Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2012-10-25 >>>

 

Komentarze

 

Nawigacja

2012-10-26  

|<<

   

 >>|

2012-10-25  

|<< 

<<<

>>>

 >>|

2012-10-24  

|<<

     

 

Data publikacji: 2012-10-25

Dz.U. nr: 3109

Pozew zbiorowy jest bezzasadny - komentarz Link4

(Link4, PIPUiF, SMG/KRC MillwardBrown, SN)

Jesteśmy zdziwieni ostatnią decyzją Sądu Okręgowego dotyczącą oddalenia wniosku Link4 w sprawie ustanowienia kaucji w pozwie zbiorowym, którą naszym zdaniem powinny wnieść osoby związane z PIPUiF. W maju tego roku ten sam Sąd Okręgowy w tym samym składzie uznał kaucję za uzasadnioną w wysokości 1,6 mln zł. To postanowienie Sądu Okręgowego uchylone zostało następnie przez Sąd Apelacyjny wyłącznie ze względu na nieprawidłowy skład Sądu Okręgowego. Ponowna decyzja Sądu Okręgowego jest o tyle zaskakująca, iż wydał ją w tym samym składzie, na podstawie tego samego stanu faktycznego i prawnego. Dlatego oczywiście będziemy odwoływać się od tej decyzji.

Cały czas uważamy, że pozew zbiorowy jest absolutnie bezzasadny. W pozwie nie udowodniono, że klienci zrezygnowali z usług pośredników pod wpływem reklam Link4.

Będziemy odwoływać się od decyzji sądu.

Badania SMG/KRC dotyczące reklam Link4

Link4 zlecił firmie SMG/KRC MillwardBrown reprezentatywne badanie dot. wpływu reklam Link4 na decyzje klientów firm ubezpieczeniowych. W trakcie badania żaden z respondentów nie stwierdził, że powodem zmiany przez niego firmy oferującej ubezpieczenia komunikacyjne w latach 2008-2012 była reklama Link4. Nie można więc mówić, że reklamy Link4 spowodowały rezygnację Polaków z usług pośredników. Tylko jeden respondent (z 1000 badanych osób) jako powód zmiany ubezpieczyciela wskazał reklamę. Nie była to jednak reklama Link4, tylko konkurencji...

Zatem jedyny dowód prezentowany przez PIPUiF w pozwie zbiorowym oparty o inne badania SMG/KRC ostatecznie stracił na znaczeniu.

Wyroki sądów dot. reklam Link4 a pozew zbiorowy

Dotychczas Sądy wszystkich instancji, w tym Sąd Najwyższy, uznały, że reklamy Link4 nie wprowadzały konsumentów w błąd i nie miały wpływu na ich decyzje co do nabycia usługi ubezpieczeniowej. Tym samym nie ma podstaw do składania roszczeń wobec Link4 w związku z domniemaną utratą dochodów przez pośredników, co także czyni powództwo zbiorowe całkowicie bezzasadnym.

Roger Hodgkiss

Prezes zarządu Link4

 

Linki:  

Zobacz komentowany tekst:

Link4 bez tarczy wobec pośredników

Zobacz także:

Komentarz Adama Sankowskiego

 

Zobacz firmy: Link4, PIPUiF, SMG/KRC MillwardBrown, SN

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2012-10-25 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.