12 miesięcy, w szczególności tych dotyczących zdarzeń losowych, takich jak ubezpieczenie na wypadek poważnych zachorowań lub prywatne ubezpieczenie medyczne (22% respondentów). W związku z tym uzasadniony jest nieustanny rozwój oferty produktowej w celu zaspokojenia tego zapotrzebowania, a także kierowanie działań marketingowych do możliwie najszerszego grona potencjalnych klientów.

Z wielu powodów sytuację w polskim sektorze ubezpieczeniowym można uznać za optymistyczną.

Młodsi konsumenci zaznaczają swoją obecność na rynku

Dążenie ubezpieczycieli mające na celu sprostanie oczekiwaniom klientów może doprowadzić w ciągu najbliższych lat do dynamicznego rozwoju rynku. Ponieważ młodzi konsumenci nie wykazują istotnych wahań przed udostępnianiem swoich danych w sieci, internet staje się coraz częściej wykorzystywanym kanałem dystrybucji bezpośredniej. Choć przy zakupie ubezpieczenia na życie wciąż najczęściej wykorzystywanym kanałem jest ubezpieczyciel (45%), pracodawca i agent (po ok. 20%).

Dla wielu przedstawicieli młodych konsumentów istotna jest ponadto możliwość porównania cen i produktów wielu firm. Kolejnym czynnikiem napędzającym wzrost sprzedaży internetowej i automatyzacji we wszystkich kanałach dystrybucji jest opinia, że polisę ubezpieczeniową będzie można nabyć bez konieczności długiego oczekiwania na rozpatrzenie wniosku. Ostatnie zmiany na zagranicznych rynkach ubezpieczeniowych pokazały, że jest to możliwe pod warunkiem poczynienia odpowiednich inwestycji. Podobne zmiany pozwolą w pełni wykorzystać potencjał polskiego sektora ubezpieczeniowego. (AS)

Za:

Swiss Re

 

Zobacz firmy: Swiss Re

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2012-11-15 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.