Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2012-10-29 >>>

 

Komentarze

 

Nawigacja

2012-10-30  

|<<

   

 >>|

2012-10-29  

|<< 

<<<

>>>

 >>|

2012-10-26  

|<<

     

 

Data publikacji: 2012-10-29

Dz.U. nr: 3111

Komentarz do: Allianz zacieśnia współpracę z multiagencjami

Może i zacieśnia ale tylko w artykułach

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że nie traktuję mojego komentarza na forum Dziennika Ubezpieczeniowego, jako chęci wywołania kogoś do tablicy. Na pewno też nie jest to próba z mojej strony nawiązania kontaktu z szacowną firmą ubezpieczeniową, jaką jest TUIR Allianz Polska S.A. Moją wewnętrzną potrzebą zabrania głosu w tej sprawie jest najprostsza w świecie irytacja.

Pięknie brzmią słowa Pana Prezesa Pawła Dangla w skrótach Dziennika Allianz rozwija współpracę z multiagentami i Allianz zacieśnia współpracę z multiagentami poparte dodatkowo wzmiankami w prasie. Pięknie brzmią i tylko brzmią. Bo żadne działania za tym raczej nie idą.

Wiedzą ogólnie dostępną jest to, że Allianz z hulkiem odszedł od współpracy bezpośredniej z multiagencjami ponad 2 lata temu. W Centrali stosowny Departament został rozwiązany, cześć ludzi przeszeregowana, część zwolniona. Niektórzy odeszli sami w poczuciu braku docenia ich starań i pracy. Dotychczasowe umowy z multiagancjami zostały przepięte pod agencje wyłączne. Istna czystka. A wszystko to pod hasłem nie opłacalności tego kanału dystrybucji (!!!) i stawiania na SWOICH, czyli agentów wyłącznych. Nie wiem, jak ten eksperyment został oceniony wewnętrznie w firmie (rozumiem, że nie najlepiej) oraz jak to wpłynęło na inne multiagnecje. Mogę tylko opierać się na własnych spostrzeżeniach i liczbach.

Jeszcze w 2010 firma przeze mnie reprezentowana generowała dla Allianz 1,6 mln zł przypisu i nie ważne jest, czy to w ocenie jednych, czy drugich jest dużo lub mało. Przy zrównoważonym wzroście i uzyskiwanej przez nas dynamice wynik 2 mln zł w kolejnym roku był do osiągnięcia. Tymczasem na koniec 2012 roku nie będzie to już więcej niż 800 tys. zł. Na 2013 nawet nie planujemy wysokości sprzedaży (no może ok. 500 tys. zł), bo zjazd jest jak z równi pochyłej. O podobnych tendencjach mówią szefowie innych znanych mi multiagencji. I co? I nic.

Dlatego po pierwszym z artykułów w Dzienniku powiało optymizmem u nas w biurze, a i ja sam pomyślałem, że idzie nowe i w końcu Alllianz zmieni kompletnie nie efektywny sposób współpracy. Na fali tego optymizmu pozwoliłem nawet sobie na bezpośredniego maila do Dyrektora Zarządzającego ds. Sprzedaży z prośbą o spotkanie. Tak przecież było kiedyś. I co? I nic. Mija 10 dzień.

Powtórzę, jak na wstępie. Pięknie brzmią zapowiedzi Pana Prezesa Pawła Dangla. Tylko inni (choćby Ergo Hestia, czy inne tradycyjne ZU o firmach direct-owych nie wspominając) są już znacznie dalej. Tam współpraca jest realizowana, ludzie zaangażowani. Jest tylko jedna różnica w przekazie. Mniej się o tym pisze.

Arkadiusz Świercz

Prezes Zarządu

Consultia Sp. z o.o.

 

Linki:  

Zobacz komentowany tekst:

Allianz zacieśnia współpracę z multiagencjami

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2012-10-29 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.